Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
Subaru club Romania

Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent

Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
« on: May 27, 2022, 22:32:07 PM »
Salutare colegi,

Am o mica mare problema cu un Forester SG 2006,2.0 X 158 cp, gpl;am tot cautat pe internet,dar din pacate nu am gasit nimic concludent ..
Am eroarea P0301, misfire pe cilindrul 1 ,problema este ca apare cand si cand,nu este constanta.
Prima oara cand a aprins check engine si cruise, a inceput sa mearga destul de prost (in suturi, mergea in 3 cilindri) intre 2600-3000 rpm,si in anumite conditii de sarcina,plus relanti "rough" (din nou,mers in 3 cilindri)
Primul instinct a fost sa schimb bobina de pe cyl 1,ceea ce am si facut,si surprinzator,a functionat. Dar dupa aprox. 100 km,problema a aparut din nou... Crezand ca am cumparat o bobina proasta,am schimbat-o cu cea de pe cyl 3,insa nicio schimbare
Am scos si bujia (bujiile au fost schimbate cu 10k km in urma) si arata bine,fara depuneri sau gap prea mare (totusi,l-am reglat la ~ 0.75mm)
Luand firul logic,am vrut sa elimin si alimentarea din calcul,insa are aceleasi simptome si pe gpl si pe benzina,deci as zice ca nu de aici este problema
Desi sansele sunt mici(sper),am bagat o camera endoscopica in cilindru prin gaura bujiei pentru a ma uita la supape,dar nu par afectate;nu am vazut nimic in neregula nici la piston sau cilindru (asta din cauza ca am vazut pe net simptome similare,si problema era ca lipsea o bucata dintr-o supapa de evacuare,chiar aici pe forum cred)
Ce ma surprinde pe mine cel mai tare este faptul ca atunci cand eroarea nu apare in bord,masina merge normal,are putere si nu intrerupe. Nici nu am reusit sa leg aparitia erorii de vreun factor gen umiditate,sau temperatura motorului,etc

Urmatorul pas ar fi sa verific traseul de alimentare al bobinei,in speranta ca gasesc un contact imperfect undeva,sau firul ciupit.. desi... mna
Dar mai departe.. nu stiu ce as putea sa mai verific.
MAF este de asemenea curat

Ce ar putea avea?
Orice sfat/sugestie este binevenita!
Multumesc!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
« Reply #1 on: May 27, 2022, 23:03:04 PM »
Verifica mufa de la bobina. Eu am avut ceva similar la WRX.

 Și verifica și distribuția.

Badea

  • 125
Re: Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
« Reply #2 on: May 28, 2022, 12:42:19 PM »
Am avut fiiix aceesi problema pe un duster, 1.6 cu gpl, acum cativa ani. Eroarea aparea intermitent, si pe gaz si pe benzina si mergea in 3. Am schimbat bobine, bujii, nu i-am dat de cap. Am vandut-o :)

Parerea mea e ca e de la gpl. Bafta la depanat.

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
« Reply #3 on: May 28, 2022, 13:26:25 PM »
Am avut fiiix aceesi problema pe un duster, 1.6 cu gpl, acum cativa ani. Eroarea aparea intermitent, si pe gaz si pe benzina si mergea in 3. Am schimbat bobine, bujii, nu i-am dat de cap. Am vandut-o :)

Parerea mea e ca e de la gpl. Bafta la depanat.

Sunt curios..ai pus bobine si bujii OE?

Badea

  • 125
Re: Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
« Reply #4 on: May 28, 2022, 13:54:51 PM »
Am pus bobine si bujii de 2 feluri(OE si ceva recomandat de reprezentanta), am schimbat bobinele intre ele, am schimbat bujiile intre ele.

