Vibratie CVT
Subaru club Romania

Vibratie CVT

Vibratie CVT
« on: March 04, 2022, 09:17:45 AM »
Salutare,
s-a mai confruntat cineva cu o vibratie resimtita in momentul in care stai pe loc cu piciorul pe frana si esti in pozitia D sau R?
Este vorba despre un Outback 2.5i, 2012, CVT. Uleiul este schimbat recent.
Multumesc
Ex. : Mazda 6, 2004 - 121 CP, 2.0 diesel
EX. : Mazda 6, 2008 - 147 CP, 2.0 benzina
EX. : Subaru Forester SJ, 2.0.D, 2013
Actual: Subaru Outback 2.5i, 167 CP, CVT, 2012

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Vibratie CVT
« Reply #1 on: March 04, 2022, 09:31:28 AM »
La rece sau la cald?

Re: Vibratie CVT
« Reply #2 on: March 04, 2022, 09:59:39 AM »
Parca un pic mai tare la rece, dar in general, cam tot timpul.
Ex. : Mazda 6, 2004 - 121 CP, 2.0 diesel
EX. : Mazda 6, 2008 - 147 CP, 2.0 benzina
EX. : Subaru Forester SJ, 2.0.D, 2013
Actual: Subaru Outback 2.5i, 167 CP, CVT, 2012

Re: Vibratie CVT
« Reply #3 on: March 04, 2022, 10:01:28 AM »
Am uitat sa mentionez ca tocmai am am inlocuit planetara stanga fata. Poate avea vreo legatura?
Am montat un SKF de 777mm.
Ex. : Mazda 6, 2004 - 121 CP, 2.0 diesel
EX. : Mazda 6, 2008 - 147 CP, 2.0 benzina
EX. : Subaru Forester SJ, 2.0.D, 2013
Actual: Subaru Outback 2.5i, 167 CP, CVT, 2012

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Vibratie CVT
« Reply #4 on: March 04, 2022, 14:43:38 PM »
De ce ai schimbat planetara? Făcea așa și înainte? Ce ulei ai pus?

 De obicei merge schimbat capul de planetara fie spre roata fie spre cutie. Ai ales tu planetara noua sau a fost nevoie?

Întreb pentru că de obicei capul de planetara spre cutie mai pune probleme la Subaru, mai ales la automata, din câte am inceput și eu să învăț despre automate și nu prea ii place cutiei cu piese aftermatket.
« Last Edit: March 04, 2022, 14:47:48 PM by MihaiFlorescu »

Re: Vibratie CVT
« Reply #5 on: March 04, 2022, 18:28:47 PM »
Initial trebuia schimbat doar capul de planetara spre roata pentru ca la plecare de pe loc cu volan virat maxim stanga clantanea tare. La demontarea celui vechi, a iesit greu de pe ax si s-au rupt cateva caneluri. De aceea s-a optat pentru inlocuire planetara.
Uleiul in cutie a fost schimbat in urma cu 20000 km, in 2020 - ulei Amsoil.
O usoara vibratie parca era si inainte dar acum e mult mai pronuntata.
Teoretic, daca masina este pe loc, cu piciorul pe frana in D sau R, nu inteleg de ce vibreaza.
In P sau N e ok.
In mers nu e nici o problema.
E posibil sa fi fost lovita cutia in procesul de inlocuire a planetarei?
Cred ca ar trebui o proba pe elevator cu si fara planetara montata.
Chiar nu stiu. Eram curios daca a mai avut cineva manifestari asemanatoare la CVT.
Multumesc
Ex. : Mazda 6, 2004 - 121 CP, 2.0 diesel
EX. : Mazda 6, 2008 - 147 CP, 2.0 benzina
EX. : Subaru Forester SJ, 2.0.D, 2013
Actual: Subaru Outback 2.5i, 167 CP, CVT, 2012

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Vibratie CVT
« Reply #6 on: March 04, 2022, 18:36:17 PM »
Mai fa un schimb de ulei in cutie și diferențial.

Dacă a fost drain and fill, ai schimbat doar o parte din ulei, nu tot. Deci, după 2 ani și 20k e posibil sa ii fi venit timpul deja.

In altă ordine de idei e posibil sa nu ii placa noua planetara.

Poate știu și alții mai multe.

Re: Vibratie CVT
« Reply #7 on: March 05, 2022, 12:48:18 PM »
La schimb ulei cutie CVT se schimba și filtru?
Ex. : Mazda 6, 2004 - 121 CP, 2.0 diesel
EX. : Mazda 6, 2008 - 147 CP, 2.0 benzina
EX. : Subaru Forester SJ, 2.0.D, 2013
Actual: Subaru Outback 2.5i, 167 CP, CVT, 2012

Re: Vibratie CVT
« Reply #8 on: October 22, 2022, 23:59:22 PM »
Salutare,
s-a mai confruntat cineva cu o vibratie resimtita in momentul in care stai pe loc cu piciorul pe frana si esti in pozitia D sau R?
Este vorba despre un Outback 2.5i, 2012, CVT. Uleiul este schimbat recent.
Multumesc
       
Salutare! Aceeasi problem am si eu la Legacy 2010, dar am observat ca in timp ce stau cu piciorul pe frana cand este in Drive si dau flash  îmi scade tensiunea de la 14,6 la 12,6..
« Last Edit: October 23, 2022, 00:00:39 AM by Cagero »

Re: Vibratie CVT
« Reply #9 on: November 26, 2023, 21:45:52 PM »
Salutare,
s-a mai confruntat cineva cu o vibratie resimtita in momentul in care stai pe loc cu piciorul pe frana si esti in pozitia D sau R?
Este vorba despre un Outback 2.5i, 2012, CVT. Uleiul este schimbat recent.
Multumesc
salut, ai găsit rezolvare la problema?

