Sa incepem peripetiile cu "renovarea" lui Visi.
Deci, masina cumparata la inceput de iunie 2021.
Imediat ce am luat-o, am sesizat zgomote la suspensie, directie, etc. Si ceva la motor, dar eram convinsa ca-s doar anexe, pentru ca motorul suna foarte bine turat, fara vibratii. Iar cel mai enervant la masina era un scartait puternic ce il facea la apasarea ambreiajului.
Prima investitie, as spune negandita, a fost sa iau un set de jante pe 16" si anvelope all-season, Nokian Weatherproof. Ulterior m-au convins ca nu merita nici pe uscat, nici pe umed. Poate doar pe zapada ... Asta ar fi prima mie de euro bagata in Visi.
A doua investitie, tot in iunie, a fost in partea mecanica. Schimbarea tutror fluidelor. Plus discuri frana spte, set placute frana fata si spate, curele accesorii, inlocuire cablu de masa ruginit, bielete antiruliu, pivoti si bucsi bascula, intinzator curea accesorii, ansamblu maneta schimbator , s.a. Asta a fost cevas mai bine de o mie de euro ...
In iulie '21, a urmat scut pentru motor si cuplaj spate. Subtirel, vreo doua sute euro, numai.
Imediat fac si o interventie la franele fata, deoarece troncaneau foarte rau etrierii din cauza jocului in glisoare. Alta suta.
In august, am inceput usor, cu becuri si stergatoare, destul cat sa fie o sua de euro. Apoi a inceput balciul cu suspensia, cam o mie cincisute de euro in arcuri, amortizoare si flanse de ridicare. Masina topaia cam tare de spate, mi se parea chiar periculoasa in viraje cu denivelar.
In septembrie am fost norocos, am scapat doar cu vreo trei sute de euro, bagati in bucsi pentru sistemul de pedale, iar reparat zgomot etrier in glisoare.
Si in septembrie scap usor, tot cu vreo trei sute de euro, bagat in discuri si placute frana fata, Plus revizie dupa vreo 8k km.
In noiembrie m-am decis sa il pun la punct pe Visi. Cu toate cele bagata pana atunci, masina a inceput sa imi placa tot mai mult. Asadar, incep cu verificare injectie la SMT, unde aflu ca trebuie sa schimb un injector. Vreo patru sute euro a fost asta.
Apoi inca vreo trei mii euro in masnopera schimbare injector, schimbat rulment si prezon la o roata spate, capete de bara, bielete antiruliu fata, pivot, pompa de vacuum, kit ambreiaj inclusiv furca (doar ca sa scap de scartait), bucse bascula fata, inlocuire caseta directie cu una sh.
Deci in anul 2021 am cheltuit vreo 7.600 euro cu Visi, doar remedieri.
In 2022 am facut pauza in ianuarie, dar in februarie am luat-o de la capat, sa recuperez ...
O revizie si ceva burdufuri la caseta , doar doua sute de euro.
Martie a adus bascule si capete bara spate , alte arcuri si amortizoare spate, insemnand cam sase sute euro.
In aprilie raman fara AC si ma duc la SMT. Odata cu AC-ul, ma plang si de faptul cascade nivelul de antigel, cam 1-2 cm la o luna. Specialistii spun ca ar fi radiatorul, asa ca il inclocuiesc si pe asta . Distractie de o mie de euro. Dupa care a inceput sa piarda antigelul aleator, chiar si 1,5 litri, doar la un drum de 120 km! (povestea cu pierdeera de antugel cred ca ar trebui spusa separat, e o epopee in sine)
In mai ma decid sa trec la anvelope AT, General Grabber. Evident, cu refurbish al jantelor de 17". Cost cam de opt sute de euro
In iunie schimb iar radiatorul, de data aceasta pe garantie
Iulie a fost cu pregatirea de concediu, un drum pana in Grecia, urmat de 7 zile de overlanding in meridionali. Luna asta, banii cheltuti au fost mai putini ca de obicei. Vreo trei sute de euro intr-o curatare detaliata la interior (bani aruncati, dpmdv) si o baterie cumparata in Bulgaria, in drum spre Grecia ... cam 100 euro, numai. (s-a gandit Visi ca nu e bine sa stau linistit in concediu).
Dupa concediul in Grecia, in care am stat cu grija ca nu ajung inapoi din cauza pierderilor de antigel, urmat de saptamana de mers pe munte cand nu a mai pierdut deloc antigel, m-am decis sa ma interesez eu, pe net, ce ar putea fi de vina. Si asa am ajuns sa busonul de radiator, O nimica toata ca si cost, ce pare sa fi rezolvat problema pierderii ...
Prin octombrie 2022, cu toate reparatiile facute la suspensie si directie, masina tot avea zgomote si instabilitate la controlul directiei. Asa ca m-am decis sa repar caseta de pe masina (nu am tinut cont de parerea celor de la SMT care au zis ca mai bine iau o caseta sh, decat sa o repar). Costul a fost de cicnci sute euro, incluzand si bucse bara si bielete directie. rezultatul e surpinzator, imi pare rau ca nu am avut inspiratia asta de la bun inceput. Dadusem dublu pe o caseta sh, care a mers aproape la fel de prost ca cea initiala a masinii ... Deh, model de masina nestiut de mine, nu prea aveam de unde sa stiu cum ar fi trebuit sa mearga ok.
In noiembrie a trebuit sa inlocuisc caloriferul de habitaclu, cost final cam o suta cincizeci de euro. Plus o ciocaneala la grila fata, care era cam strmba, in afara liniei capotei, adica alti doua sute de euro.
Asadar, pana acum, in 2022 am mai cheltuit alti 3850 euro
Atentie, fara sa includ toate costurile cu reviziile, pe care le consider costuri de exploatare.
Inainte de Visi am vrut sa imi iau un LR Sport, cu 17k eur la doar 95k km... , dar atunci mi-am zis ca nu bag eu atatia bani intr-o masina second hand. Asa ca imi iau ceva mai ieftin.
Si am ajuns la Visi. Pentru ca mintea romanului din mine e la inima, nu la creier.
O sa mai povestesc si altele despre Visi, ca am ce ....