Acum, impresii la primul cort cu XT-ul:
- Confortul la volan e mult superior SH-ului, asta era clar. Nu e chiar la nivelul din outback, dar e apropiat. Pozitia la obk era mai confortabila putin si pilotul automat adaptiv era fain cand erai obosit si voiai doar sa ajungi acasa, dar oricum, dupa 300km sambata si 500 duminica, n-am picat direct in pat
- Anul trecut cand am fost cu SH-ul in Macin, am prins la fel ca si acum, vant puternic intr-o zi, cred ca e ceva uzual pe-acolo. Ei bine, a fost un oarecare chin, drumuri proaste pe care valsam permanent, dealuri la care trebuia sa bag a 3-a ca sa pot sa urc ... nu mi-a placut deloc, mai ales lipsa de putere pe care o intampinam, la rafale te luptai cu vantul efectiv. Cu SJ-ul ma asteptam sa nu mai fie o problema asta, si am avut dreptate. Desi vantul lateral se simte in continuare destul de puternic, masina se leagana nitel, suspensia absoarbe mult mai bine genul ala de drum stricat si rezistenta vantului practic nu se simte deloc, urci lejer orice deal, n-am simtit nevoia sa apas mai tare pedala nicaieri.
- consumul a fost, oarecum surprinzator. Brasov - Greci, aprox 300km, fara vant, mers legal, economic, nu am prea depasit suta: 7.8 l/100km. Plimbarile de duminica prin Dobrogea, vant puternic, ~90km/h: 8.2 l/100km. Per total, dupa 800km parcursi din care vreo 300 pe vant puternic, am ajuns acasa cu 8.0 l/100, zic eu, foarte bine. E drept, daca mergeam pe autostrada sau tineam viteze peste 100, aveam garantat peste 10 consum, dar in conditiile in care nu te grabesti, buzunarul iti multumeste.
Ce am mai observat asa pe ici colo:
- cu masina plina in modul camping (e drept, am mai optimizat putin fata de anul trecut si cred ca vreo 30kg am mai redus cel putin) se lasa foarte putin de spate, 1cm poate, aproape neobservabil. SLS-urile isi fac treaba, sper sa tina cat mai mult
- trebuie sa schimb bateria, vineri inainte sa plec mi-a murit in cele 2 ore cat a stat cu portbagajul deschis si cu mine jucand tetris cu bagajele.
- mi se pare ca ventilatia baga aer mai rece atunci cand e cald afara si AC-ul nu merge, comparativ cu sh, outback, si cam orice alta masina cu care am mai mers de curand. Zic pentru ca erau 21 grade la un moment dat, si nu simteam nevoia sa dau drumul la AC, era acceptabil, iar aerul se simtea rece la aeratoare. Nu ma pricep, nu stiu cum e preluat aerul in cabina, poate e mai aerisit compartimentul motor, sau poate doar mi s-a parut fiind inca primavara, habar n-am.
Cam atat deocamdata, foarte incantat de noua achizitie, e perfecta pentru ce facem noi cu ea. Astept sa o bag si pe ceva offroad mai decent.
8.1 e Ploiesti - Brasov