Compromised beauty..!
Subaru club Romania

Compromised beauty..!

Compromised beauty..!
« on: February 18, 2022, 21:09:12 PM »
Salut. Din feb2022 sunt posesor de Subaru. Mi-am făcut cont aici încă înainte să știu dacă îmi voi lua Subaru (eu căutam impreza 2001-2004) sau o mașină mai nouă (asta dorea soția mea).
Într-un final am cumpărat într-o manieră de care nu sunt deloc mândru un Subaru 2016.
Am incercat sa nu fiu emoțional dar la vederea mașinii efectiv am fost făcut praf. In afara că m-am uitat pe dedesubt și am verificat daca pornește compresorul de climă și am dat o tura in care am auzit doar toba și am putut observa că cvt schimba ca un dsg....ah...și am verificat pneurile sa fie la fel...., In afara de astea nu știu dacă am mai făcut ceva in afara sa semnez a sa nu negociez nimic și să plec acasă cu mașina.
Mașina am luat-o avariată (lovită în spate) . 
Am observat că fusese reparată...deci era a doua lovitură dorsală dar nici n-am tresărit. Eram fascinat de cum merge....

Acum scriu aici și aștept suport psihologic pt că mai am cel puțin o lună până o sa o pot folosi ...(mașina merge și așa dar nu e cazul sa umblu cu ea așa lovită). 

Cea mai mare  surpriza plăcută e cvt-ul cu soft de dsg. Cutia automată a fost o concesie făcută soției dar din fericire mă bucur de cutia asta la maxim.
Mai avem in familie un Peugeot 107 cu o cutie robotizată. Sunt ani lumina diferența. De fapt singura asemănare e că nu au pedala de ambreiaj....:)

Cum sa fac sa nu o iau razna in perioada asta de așteptare...:)

Am schimbat uleiul in motor. Urmeaza fluidele din diferențiale. Apoi filtrul de aer și cel de habitaclu. La lichidul din cvt încă nu mă bag...dar studiez într-un viitor oarecare să-l schimb și pe acela în ciuda "recomandărilor". Aici m-ar interesa opinii....cei cu cvt ați schimbat lichidul in cutie? Daca da unde și la câți km?

După ce rezolv "spatele" voi atașa poze înainte și după backlift.
 8)
« Last Edit: March 17, 2022, 16:29:37 PM by fabian7ro »

Re: Compromised beauty..!
« Reply #1 on: February 18, 2022, 21:23:21 PM »
Jmecherie soft de DSG pe CVT..ala-i miezu. P-aici toti a-m schimbat uleiul in CVT . Sa fie intr-un ceas bun!

Re: Compromised beauty..!
« Reply #2 on: February 20, 2022, 20:47:15 PM »
Am ceva bolboroseli pe suspensia spate.....o să caut un elevator sa văd cine "comentează' pe sub mașină.
Când am luat mașina îmi arăta pe joja peste maxim 10mm. Am scos 600ml de ulei să-mi indice pe joja nivel maxim. Apoi am schimbat uleiul. Am pus 4.7 litri. Tot peste maxim cu un centimetru îmi arată.....
O să caut un teren mai drept...dar simt că îmi scapă ceva legat de nivel, joja, cantitate corectă...

In carte am citit 4.8 L când schimbi și filtrul.

Re: Compromised beauty..!
« Reply #3 on: February 21, 2022, 11:44:46 AM »
Nu te mai chinuii cu nivelul la ulei si eu am aceeasi problema, la mine sta masina in garaj pe loc drept.
Am intrebat la service la AutoKino si mi sa spus ca nivelul de ulei la motoarele acestea se verifica altfel, dupa ce ajung acasa cu motorul cald il las 10-15 min dupa care verific uleiul si vad nivelul corect. 
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Compromised beauty..!
« Reply #4 on: February 21, 2022, 18:21:29 PM »
Uleiul a fost golit cald sau cu motorul rece la schimb? A fost lasat sa se scurga bine sau imediat ce a inceput sa curga incet s-a pus busonul la loc? Ce filtru ai folosit? Stiu ca Subaru ofera pentru astea mai noi (motoarele FB) niste filtre mai inalte. Nu cat sa justifice 600ml, dar un 100-150 estimez ca ar avea in plus.

In ultima instanta pui mai putin. Incearca 4.5l

Si respecta procedura de masurare. Acelasi loc, cat de drept se poate, la 5-15 minute de la oprirea motorului dupa un drum de cel putin 30 min.
« Last Edit: February 21, 2022, 18:22:28 PM by MihaiFlorescu »

Re: Compromised beauty..!
« Reply #5 on: February 22, 2022, 08:09:57 AM »
Filtru scurt. De la Mann.
Uleiul călduț spre rece.
Lăsat să se scurgă 20 min.
Verificarea am făcut-o la rece după cel puțin o noapte de stat. O să verific și la cald și o să țin cont de planeitatea terenului.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Compromised beauty..!
« Reply #6 on: February 22, 2022, 08:50:55 AM »
Ignora ce am spus cu filtrul. Nu are legatura. Am uitat ca la astea filtrul este mai sus decat motorul, deci nu afecteaza cantitatea.

In cazul acesta este doar posibil sa nu se scurga tot si sa mai ramana prin pasaje, mai ales ca distributia cu lant este alimentata cu ulei, deci posibil pe la capacul acela sa mai ramana ceva.