VeNoM836

  • 263
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Vibratie CVT
« Reply #10 on: November 27, 2023, 09:50:11 AM »
       
Salutare! Aceeasi problem am si eu la Legacy 2010, dar am observat ca in timp ce stau cu piciorul pe frana cand este in Drive si dau flash  îmi scade tensiunea de la 14,6 la 12,6..

exact aceeasi problema o am si eu. scade tensiunea. eu am un sentiment ca este de la alternator, ca are niste ani.
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Vibratie CVT
« Reply #11 on: November 27, 2023, 11:55:54 AM »
salut, ai găsit rezolvare la problema?

As monitoriza turatia. Si la mine cat este rece se simte o vibratie si nu am CVT. Intre stat in D si N sau P este o diferenta de 100rpm aproximativ si vibratia dispare. E asa din ziua in care am luat-o.
Furtunuri de vacuum crapate nu am. Eu cred doar ca mananca convertizorul din turatie si combinata cu incercarea de a reduce emisiile, este o turatie cam joasa a motorului boxer.


La mine este o vibratie usoara, nu vorbim de ceva grav. Similar ca senzatie cu un motor cu suporti de poliuretan.

leeloo

Re: Vibratie CVT
« Reply #12 on: November 28, 2023, 09:48:08 AM »
Si la a mea care e noua, cam 13k km in prezent face la fel. O vibratie mica, dar avand in vedere ca in general nu simti motorul vibrand de loc, pare ciudat.    La mine am determinat ca o face numai la rece, si temperaturi scazute, gen sub 5 grade, la  prima pornire.  Motorul e programat sa se tureze foarte tare la relanti cand e frig, l-am vazut stand si la 2000 de ture.    Vara cand la pornire relantiul statea normal  la   600 rpm nu vibra de loc, de asta am fost si eu suspicios, ca ar fi o problema desi nu cred.  La urmatoarea revizie o sa intreb.
A ta e alta generatie, dar banuiesc ca si la ele relantiul e binisor mai sus la temperaturi mai scazute.
A doua constare e legata de faptul ca pare ca nu exista un abreiaj care sa decupleze complet convertizorul de cuplu, la viteza 0,  ca la   multe masini moderne cu cutie cu convertizor clasic ( din motive de economie de combustibil  )  . Din cauza asta e si  start -stop ul horror de zgaltaie masina la repornire ca incearca sa plece de loc in timp ce alternatorul invarte motorul. Asta inseaman ca in D la viteza 0, ai relantiul sus  si convertizorul cuplat, nu e o reteta ideala. 
Nu stiu cum e la CVT, dar la aia clasica poti avea probleme marisoare la mersul cutiei de la baterie/alternator slab, pare ca tot mecatronicul ala si ansamblul de valve si actuatoare sunt sensibile la   fluctuatii de tensiune si in special  tensiune sub cea nominala. 
Am avut problema asta la un BMW.

« Last Edit: November 28, 2023, 19:37:27 PM by leeloo »

Re: Vibratie CVT
« Reply #13 on: November 28, 2023, 10:39:51 AM »
Si eu ma gandesc ca e de la fluctuatiile de tensiune/tensiune slaba ...mi-a facut si mie de 2 ori cu bateria originala, cand apasam pe frana, scadea foarte mult turatia ...500-600rpm si incepeau vibratiile, de cand am schimbat bateria....nici o problema.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Vibratie CVT
« Reply #14 on: November 28, 2023, 18:50:11 PM »
Și XV -ul din dotare cu CVT, mai vibrează uneori la rece, temperaturi în jur de 0 grade. Nu mereu și nu o perioadă lungă. Tot așa la rpm mici. 600.  Dar nu sunt vibrații mai puternice ca atunci când încarcă bateria pe loc. Bănuiesc ca e o combinație de ecologie cu temperaturi scăzute și ulei rece. Nu am văzut să facă când uleiul are peste 60grade.  Și da când are uleiul sub 60 de grade și e frig afară turometru se plimbă mai mult dacă e în neutru/drive când stai pe loc.  Iar cuplarea scutură când uleiul în cutie e rece.
 Pare ca așa face toate . Works as designed.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

leeloo

Re: Vibratie CVT
« Reply #15 on: November 28, 2023, 19:38:01 PM »
La mine cred  e de la turatia de la relanti mare la rece.. 

VeNoM836

  • 263
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Vibratie CVT
« Reply #16 on: December 13, 2023, 07:58:47 AM »
La mine vibratia este de la suportii motor. 2000 lei bucata la SMT.
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

leeloo

Re: Vibratie CVT
« Reply #17 on: December 14, 2023, 10:53:43 AM »
Daca le importi din state originale scapi la vreo  1300 cel  mult. Cam exagereaza baietii..
Vin si destul de repede, vreo 2 saptamani..

VeNoM836

  • 263
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Vibratie CVT
« Reply #18 on: January 22, 2024, 09:32:10 AM »
Am rezolvat problema inlocuind suportii motor.
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

Re: Vibratie CVT
« Reply #19 on: March 27, 2024, 14:26:15 PM »
Salutare! Ați rezolvat problema cu vibratul mașinii? Eu am schimbat și alternatorul cu unul nou la recomandarea celor de la SMT, dar degeaba!!