Verifica mufa de la bobina. Eu am avut ceva similar la WRX.
Și verifica și distribuția.
Am dat astazi jos bobina,din nou,am dat cu "dielectric grease",cum se spune pe la noi la romani,atat la mufa bobinei cat si la mufa cea mare de la ECU,cu multe fire. Am pus chiar si un panduit pe mufa bobinei,sa o tina mai apasata,desi isi facea treaba si clipsul acela anemic..
Cablajul arata ok,nu pare ciupit sau afectat (de la mufa bobinei pana unde se vede... aproape de mufa principala catre ecu)
Iar legat de distributie,a fost facuta la AutoKino cu 10k km in urma,odata cu bujiile,tot la ei,deci nu cred ca ar fi problema.De sarit,nu ar fi trebuit sa intrerupa mereu? La fel si daca lipsea o bucata de supapa,sau alta problema de ordin mecanic
Am avut fiiix aceesi problema pe un duster, 1.6 cu gpl, acum cativa ani. Eroarea aparea intermitent, si pe gaz si pe benzina si mergea in 3. Am schimbat bobine, bujii, nu i-am dat de cap. Am vandut-o
Parerea mea e ca e de la gpl. Bafta la depanat.
N-as vrea sa renunt asa repede la ea..
Verifica valvele de la variabila sa nu fie īnfundate. Dacă ai filtre scoate-le. Curata și mufa de la ecu
Nu m-am gandit la asta,in ideea in care m-as fi asteptat sa am misfire pe cil. 1 si 3,nu doar pe unul singur,fiind pe aceeasi axa cu came
Pt asta trebuie data jos distributia? Ca as vrea sa verific totusi.
fa un test de compresie, daca ai supape care nu etanseaza nu vezi cu nici o camera (decat evident cand lipsesc bucati din ele dar acolo e deja oabla treaba )
monitorizeaza roughness-ul pe cilindri, poti avea roughness dar codul de horoare apare doar dupa mai mult timp/doar cand sunt depasite niste valori la care la drumuri scurte poti sa nu ajungi
daca test compresie ok elimina temporar sistemul de gaz, am vazut destule cu probleme electrice generate de sistemul de gaz (lipituri aiurea / contacte imperfecte pe firele de la injectoare benzina de unde isi ia sist de gaz referinta)
Testul de compresie pe cyl. 1 zice undeva la 9 bar,dar nu am garantia ca sistemul de masura este unul foarte precis (si nici n-am masurat si cilindrul 3 pt comparatie ,nefiind foarte mult loc de manevra
)
Nu am vazut pe testerul asta mic de buzunar pe care il am eu, afisaj de roughness / knock correction sau ceva similar
Am mers doar pe benzina in ultima perioada de cand a inceput sa faca,inclusiv azi. Mare mi-a fost mirarea cand am mers azi undeva la 200 km,putin mai turat ca de obicei,si intreruperi canci. E drept,ce am observat este relantiul care e destul de instabil
*uneori* ,in sensul ca sare chiar si pana pe la ~1400rpm apoi revine pe la 1000,apoi mai scade pe la 750 si se stabilizeaza undeva la 900 (ochiometric)
Legat de instalatia de gpl,habar nu am cu ce se mananca/cum functioneaza (e prima masina pe gaz pe care o am) ,dar stiu ca este cea "originala" BRC (bi-fuel,masina adusa din italia). Acum ca spui si tu,si colegul de mai sus asta,primul pas cand mai deschid carapacea la masina verific ce se leaga de injectoarele de benzina si merge la instalatia de gaz