Subaru XV gen III
Subaru club Romania

Subaru XV gen III

Re: Subaru XV gen III
« Reply #40 on: December 05, 2023, 16:31:17 PM »
Din pacate da, acesta este trendul, hai sa punem o baterie pe masina ca sa spunem ca santem eco.
Din fericire, pe de alta parte, Subaru este cam printre singurele SUV-uri care inca mai au ceva capabilitati de off road dar eur 40k pt un XV este mult. Dar daca Subaru va veni sin un UE cu un program ca cel din SUA, Subaru Finance, atunci cine stie....


dan_b

  • 1343
Re: Subaru XV gen III
« Reply #41 on: December 05, 2023, 19:58:39 PM »
Subaru vine, la gama suv, cu capacitati reale pt soft offroad, cu siguranta reala, confort, calitate materiale si sisteme acolo unde conteaza. Vs diversele variante de suv-uri, concurente sau nu.
Evident exista alternative mai ieftine, iar piata auto, la fel de evident, este cu sorcova la preturi - vedeti mult discutatul Duster, nou sau vechi.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru XV gen III
« Reply #42 on: December 05, 2023, 22:11:00 PM »
Aș putea scrie multe, însă mă rezum la a spune următoarele: în 2021 s-a cumpărat Subaru Outback, generația actuală, echiparea de vârf cu 43k euro.

Re: Subaru XV gen III
« Reply #43 on: December 05, 2023, 22:30:36 PM »
Si acum se gaseste cu putin peste 44k, varianta Platinum ,in Germanica , sau daca mergi vreo 2k km mai la nord gasesti si cu vreo 42 k parca, dar nu despre asta e vorba. OBK e cu totul alt animal fata de crosstreck. Eu as fi luat modelul asta cu motorul de 2.5 pe la un 38-40k sa zicem altfel cred ca raman la autobuzul de Outback.
« Last Edit: December 05, 2023, 22:33:30 PM by Sorin03 »

leeloo

Re: Subaru XV gen III
« Reply #44 on: December 06, 2023, 01:02:13 AM »
Normal fiumiu o tuleste de acasa. in vreo 3 ani sper. :) si nu o sa mai am nevoie de spațiul din Outback, sau macar nu mai vine in concedii cu mine
Si  eu ma gandeam ca un Crosstreck ar fi o varianta, dar  nu la genul asta de bani si nici   la motorizarea actuala.  MAi degrabă păstrez ce am.   Sunt tentat ca are si unghiuri mai bune la off road,  dar nu e destul sa mă convingă. 
Eu tot sper ca in vreo 2 ani vine cu partea hibrida de la Toyota,  atunci poate.
Asta eram cel mai curios in legatura cu modelul asta nou ( mie imi pare un facelift mai degraba )
« Last Edit: December 06, 2023, 09:45:14 AM by leeloo »

Sese

  • 484
Re: Subaru XV gen III
« Reply #45 on: December 06, 2023, 08:35:26 AM »

Preturile vor fi 37, 38 si 41.000 Plus culoarea metalizata.
Fata de XV, e o crestere de vreo 5000, asa, in mare.

Masina e mai buna, are mai multe functii si lucruri in plus, noi am condus-o in Italia, dar cresterea de pret e cauzata mai degraba de cresterea generala de preturi.

EV9-le de la Kia este 85.000 de euro. Ceed-ul actual incepe de la 20.000, generatia trecuta, de la 13.000.

D-Max-ul actual e 40, cel de dinainte se gasea si sub 30.000.

Oricum, e Subaru, nu ne asteptam sa se vanda sute.

Dar cred ca va fi totusi cel mai vandut model al lor. Masina e bine pozitionata in pret, zicem noi.


Re: Subaru XV gen III
« Reply #46 on: December 06, 2023, 08:40:39 AM »

Eu tot sper ca in vreo 2 ani vine cu partea hibrida de la Toyota,  atunci poate.


Ar fi excelent , macar cel actual de pe Corola . Asa cum si-au expus planurile de hibridizare/electrificare, cei de la Subaru , eu zic ca e posibil sa vedem ceva interesant in urmatorii 3-4 ani. Inainte, mai au de mutat tableta pe urmatorul Forester  ;D

Re: Subaru XV gen III
« Reply #47 on: December 06, 2023, 08:49:55 AM »


Dar cred ca va fi totusi cel mai vandut model al lor. Masina e bine pozitionata in pret, zicem noi.

Ai dreptate, dar oare nu o fi mai bine sa iei un XV de 1.6, nou, cat s-or mai gasi si iti mai raman bani de inca o masina de oras...pentru sotie?

