Salutare,
Ce se poate face pentru a imbunatati comportamentul unui Forester SH pe drumuri virajate?
Nu vreau sa fac curse cu masina, dar as vrea sa se balanseze mai putin pe drumuri virajate. In ultmul concediu am fost Iasi - Jasna(Slovacia), dus intors 2300 km. Pe autostrada si drumuri drepte totul e ok, dar la traversarea muntilor, si pe drumuri virajate care mai au si mici denivelari, masina se inclina ca o barca, si corpul meu incearca sa se echilibreze, si apar dureri musculare. Iasi - Reghin: am facut pauza sa ma dezmortesc, nu mai suportam nici un fel de pozitie la volan, nici cu spatele drept, nici mai lasat pe spate, si incercat mai multe combinatii ale scaunului. Reghin - Jasna: all good, nici un fel de discomfort, nici o pauza. La intoarcere la fel, pana pe la Toplita a fost ok, cand am ajuns la Iasi eram foarte obosit si tensionat.
De asta suspectez ca problema e de la drumuri virajate si de la cum se inclina masina.
Amortizoarele au 2 ani de zile si au fost verificate anul trecut, sunt peste 70% eficienta.
Bucse, brate au fost de asemenea verificate, nici o problema gasita.
Am mai gasit discutii pe tema asta si solutia a fost schimbarea barelor stabilizatoare, cei mai multi am gasit ca au ales Whiteline.
As monta si eu 22 pe fata si 20 pe spate, astea ar fi cel mai apropiat de valorile de fabrica (21/16 cred?).
A montat cineva asa ceva pe Forester si poate da feedback?
Cealalta varianta ar fi sa vand Foresterul si sa iau un Outback, dar masina e folosita 90% in oras, si dimensiunea OB-ului ar fi un dezavantaj.