Pune mai putin si stai cu ochii pe el sa nu scada prea mult. Daca depasesti nivelul maxim cu prea mult risti sa incepi sa ai scurgeri pe la garnituri, oringuri etc., mai ales pe la capcul distributiei, care am inteles ca este deja problema general cunoscuta si acceptata de Subaru, desi nu face obiectul garantiei.
« Last Edit: February 22, 2022, 08:53:02 AM by MihaiFlorescu »

abel

Re: Compromised beauty..!
« Reply #7 on: February 24, 2022, 18:38:27 PM »
Din ce-mi dau seama avem același tip de motor, așadar cam așa arată nivelul uleiului pe jojă, schimbat acum 2000 km la Autokino:

la rece, mașina nepornită de 2 zile


la 10 minute după un drum de 20 km, temperatura ajungând la 92 de grade


la 15 minute


Nu-mi dau seama dacă e bine sau nu, dacă e mult ori ba, dar cam ăsta e singurul meu reper pentru când va veni momentul să fac eu însumi operațiunea.

Re: Compromised beauty..!
« Reply #8 on: March 15, 2022, 17:24:17 PM »
Salut. Ești drăguț sa faci o măsurătoare cu ruleta a jojei ? E posibil sa am eu o problemă cu joja...pt că și înainte indica mai mult și după schimbul făcut de mine. Am băgat 4,7 litri și îmi indica pe joja cu cel puțin 0.5 litri mai mult...

Re: Compromised beauty..!
« Reply #9 on: March 16, 2022, 14:31:50 PM »
Salut. Până una alta aștept piesele in continuare. Sper sa ajunga săptămâna viitoare.
Între timp am aflat istoricul mașinii sau cel puțin o parte din istoric. Mașina a fost într-un parc de mașini accidentate in Canada...reiese că a fost lovită în partea din spate , avea status de driveble , engine start și avea cheie.
A fost reparată și pusă la vânzare anul trecut în toamna dar nu s-a vândut. A suferit însă un nou accident în spate pe plaiurile românești (are frane bune mașina asta) și în februarie am luat-o eu.
Cel care mi-a vândut -o avea deja piesele comandate (alea le aștept).
Tot din Canada vin piesele.

Site-ul unde mi-am găsit mașina după serie este :
https://www.salvagedb.com/database/page622632.html


Am zis că poate fi la cineva de folos ...
Eu se pare că am avut noroc...in sensul că datele arată km reali ai mașinii inainte de a fi vândută ce corespund cu cei din bord. De asemenea sunt indicii că nu a fost afectata  linia mașinii...(am făcut comparație cu celelalte calificative la alte masini accidentate mai rău)

E bun site -ul ăsta...

Din păcate carvertical nu mi-a dat nimic despre mașină.  Am folosit carvertical la peste 20 de verificări dar doar într-un caz am primit date concrete. In rest pt marca Subaru mai nimic....din păcate spun.
« Last Edit: March 16, 2022, 14:35:58 PM by fabian7ro »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Compromised beauty..!
« Reply #10 on: March 16, 2022, 14:37:22 PM »
Poze din față măcar? :)


MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Compromised beauty..!
« Reply #12 on: March 16, 2022, 17:50:50 PM »
Îmi place modelul. Destul de rar. Mă uitam după așa ceva înainte să iau XT-ul și găsisem doar câteva in Europa la 14-16k euro, deci destul de multi bani. Dar este unul din putinele modele moderne de la Subaru care chiar mi-au plăcut și servesc bine mai multe intrebuintari.

marr

  • 2257
Re: Compromised beauty..!
« Reply #13 on: March 17, 2022, 07:56:51 AM »
Îmi place modelul. Destul de rar. Mă uitam după așa ceva ...

Daca te uitai cu atentie ceva mai devreme ... sa zicem prin aprilie 2020, erai ”rezolvat” !

Fabian - am avut si eu o Impreza - acelasi model si acelasi an, doar ca alta culoare.
Gasesti pe aici si jurnalul ei de bord - a stat la mine cca. 3 ani (2017 - 2020).
Desi era masina sotiei (cel putin in primii doi ani), ”m-am dat” suficient cu ea si mi-a placut masinuta. Era un allrounder excelent - potrivit atat pentru frecat prin oras (benzina, aspirat, cutie automata) cat si pentru drumuri lungi (confortabila si surprinzator de economica).
De la mine a plecat deoarece proprietara de drept si-a dorit sa revina la prima ei dragoste: Forester !

PS: Felicitari pentru achizitie si muuulti km fara incidente !

PPS: Nu-ti urez sa te bucuri de ea - stiu ca o vei face !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

abel

Re: Compromised beauty..!
« Reply #14 on: March 17, 2022, 12:34:23 PM »
Salut. Ești drăguț sa faci o măsurătoare cu ruleta a jojei ? E posibil sa am eu o problemă cu joja...pt că și înainte indica mai mult și după schimbul făcut de mine. Am băgat 4,7 litri și îmi indica pe joja cu cel puțin 0.5 litri mai mult...

46 cm.
poziția de full este la aprox. 40.5cm, iar cea de low la aprox. 44.5 cm




Re: Compromised beauty..!
« Reply #15 on: March 17, 2022, 12:47:11 PM »
Absolut perfect răspunsul. Mulțumesc.

Re: Compromised beauty..!
« Reply #16 on: April 20, 2022, 20:08:17 PM »
https://imageshack.com/i/poDHdxh1j
Incep sa prind curaj să pun poze..:)

Re: Compromised beauty..!
« Reply #17 on: April 20, 2022, 20:09:29 PM »

Re: Compromised beauty..!
« Reply #18 on: April 20, 2022, 21:12:55 PM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Compromised beauty..!
« Reply #19 on: April 20, 2022, 21:55:42 PM »
La mine nu se incarca. Văd doar un ecran negru.