Re: Subaru XV gen III
« Reply #48 on: December 06, 2023, 09:49:38 AM »
Eu personal, voi prefera intotdeauna o masina cu motor termic in detrimentul uneia hybride sau electrice si nu doar doar din pucntul de vedere al pretului.

leeloo

Re: Subaru XV gen III
« Reply #49 on: December 06, 2023, 10:01:36 AM »
Ar fi excelent , macar cel actual de pe Corola . Asa cum si-au expus planurile de hibridizare/electrificare, cei de la Subaru , eu zic ca e posibil sa vedem ceva interesant in urmatorii 3-4 ani. Inainte, mai au de mutat tableta pe urmatorul Forester  ;D
Stai linistit ca nu ai pierdut  nimic.  Clima  pe ecran e cea mai mare tampenie ever.  Macar incalzirea in scaune   ramane   on, daca la ultima pornire era on.  Sau sapatul adanc sa opresti start stop-ul.   Acum trendul e sa aduca inapoi butoanele.
Cat despre pret, ma uit la ce e pe piata si nu bate, cam tot din gama aia pleaca de la 32-36k, discounturi mari aplicate,   si nu urca mult tare, doar daca te duci la puteri mult superioare . Subaru era un melanj atragator  de dotari standard la un pret ok, acum nu imi pare asa.  Ma rog ma agit degeaba, oricum  nu am de gand sa schimb masina inca 3 ani minim, poate ma abtin chiar mai mult, e mai sanatos la portofel.. :) 


tfe

Re: Subaru XV gen III
« Reply #50 on: December 06, 2023, 13:52:25 PM »
cochetam si eu cu ideea dar la preturile astea no way. poate cu discounturi de minim 15%.
iar asta cu capabilitatile de soft off road... mi se pare super overrated.
un forester nu e cu nimic mai presus de orice suv din clasa lui. banuiesc ca e acelasi sistem si la xv.
am vazut o gramada de videos pe youtube cu versus. nimic mai presus fata de un cx5, rav4 etc. etc.
un amarat de delusor nu urca... :) https://youtu.be/XvgJL4dzdBU?t=346
de motoarele lesinate (am testat), nu mai zic. mult succes.


dan_b

  • 1343
Re: Subaru XV gen III
« Reply #51 on: December 06, 2023, 14:55:13 PM »
Cred ca glunesti sau doar "bagi batul prin gard"... Nici nu are sens dezbaterea...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

tfe

Re: Subaru XV gen III
« Reply #52 on: December 06, 2023, 15:49:47 PM »
pai uita-te la filmuletul pe care l-am pus. se chinuie 5 minute cu toate setarile, degeaba. zici ca e fwd. jenant.

Re: Subaru XV gen III
« Reply #53 on: December 06, 2023, 16:02:52 PM »
Acolo este vorba de incrucisarea puntilor, o masina pregatirlta pt Off-road facea fata, haide sa fim totusi seriosi, masina este construita pt asfalt dar poate sa faca fata la multe drumurin forestiere.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

dan_b

  • 1343
Re: Subaru XV gen III
« Reply #54 on: December 06, 2023, 16:19:55 PM »
Da, m-am uitat, vad un sofer neexperimentat sau rau intentionat, anvelope de vara, strict de turisme, de strada, nu AT-uri sau altceva pt teren, lipsa inertie (asta tine tot de lipsa experienta sau rea intentie cu scopul de a denigra eventual o masina) etc
Chiar nu are rost discutia si imi pastrez parerea expusa mai sus.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MyKe

  • 217
Re: Subaru XV gen III
« Reply #55 on: December 06, 2023, 16:57:01 PM »
cochetam si eu cu ideea dar la preturile astea no way. poate cu discounturi de minim 15%.
iar asta cu capabilitatile de soft off road... mi se pare super overrated.
un forester nu e cu nimic mai presus de orice suv din clasa lui. banuiesc ca e acelasi sistem si la xv.
am vazut o gramada de videos pe youtube cu versus. nimic mai presus fata de un cx5, rav4 etc. etc.
un amarat de delusor nu urca... :) https://youtu.be/XvgJL4dzdBU?t=346
de motoarele lesinate (am testat), nu mai zic. mult succes.
Ce face ăla în filmuleț e prostie pură.
Forester e mult mai capabil în offroad decât concurența. Leșinat, da, dar mult mai capabil.
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

