Visi a depasit 173.000 km inregistrati.
Deocamdata motorul functioneaza.
Nu consuma ulei, nu scade nivelul de antigel, presiunea pe admisie si cea data de turbina sunt ok, pare ca are "vlaga" suficienta.
In ultimul timp nu am mai facut mare lucru la ea. Decat vreo 3 "floricele" in prabriz ...
In schimb, a inceput iar sa scartaie si sa vibreze din toate partile.
Ba franele, ba esapamentul, ba capota de la motor, ba hayonul zdrangane de zici ca e legat cu sarme, samd.
Culmea, espamentul a fost modificat, eliminand flansele de la tobele finale, si sudandu-le"pe direct", ca sa fie eliminate orice puncte sensibile la esapament. Dar a inceput sa vibreaze aiurea si enervant de tare, pe la 2200 rpm, mai ales.
O luna m-am chinuit sa vad ce are. Surpriza emisiunii: un tampon de toba, din cauciuc, avea materialul imbatranit, durificat. Iar una din gaurile tamponului, de prindere in carligul de fixare, era largita suficient de mult incat sa aibe joc. SI de acolo provenea o vibratie de ziceai ca bate toba in toata caroseria ... Am indoit carligul , ca sa modific distanta de montaj a tamponului, s astea mai tensionat: problem solved, esapamentul nu mai vibreaza enervant.
Alta hiba remarcata: volanta incepe sa dea semne de duca. Inlocuita acum 20.000 km, ma asteptam sa tina macar 100.000 ...
Am sesizat de la inceput ca are problema, dar deh, am inteles ca "asa face toate", ca n-ar fi nimic deosebit sau in neregula cu kitul de ambreiaj cel nou.
Nu cred ca mai schimb acum iar volanta. Sa vibreze cat de mult o vrea, sa tremure la plecarea de pe loc pana i-o crapa vibrochenul. Ca atunci o fac noua, toata masina ...
Dar imi place in continuare sa merg cu aceasta masina. Inca ma minunez si ma intreb "Oare cum ar fi fost daca era de noua la mine?!"