Mai dau praful jos de pe aici.
Pe scurt am cautat senzorul de pozitie axa cu came si am gasit preturi de la simplu, la dublu si la triplu, local, europa si asia.
Am mers pe varianta ieftina si ce sa vezi ca s-au livrat toate piesele mai putin senzorul, asta dupa proceduri vamale si invarteala aiurea.
Am trecut la pretul dublu, mai aproape de tara si acolo prima data s-a trimis senzor temperatura apa fiindca are un cod aproape identic, ce a ramas la mine intrucat costul de retur era prea mare asa ca vanzatorul a inghitit pierderea, apoi mi-a trimis prin posta alt senzor si dupa 2 saptamani inca nu parasise Polonia si s-a pierdut la posta lor (mai bine asa ca altfel se pierdea la posta noastra) apoi a trimis omul tot pe costul lui prin curier inca un senzor impreuna cu bomboane si scuzele de rigoare. Ce sa zic, a pierdut de 3 ori ce i-am platit dar Michal de la Subarak nu s-a lasat pana nu am primit piesa corecta. Toata distractia a durat cam o luna si jumatate.
Azi m-am apucat de montat. Absolut oribil. Si asta era partea usoara unde se poate schimba fara sa dai toata galeria jos.
Dar am desfacut traseul de admisie, intercooler, doua furtunase de vacuum, ridicat putin vasul de apa dinspre turbo si cateva suruburi care stateau in cale si la care a trebuit sa inventez din sculele disponibile o solutie pentru a le desface. Totul s-a facut cu sculele de domnisoara si cu doua degete pentru ca loc de mai mult ioc!
Si dupa multe ore de chin la 38 de grade am reusit sa scot senzorul cumva in diagonala si tot la nimereala am reusit sa il bag si pe cel nou. Sunt facute de Mitsubishi se pare... poate de asta se si strica
Si marea problema este ca surubul de fixare este prea aproape de mufa si nu intra decat o tubulara slim fit cu ax cardanic pe el, iar senzorul nu are loc sa iasa pe verticala din cauza galeriei.
Locatia senzorului:
Sculele:
Si cand credeam ca ce a fost mai greu a trecut, ia de baga furtun de PCV intarit pe teava orientata spre botul masinii sub galerie cu spatiu doar pentru acel furtun si acces doar dinspre firewall. Doar un miracol si wd40 au facut ca furtunul ala sa intre la loc. Nici nu vreau sa stiu cum ar fi fost sa trec prin asta la temperaturi scazute cand furtunul ar fi fost pietroi. Din pacate nu se mai gaseste nici pe comanda pe nicaieri in lume. Nici de la AK nu au reusit sa il gaseasca. Asa ca o sa fie siliconic aftermarket candva...
Doar un nebun ar iesi sa faca teste pe autostrada la 39 de grade dar nu mai puteam.
Iar masina a revenit la cum o stiam eu altadata. Chiar si pe caldurile astea a tras bine, liniar, fara intreruperi, fara dat in nas, lucruri care incepusera sa fie prezente la orice deplasare si la orice stil de mers.
Inca nu ma bucur de tot. O mai las sa treaca timpul, dar asta pare sa fi fost buba.
De tinut minte, pentru motoarele cu 2 senzori din generatia EJ, circuit A este la pasager si circuit B este la sofer.
In manualul tehnic nu se gaseste aceasta informatie. Scrie doar RH si LH. Am reusit sa gasesc info pe forumul legacygt intr-un comentariu la o postare in legatura cu senzorii astia. Deci acul in carul cu fan a fost gasit.