A mai intampinat cineva probleme cu filtrul de combustibil sau altele legate de combustibil in aceste zile cu temperaturi de -10 / -12 grade dimineata?
[...]
La Visi am avut neplacuta surpriza sa constat ca nu mai porneste dimineata, la -11 grade.
Niciun martor aprins prin bord. Doar nu pornea.
Incercam la demaror indelung, circa 5-10 secunde, masina "tusea" odata ca si cand ar fi incercat sa porneasca, apoi doar harr-harrr-harr de la electromotor.
Apropos, nu am crezut ca o baterie no-name, poloneza, sa reziste asa de bine ...
Impresia mea, la caldul situatiei, a fost ca nu se facea o alimentare cu motorina.
Sub imperiul groazei ca ar trebui sa las masina pe unde eram (prin zona Moroieni), am decis sa verific daca ajungea motorina la filtru (noroc ca aveam o surubelnita prin consola centrala, ceea ce era singura unealta din masina...).
Dupa ce am desfacut furtunul de alimentare dinspre rezervor, am inceput sa trag cu nadejde din el. Parea obturat. Am suflat in sens invers, inapoi spre rezervor. Cu chiu, cu vai, am reusit sa aud bolboroseala ca aerul ajungea pana in rezervor (evident, busonul fusesese desfacut, in prealabil)
Am reamorsat furtunul de tur, l-am pus la filtru, am mai dat de 2 ori, prelung, la cheie, apoi a pornit motorul. Si mergea la rece asa de rotund, ca niciodata, cu tot frigul de dimineata.
Sincer, nu stiu daca a fost vorba de dop de gheata, de dop de mizerie, ori de alta problema gen dezamorsare circuit alimentare.
Ramane sa verific.
Deocamdata, am convingerea ca motorul de la Visi ar porni foarte usor, chiar si in conditii de ger, daca nu ar avea alte probleme, de fapt.
Si cred ca toate motoarele actuale ar trebui sa se comporte asa, sa porneasca usor si la temperaturi de -15, chiar -20 grade.
Ca doar nu discutam despre motoarele de Raba sau Saviem, sa le punem flacara pe admisie, spray "sa traga putere de branci la pornire", ori alte actiuni speciale.