Re: Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
« Reply #5 on: May 28, 2022, 14:59:43 PM »
Verifica valvele de la variabila sa nu fie īnfundate. Dacă ai filtre scoate-le. Curata și mufa de la ecu

andea79

  • *
  • 4037
Re: Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
« Reply #6 on: May 28, 2022, 21:09:37 PM »
fa un test de compresie, daca ai supape care nu etanseaza nu vezi cu nici o camera (decat evident cand lipsesc bucati din ele dar acolo e deja oabla treaba :) )
monitorizeaza roughness-ul pe cilindri, poti avea roughness dar codul de horoare apare doar dupa mai mult timp/doar cand sunt depasite niste valori la care la drumuri scurte poti  sa nu ajungi
daca test compresie ok elimina temporar sistemul de gaz, am vazut destule cu probleme electrice generate de sistemul de gaz (lipituri aiurea / contacte imperfecte pe firele de la injectoare benzina de unde isi ia sist de gaz referinta)

Re: Forester SG 2.0x-P0301-Cyl. 1 Misfire intermitent
« Reply #7 on: May 29, 2022, 00:34:48 AM »
Verifica mufa de la bobina. Eu am avut ceva similar la WRX.

 Și verifica și distribuția.

Am dat astazi jos bobina,din nou,am dat cu "dielectric grease",cum se spune pe la noi la romani,atat la mufa bobinei cat si la mufa cea mare de la ECU,cu multe fire. Am pus chiar si un panduit pe mufa bobinei,sa o tina mai apasata,desi isi facea treaba si clipsul acela anemic..
Cablajul arata ok,nu pare ciupit sau afectat (de la mufa bobinei pana unde se vede... aproape de mufa principala catre ecu)
Iar legat de distributie,a fost facuta la AutoKino cu 10k km in urma,odata cu bujiile,tot la ei,deci nu cred ca ar fi problema.De sarit,nu ar fi trebuit sa intrerupa mereu? La fel si daca lipsea o bucata de supapa,sau alta problema de ordin mecanic

Am avut fiiix aceesi problema pe un duster, 1.6 cu gpl, acum cativa ani. Eroarea aparea intermitent, si pe gaz si pe benzina si mergea in 3. Am schimbat bobine, bujii, nu i-am dat de cap. Am vandut-o :)

Parerea mea e ca e de la gpl. Bafta la depanat.

N-as vrea sa renunt asa repede la ea..  ;D

Verifica valvele de la variabila sa nu fie īnfundate. Dacă ai filtre scoate-le. Curata și mufa de la ecu

Nu m-am gandit la asta,in ideea in care m-as fi asteptat sa am misfire pe cil. 1 si 3,nu doar pe unul singur,fiind pe aceeasi axa cu came
Pt asta trebuie data jos distributia? Ca as vrea sa verific totusi.

fa un test de compresie, daca ai supape care nu etanseaza nu vezi cu nici o camera (decat evident cand lipsesc bucati din ele dar acolo e deja oabla treaba :) )
monitorizeaza roughness-ul pe cilindri, poti avea roughness dar codul de horoare apare doar dupa mai mult timp/doar cand sunt depasite niste valori la care la drumuri scurte poti  sa nu ajungi
daca test compresie ok elimina temporar sistemul de gaz, am vazut destule cu probleme electrice generate de sistemul de gaz (lipituri aiurea / contacte imperfecte pe firele de la injectoare benzina de unde isi ia sist de gaz referinta)


Testul de compresie pe cyl. 1 zice undeva la 9 bar,dar nu am garantia ca sistemul de masura este unul foarte precis (si nici n-am masurat si cilindrul 3 pt comparatie ,nefiind foarte mult loc de manevra :( )
Nu am vazut pe testerul asta mic de buzunar pe care il am eu, afisaj de roughness / knock correction sau ceva similar :(
Am mers doar pe benzina in ultima perioada de cand a inceput sa faca,inclusiv azi. Mare mi-a fost mirarea cand am mers azi undeva la 200 km,putin mai turat ca de obicei,si intreruperi canci. E drept,ce am observat este relantiul care e destul de instabil *uneori* ,in sensul ca sare chiar si pana pe la ~1400rpm apoi revine pe la 1000,apoi mai scade pe la 750 si se stabilizeaza undeva la 900 (ochiometric)
Legat de instalatia de gpl,habar nu am cu ce se mananca/cum functioneaza (e prima masina pe gaz pe care o am) ,dar stiu ca este cea "originala" BRC (bi-fuel,masina adusa din italia). Acum ca spui si tu,si colegul de mai sus asta,primul pas cand mai deschid carapacea la masina verific ce se leaga de injectoarele de benzina si merge la instalatia de gaz