Eu as miza pe benzina vs diesel, la Subaru. Oricum ar fi, la un Subaru sh e mai important decat la alte marci sa ai istoricul real si sa fie servisata cel putin la timp, daca nu mai devreme, din punct de vedere revizii
Referitor la overlanding, daca vorbim de drumuri forestiere gen Strategica, cred ca 90% se descurca Outback, fara probleme. Sau 100% daca se adauga si precautie si extra verificare a provocarilor.
Anvelope: da, sunt mai indicate niste AT-uri, dar nu ceva agresiv, adica nu cele dedicate pentru teren, daca deplasarile curente si 90% sunt pe sosea. Eu am avut si am fost multumit de Yokohama Geolander AT G015, dar sunt si alte marci de genul - deci AT-uri cu proportie maxim 50% offroad vs sosea, ca sa ai aderenta buna si sigura pe asfalt umed, pe ploaie sau incins. Cele cu proportie mai spre offroad sunt in detrimentul sigurantei pe sosea (mai putin stabile la viraje pe umed sau ploaie sau asfalt incins).
Garda la sol - ideal e sa mergi pe AT-uri de genul de care povesteam, care sa aiba balonul cat mai mare (adica 60 sau 65), ideale pt iesiri pe forestiere. Cu acele anvelope nu e nevoie de ridicare suplimentara a garzii la sol, care se poate face insa, fie din arcuri, fie prin niste inaltatoare, dar pierzi din stabilitate si confort la drum normal.
Nu prea exista solutia perfecta, in final, la benzina vs diesel, fiecare vine cu avantajele si dezavantajele ei. La 15.000 km pe an si iesiri usoare pe forestiere e foarte ok benzina. Daca sunt drumuri preponderent lungi si nu pe distante scurte in oras, atunci e ok si diesel. Intretinerea la diesel e mai scumpa vs benzina.
Important este sa gasesti o masina cu istoric real si foarte bine intretinuta. Una diesel era de vanzare chiar aici, daca o mai fi valabila oferta - Kkennyy?