leeloo

Re: Subaru XV gen III
« Reply #56 on: December 06, 2023, 18:32:15 PM »
In State au inceput sa foloseasca diverse  modele de mazda, am vazut si un CX 30 chiar chair se tinea cu niste Subaru de diverse generatii si  o Honda Pilot. 
Pe mine ma intereseaza subiectul,  ca   in Europa, in  afara de masini de 70-80k, ( gen un Jeep Wrangler, Landcruiser sau Range Rover de la Disco in sus,   mai ai doar pick-up-uri,  sa zici ca mai poti off road.  . Ori un pick-up   nu e prea e masina potrivita sa o tii daca e doar de hobby.  Sunt mult prea mari .
Apoi mai Duster, dar  e doar manuala, e taiata de pe lista de multi .  Deci nimic nu mai e la un pret la care mai poti aspira ca om normal. 
Asa ca ramai la cate un SUV acceptand un compromis, gen mai putin capabilitate  off road, dar se poate trai cu restul foarte bine 
AWD-ul de la Mazda par a fi chiar OK, dar au probleme cu garda la sol de fabrica, dar daca tine trend-ul cred ca apar sigur niste solutii aftermarket. .
In State chiar au anuntat ca modelul  ala care la noi nu va fi,   CX 50 parca, o sa aibe o varianta trail. 
Sper sa vina cu ceva si Subaru, ca   nu ii vad bine nici in State pe termene mai lung.
In sfarsit am aflat si problema cu CVT-ul la Subaru la off-road.    Stiam  ca face chestii diferite   fata de o cutie conventionala.  In CVT, convertizorul de cuplu   are rolul de a  asigura o pornire de pe loc fina.  Problema mare, specificat Subaru, este ca nu intra in lock-up decat de la 24km/h in sus.    Asta insemana ca pana la viteza aia, marisoara in multe situatii de offroad, niciodata nu vei  avea tot cuplul la  roata, ca de aia   sufera inclusiv variante turbo vandute in State, in ciuda faptului ca au intarit toate componentele  in variantele Wilderness,  poate sa tracteze mai mult, etc..   Modul de functionare e descris intr-o propozitie mica pe site-ul Subaru Canada.
« Last Edit: December 06, 2023, 18:35:39 PM by leeloo »

Re: Subaru XV gen III
« Reply #57 on: December 06, 2023, 20:06:19 PM »
in ciuda faptului ca au intarit toate componentele  in variantele Wilderness,  poate sa tracteze mai mult, etc..   

Am citit ca "intaritorul " acela ar fi doar racitorul de ulei de la CVT care vine in standard in Europa, cel putin la Crosstreck - vezi capacitate de tractare Wildernes 3500lbs vs Standard 1500lbs vs modelele de Europa care au 1270kg .

dan_b

  • 1343
Re: Subaru XV gen III
« Reply #58 on: December 06, 2023, 20:09:18 PM »
Eu am testat Foresterul (modelul actual) pe ceva off road, urcare macadam, pietris, pietre etc si mi s-a parut foarte ok cutia automata vs manual - ce aveam eu atunci. Mai exact, mi-a placut faptul ca poti sa controlezi mult mai bine urcarile la turatie continua, viteza mica, sa te cateri pe bolovani, sa nu pierzi din cuplu daca ai nevoie sa urci in turatii, la asta neavand trepte de viteza. Sunt, deci, si avantaje.
Depinde de fiecare ce isi doreste si ce planuri are cu masina.
Dar Subaru este clar extrem de capabil in gama de suv-uri. Subiectiv poate, il consider cel mai capabil.
Iar daca ne raportam la off road ca scop in viata, atunci e bine sa nu discutam de suv-uri, e altceva, cum explica si Leeloo mai sus.
Mihai poate muta discutiile astea la loc de dat cu capu', ca deja suntem off topic :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

tfe

Re: Subaru XV gen III
« Reply #59 on: December 07, 2023, 17:13:42 PM »
As baga mana in foc ca AWD-ul de la mazda (si nu numai, ca sa nu se inteleaga ca-s fan mazda) fix in aceleasi conditii/situatie nu s-ar bloca acolo. Pur si simplu sistemul nu stie ce sa faca, nu trimite puterea aia amarata unde trebuie, il trage cvt-ul in jos, nu stiu...
Asta ca, vezi doamne, nu avea momentum, soferul slab... E un test perfect pt sistem. Plus ca sunt multe alte video-uri si situatia sta cam la fel. Pai cu momentum urca 100% si loganul. Chiar am vazut unul sus la cabana la Ciucas.  Cu momentum a urcat.
Sau in iezer, sus, in varf.

Iar voi cu modelele mai vechi de forester... da in perioada aia erau mult peste restul. Intre timp s-au mai miscat si altii.

@leeloo Din pacate asa e, foarte putine optiuni. Noul Land Cruiser e superb, base modelul. Care in state pleaca de pe la 50k.
Dar la noi probabil o sa fie obscen pretul.

p.s. Nu sunt hater subaru. As fi vrut sa-mi placa subaru. L-am testat, shortlistat si nu l-am scos inca de pe lista. Dar e cam disappointing overall. Scuze de offtopic.

« Last Edit: December 07, 2023, 17:21:15 PM by tfe »