Hai sa mai pun niste impresii ca se face mia de km cu ea imediat:
- foarte silentioasa la drum lung, mai silentioasa chiar decat outback-ul si aici ma refer strict la wind noise. Poate barele de pe outback sa fie diferenta, nu stiu, cert e ca e foarte silent, o surpriza foarte placuta. Cred ca au pus si sticla considerabil mai groasa decat la modelele anterioare de forester.
- farurile sunt printre cele mai faine puncte la masina asta, au lumina foarte puternica si felul in care urmaresc curba e fenomenal. Faza lunga tot pe led e si ea un plus. Mi-ar fi placut sa fie cu faza lunga automata (sistemul de la audi e foarte fain), dar altfel, cele mai bune faruri pe care le-am intalnit.
- cu inaltimea scaunului de sofer m-am obisnuit, la inceput mi se parea nenatural de inalt, dar acum e ca acasa. Singura chestie este scaunul de pasager, care e si mai inalt si nu este reglabil, nevasta a avut de comentat la prima tura desi s-a mai obisnuit si ea acum. Sunt curios daca exista vreo solutie oem de a-l da putin mai jos.
- pielea de pe scaune am aflat ca se incalzeste mai greu dimineata, deci merge lasata masina la rumenit putin inainte sa pornesti la drum, dar odata incalzite se simt foarte ok. Volanul incalzit e si el o placere la -5 grade, desi ar fi fost fain sa fie pe intreaga circumferinta (partea de sus e rece).
- despre modurile de condus, se pare ca la mers relaxat stau aproape in intregime pe mod Inteligent, dar daca e o portiune de curbe si sunt mai alert, nu-mi mai place si trec pe sport, are lag mult mai mic. Sport# foarte rar, mai mult singur in masina sau la liniute
. Pentru full control, trec pe manual, desi cazurile unde e nevoie sunt si mai rare.
- motorul trage foarte fain, dar nu ma baga in scaun mereu, ar mai fi mers cativa ponei acolo, nu stiu in ce masura va fi posibil
- am observat ceva diferit fata de cvt-ul outback-ului, la asta parca ai si ceva frana de motor cand lasi acceleratia. Mereu mi s-a parut la obk ca se duce inainte si trebuie sa franezi excesiv ca sa o tii la viteza la care vrei, mai ales pe coborari unde se simte ca si cum o trece pe neutru cand nu esti in pedala, dar cu asta nu am deloc aceeasi impresie, se aseamana putin cu o manuala in viteza ceea ce imi place mult.
- ca vorbeam de frana de motor, pe offroad in panta pare sa aiba ceva, dar doar pe sport# si manual "treapta" 1. N-am avut unde sa testez cat de puternica e (panta mica), dar pe unde ne-am dat a fost suficient.
- urmeaza intr-un viitor apropiat o vizita la AK pentru revizie si verificare generala, inainte sa se faca anul de la ultima.
Cam atat deocamdata, continuam.