Ce am facut eu e prezentat in detaliu pe topicul meu, undeva in jurul decembrie 2019 - ianuarie 2020.
No, mai scriu o data.
- sub alternator n-am umblat, am lasat manocontactul oem la locul lui, ca mi-e drag martorul ala din tabloul de bord.
- temperatura SPA - in chiulasa stanga. Aia pentru ca e usor, pentru ca nu-l deranjeaza vibratiile de amplitudine ridicata, in consola cu distanta mare de axa motor. Desi e filet NPT, l-am fortat in gaura BSP din chiulasa si 4 ani mai tarziu e bine-mersi, nu curge. Nu recomand a se proceda asa, poate la altul crapa ceva. Doar spun ca eu asa am facut.
- presiune SPA - sub intercooler, pe blocul motor. Asta e gras si greu, ala e locul cel mai linistit de pe intregul motor, deasupra arborelui cotit. Trebuie adaptorul de manocontact de sub alternator, piesa OEM Subaru. Se scoate dopul din fabrica, se pune adaptorul.
Nu am folosit adaptor precum cel din poza ta sau furtun din dorinta de a evita, pe cat posibil, pungile de aer.
Adaptorul din poza ta nu cred sa aiba loc sub alternator. S-ar putea sa aiba loc sub intercooler totusi, si ti-ar permite sa lasi chiulasa in pace.
De diferente de temperatura nu mi-as face griji, la o adica ai nevoie sa-ti setezi niste repere si cam atat, nu valoarea insasi te intereseaza, cat abaterile de la regimul obisnuit. E doar parerea mea. De exemplu, cu temperatura in chiulasa, la mers normal sau chiar la fataiala in oras pe canicula, nu trece de 88-89 grade. Cand ii dau omor, sa zic serpentine in urcare, cam dupa 5 minute depaseste 100 grade, moment in care incep sa ma gandesc sa incetez. Parca o data era drumul intr-atat de frumos si liber, incat am dus-o pana-n 106 grade, oricum, inca foarte safe. Idem, cat e sub 20 grade, o las pe loc. Cat e sub 65 grade, fara sarcina plina, turatie maxim 3000-3400 sa zic. Cat e sub 80 grade, fara turatie mare plus sarcina plina (adica pull). Repet, repere.
Eu unul, de dragul marjei de siguranta, as alege locatia cu temperatura mai mare. De fapt asta am si facut, punand NPT-ul ala mic in chiulasa, a fost deliberat si constient.
Singurul lucru nepotrivit sa-i zic, a fost sa bag NPT tata in BSP mama. Flanc spira la 60* in flanc la 55*. Si ceva sutimi pe pas parca. Data viitoare as face fix la fel, dar fiecare cum crede si simte.
In afara de adaptorul OEM, iti mai trebuie o tubulara de cat e adaptorul ala. Am luat de tabla din Hornbach parca. Scrie pe topicul meu, nu mai stiu.