Incepem de azi o noua poveste, a noului membru al familiei BSK, un tanar Forester SJ XT 2018. Povestea incepe cu mult timp in urma, de pe vremea cand SH-ul era masina noastra de concedii. Intr-o vara insa, am fost cu parintii cu al lor Audi A6, iar la intoarcere, dupa ce ne-am suit in Forestierul nostru, dupa primul km am zis ca o vand. Eh, pe parcursul vietii SH-ului, am mai zis de nenumarate ori ca il vand, insa mereu am revenit asupra deciziei dupa ceva timp. De ce? Pentru ca in ciuda aspectelor negative la masina aia, erau foarte multe pozitive si per total imi facea placere (si imi face in continuare) sa o conduc. Aspectele negative nu chiar multe, insa 3 mari si late: interiorul outdated rau pentru "pretentiile" noastre, anemia motorului in special vara si confortul la drum lung. Acestea si-au facut tot mai mult simtita prezenta de-a lungul timpului pana prin Decembrie anul ce a trecut, cand ne-am hotarat sa schimbam asta si sa cautam un forester mai nou care sa nu mai aiba aceste probleme si pe care sa-l putem folosi universal atat pe munte cat si la drum lung in concedii etc. SINGURUL Subaru care pentru noi satisface toate aceste cerinte este SJ-ul XT (bine, ar mai fi outback-ul wilderness nou aparut dar nu cred ca pupam in Europa).
Asa deci, undeva pe 31, foarte ocupat fiind, m-am apucat de cautat SJ-uri XT. Vreo 3 bucati in Germania, scumpe, o singura bucata in .ro la pret rezonabil. Buget nu prea aveam, ideea era sa vindem Outback pentru ca nu mai vrem credite, mai punem ceva bani, putini, si aia e. Am verificat-o pe cea din .ro, la rar parea ok, luata de la noi, km reali, dar raportul carvertical arata o dauna de care am intrebat prima data cand l-am sunat pe vanzator. Mi s-a spus din prima ca el a cumparat-o reparata, ca a verificat-o si e ok, am zis bun, poate nu o fi fost foarte grav, mergem sa o vedem, la Bucuresti. Mergem, adica il cooptez din nou pe Muttley, cel cu care am cumparat pana acum vreo 3 masini deja (asta e a 4-a) si in a carui expertiza ma incred. Am ajuns acolo, nu are rost sa prelungesc inutil povestea, masina a fost dauna totala, reparata prin transplant de la alta masina, sudata, deja ruginita, etc etc. De obicei fac greseala sa cumpar desi starea e deplorabila, cu gandul ca o sa repar eu (asa am facut cu sh-ul), insa de data asta pana si eu ma crucesc si plecam imediat fara sa ne uitam inapoi, dezamagire totala, entuziasmul a cazut la pamant, era singura varianta si a picat. Singura varianta in bugetul meu, pentru ca intre timp mai aparusera doua, una verde cu interior bej, nu-mi placea deloc, si un anunt firav pe facebook al unui baiat care intreba pentru parintii lui cam cu cat ar putea sa vanda xt-ul lor din 2018 cu 68k km la bord. Ii scrisesem chiar seara inainte si ii spusesem bugetul meu dar o evaluasera la un pret mult mai mare de care nu ma puteam apropia asa ca mi-am luat gandul. Luni insa, dupa ce am vazut epava, zice Muttley hai sa mergem sa o vedem si pe asta, poate mai lasa la pret si mai imprumut si eu ceva si punem de o masina mai noua si cu mai putini km. Tipul a zis ok, masina la Campulung, am trecut pe acolo in drum spre casa, l-am luat cam din scurt insa ne-a aratat-o, ce sa mai, masina noua, clar intretinuta, curata, nici nu aveam ce sa verificam. Vazand starea masinii am zis ok, fac un efort si o iau, sigur merita, i-am propus ceva la mijloc insa n-a fost de clintit asa ca am plecat si de acolo cu coada intre picioare, plecat de acasa cu gandul ca o sa cumpar o masina, vazut doua si intors fara niciuna. Aveam insa sperante ca poate se razgandesc si ma suna cu o contra-oferta, ceea ce s-a si intamplat a doua zi, pretul s-a apropiat considerabil de bugetul meu, am mai plusat foarte putin si aia a fost, batut palma la telefon, am luat-o. O intamplare foarte fericita ca tipul sa puna anunt pe facebook ca intentioneaza sa vanda masina, si eu sa fiu clientul perfect pentru ea astfel incat in nici 2 zile sa ne alegem amandoi cu o tranzactie favorabila, destin Subaru
Azi m-am dat prima data cu ea, impresii la cald si comparatii cu celelalte Subare inaltate pe care le-am mai testat:
- E foarte aproape de outback ca si pachet per total si destul de departe de SH. Se simte considerabil mai grea decat SH, are cam aceeasi impresie de greutate ca si Outback, nu neaparat un aspect negativ, e o masina solida, ofera incredere la volan.
- Pe viraje are comportament clasic Subaru, daca o lasi fara gaz subvireaza total, dar daca o tii din pedala devine neutra si e foarte placut de aruncat in curbe chiar si mai agresiv
- Motorul ... oh, de cand mi-era dor de un Subaru care trage asa. Da, si Outback trage foarte bine dar e un sentiment diferit, in timp ce diesel-ul are explozie si apoi oarecum plafonare, XT-ul porneste fin dar te duce si te tot duce pana cand franezi panicat cand vezi la ce viteza ai ajuns fara sa-ti dai seama. Am vazut pe net multe pareri ca e prea puternic, nu sunt de acord, e cat trebuie de puternic, ba chiar ar mai merge ceva, dar sa ne abtinem ca e totusi forester nu impreza.
- Pe cat e de puternic motorul, pe atat de decent e consumul. Campulung - Pitesti: 5.2l/100km. Pitesti - Brasov: 7.2l/100km, mers linistit pe Sport cu reprize ocazionale de distractie.
- Suspensiile sunt relativ moi, dar nu exagerat de moi, ma asteptam sa fie barca dar nu e, sunt bine calculate dupa parerea mea.
- Mi se pare ca are ceva ruliu pe viraje si cred ca intr-un viitor oarecare o sa incerc sa corectez asta, ar merge putin mai multa precizie in curba.
- In rest, ce sa mai zic, interiorul, chiar daca nu e la nivelul unui outback, este foarte departe de SH, te simti intr-o masina moderna, chiar daca ceva mai spartana cum e Subaru de fel. Apreciez dotarile cu care vine, in special farurile adaptive, sunt dementiale.
Per total, avem un nou Subaru care este confortabil (chiar foarte), are interior modern, are motor puternic si este capabil de orice drum atat asfaltat cat si neasfaltat pe care o sa vrem sa-l parcurgem pe viitor. Cred eu, masina perfecta pentru stilul nostru de viata, o masina de pastrat
Dovada, dupa aprox 170km de la plin.
ps. Multumiri Muttley inca o data, fara insistenta lui de a merge si a vedea o masina care era foarte departe de bugetul meu, nu as fi ajuns sa fiu astazi proprietar (sarac ce-i drept) si as fi pierdut super ocazia care s-a dovedit a fi.