In State au inceput sa foloseasca diverse modele de mazda, am vazut si un CX 30 chiar chair se tinea cu niste Subaru de diverse generatii si o Honda Pilot.
Pe mine ma intereseaza subiectul, ca in Europa, in afara de masini de 70-80k, ( gen un Jeep Wrangler, Landcruiser sau Range Rover de la Disco in sus, mai ai doar pick-up-uri, sa zici ca mai poti off road. . Ori un pick-up nu e prea e masina potrivita sa o tii daca e doar de hobby. Sunt mult prea mari .
Apoi mai Duster, dar e doar manuala, e taiata de pe lista de multi . Deci nimic nu mai e la un pret la care mai poti aspira ca om normal.
Asa ca ramai la cate un SUV acceptand un compromis, gen mai putin capabilitate off road, dar se poate trai cu restul foarte bine
AWD-ul de la Mazda par a fi chiar OK, dar au probleme cu garda la sol de fabrica, dar daca tine trend-ul cred ca apar sigur niste solutii aftermarket. .
In State chiar au anuntat ca modelul ala care la noi nu va fi, CX 50 parca, o sa aibe o varianta trail.
Sper sa vina cu ceva si Subaru, ca nu ii vad bine nici in State pe termene mai lung.
In sfarsit am aflat si problema cu CVT-ul la Subaru la off-road. Stiam ca face chestii diferite fata de o cutie conventionala. In CVT, convertizorul de cuplu are rolul de a asigura o pornire de pe loc fina. Problema mare, specificat Subaru, este ca nu intra in lock-up decat de la 24km/h in sus. Asta insemana ca pana la viteza aia, marisoara in multe situatii de offroad, niciodata nu vei avea tot cuplul la roata, ca de aia sufera inclusiv variante turbo vandute in State, in ciuda faptului ca au intarit toate componentele in variantele Wilderness, poate sa tracteze mai mult, etc.. Modul de functionare e descris intr-o propozitie mica pe site-ul Subaru Canada.