Salut si bine v-am gasit
Am incercat sa scriu pe forum dar nu am gasit timpul necesar. Acum m-am eliberat un pic de cele zilnice ai am zis sa give it a try. In Aprile am decis ca ne trebuie o masina adaptata mai bine schimbarilor in stilul de viata. O masina relaxata si spatioasa, in care sa incapa bicicletele, in primul rand. Am pornit dupa un RAV4 (la sfatul unui prieten care detine unul), dar nu am gasit nimic pe stoc si cu oarecare neincredere am sunat si la Subaru. Soc si groaza, aveau unul pe stoc!
Masina anterioara a fost un Clio 4 RS. O masina senzationala si surprinzator de versatila, ma descurcam cu bicieletele cat timp cel mic avea roti de 16". O masina cu care am fost la Adancata de multe ori si care te resplatea atunci cand stiai ce sa ceri de la ea pe circuit, dar si cu care am facut naveta la gradinita 5 ani. Anyways, in 2020 am ajuns o singura data la circuit, iar in 2021 nici macar odata. A fost o decizie dificila sa ma despart de Clio, dar pare decizia logica.
Foresterul are acum 7100km, am facut si prima revizie. Pot sa zic ca masina m-a surprins cu tinuta de drum, este destul asezat pentru un SUV. M-a surprins cu materialele din cabina, directia destul de precisa si cu senzatia de spatiu si lumina. Una peste alta, ne-am imprietenit rapid.
Nu am mai condus aspirata de ceva 2-3 ani, ultima a fost o Mazda 3 G120 tot automata. Dinamica as zice ca e comparabila cu 3ul, ca urmare a trebuit sa ma intorc la modul de depasit "la aspiratie". A necesitat ceva adaptare si lucrul cu hibridul, dar acum consider ca m-am prins in mare. Ma ajuta in traficul care se misca foarte incet, trec cele 2 abuteiaje pe care le intalnesc zilnic mai mult pe electric. In depasiri intra pe la 3000RPM si se simte, dar trebuie un pic atentie ca era sa ma sui pe cel din fata. initial am crezut ca ma vor depasi Loganele pe DN, dar nu, as zice ca puterea este adecvata uni mers calm. Evident 1.8 turbo+ electric ar fi fost muuult mai interesant.
Cutia - nu aveam asteptari prea mari, venind de pe una cu dublu ambreiaj. Totusi pt trafic bara la bara si in afara asfaltului mi se pare ce trebuie. La mers alert simuleaza treptele, interesant as zice, seamana cu o varianta mai letargiza de automata cu convertizor. Mi se pare un pic cam scurta pentru mers pe autostrada, adica la 130kmh are 3000rpm. Clio tot 3000 avea, dar la el intelegeam nevoia de cutie scurta. Asa cum a zis si altcineva, nu prea e masina de autostrada iar 130kmh fiind limita la care vantul incepe sa se faca simtit iar consumul sa creasca.
Dotarile sunt super ok, camerele isi fac treaba. Am versiunea entry (oricum nu as fi avut altceva de ales), dar are destule pentru o versiune entry. Farurile sunt senzationale, as zice ca peste Mazda, Clio sau X1. Scaunele sunt si ele super ok iar pozitia de condus e buna.
Consumul s-a oprit pe la 8, acum cand merg mult cu AC a urcat la 8.2. Ca stil 60% afara din localitate, 40% in oras. Mi se pare decent pt aerodinamica de caramida si AWD. Ok, RAV4 ar fi avut probabil 6-6.5 in aceleasi conditii, dar avand in vedere cum se conduce Subaru sunt dispus la un consum mai mare cu 1.5-2%
Ce nu imi place:
- geamurile nu au filtru de UV. Nici Mazda nu avea. Cred ca japonezii nu prea au soare sau le place sa se bronzeze in masina.
- daca ceri prea mult si prea repede din acceleratie, trecerea de la electric la benzina este cam...bumpy. Aici cred ca este si din cauza modului in care este conectat electricul la sistem (si anume pe o curea a CVT-ului, fata de Toyota care il are direct pe volanta find practic FWD)
- Android Auto se deconecteaza din cand in cand. Nu-mi dau seama daca e de la tel (S21) sau de la cablu, sau de la headunit. Carplay nu se deconecteaza, dar nici nu am rulat mult cu carplay.
- parbrizul se murdareste de insecte intr-un ritm infernal, iar stergatoarele nu reusesc sa curete parbrizul.
Ce ar fi putut fi mai bine:
- bateria hibridului mai mare. Daca aveam macar 5-7 km de autonomie electrica pentru mine era arhisuficient.
- buzunarele din usi sunt...minuscule. La Clio puneam sticla de 2 litrii in usa, aici ...0.5 maxim
- rezervorul putea fi mai mare. Aici chiar nu inteleg, daca tot au lasat bateria asta mica, puteau sa o mute mai spre spate unde este loc.
Ce urmeaza:
- carlig de remorcare, dar doar partea mecanica (si rabatabil) - ca sa pot pune un suport de biciclete . M-am gandit la un Thule Express, ar trebui sa fie suficient. Mie frica sa pun si priza electrica avand in vedere ca vor trebui sa umble la cablaje. Oricum nu intetionez sa imi iau rulota
- folie fata spate.
- senzorii de parcare spate. Desi camera spate e senzationala, eu sunt obisnuit cu piuiala. Cost 1500 de lei OEM + manopera, probabil o sa le fac impreuna cu carligul, daca tot dam bara spate jos. Ideal ar fi sa poata activa si franarea automata la mers cu spatele.
- pe termen lung - scuturile de aluminiu la cutie si diferential. Mi se pare incredibil ca nu are macar la cutie
- pe termen si mai lung - camera de la oglinda
Cam atat momentan. Cred ca am facut alegerea perfecta pentru intrarea in lumea autobuzelor.
Cateva poze, cu Foresterul si o poza cu Clio