La cererea publicului, mai postam si despre non-subaru.
A plecat i20-ul Active si a venit un A4 in locul sau in familie. Este modelul 2020, deci facelift al generatiei actuale. Este un 2.0 TFSI mild hybrid spun ei si o sa detaliez ce inseamna de fapt si cat de hybrid este sau nu. 150 cai tractiune fata, cutie S-tronic (7 DSG).
Ce ne-a placut si de ce am luat-o?
Interiorul a vandut masina. Tot ce simti, atingi, vezi si auzi este de calitate. De la click-urile butoanelor, la materiale, insonorizare, forma scaunelor, claritatea si eleganta afisajelor si a ceasurilor etc. Nu se compara nici macar cu outback-ul din generatia actuala. Totul este ferm prins, nu se misca nimic, tot ce atingi iti inspira calitate.
Motorul este suficient pentru masina asta, si desi are doar 150 cai, este turbo si are cuplul aferent unui motor de 2.0 turbo. Nu se compara cu cel de pe XT, dar este o imbunatatire fata de cel in 3 cilindri de pe Hyundai. Din cate stiu, este varianta cu 8 injectoare, adica injectia directa combinata cu cea clasica, asa ca ar trebui sa nu am probleme cu supapele. Este montat longitudinal, deci masina este destul de echilibrata, iar suspensia este la nivelul actual de confort si stabilitate, fiind super confortabila dar si ferma cand este nevoie. Din cautarile mele, motorul acesta nu ar mai avea probleme de consum de ulei, in cei 1000km facuti pana acum nu s-a miscat nivelul. Consum in jur de 12 strict Bucuresti pe drumuri foarte scurte in mare parte, fara start-stop, ca nu ne place.
Cutia schimba impecabil in mers atat la condus relaxat cat si sportiv. Chiar e wow la capitolul acesta. Desi vine si ea cu neajunsurile ei. Plecarea de pe loc nu este la fel de lina precum la clasica automata sau la CVT. Uneori poate fi enervanta treaba asta. Aici prefer Foresterul.
Spatiul si dotarile sunt peste Hyundai, desi poate nu pentru clientul tipic de Audi, perfecte pentru cerintele noastre. Adica, fara piele, fara trapa, fara full digital cockpit. Scaunele se incalzesc instant, spre deosebire de forester, climatizare individuala pentru cei din spate, wireless charging, faruri full LED care bat incredibil noaptea, are display cu touch, dar au pastrat clima separata pe butoane, fiind ultima generatie inainte de a muta totul pe touch, ceasuri clasice pentru vitezometru si turometru cu display intre ele, rotita de volum, franare automata in caz de nevoie si ceva SOS call. Nu are adaptive cruise si nici lane assist, dar nu cautam oricum.
Hibridul de fapt este o baterie mai mare care ajuta la start-stop cu diferenta ca o incarca ceva mai intens pe franare.
O masina pe care o va conduce sotia in marea majoritate a timpului, ei i-a placut cel mai mult si eu am fost de acord ca are sens si este ultima strigare inainte de a ramane fara optiuni. Inca nu cred in sistemele hibrid sau full electric de astazi si urasc tabletele de pe care controlezi tot. Exteriorul este banal, se pierde in multime, dar se conduce din interior si acolo se simte.
Dupa primele spalari am ajuns sa vad si sa cunosc detaliile care fac marca asta sa fie entry-level premium, si sa inteleg de ce multe din aceste masini raman in stare buna fizica multi ani. La capitolul vopsea si protectie anticoroziva, totul este vopsit foarte bine si foarte atent pe interiorul fetelor de usi, stalpii, sasiul in spatele aripilor, zonele de scurgere a apei largi si vopsite bine etc. zone unde la Subaru cel putin vad lipsa vopsea sau vopsea superficiala fara lac. Toate articulatiile sunt din aluminiu, protectii vine vopsite si ele din materiale de calitate etc.
Ce nu imi place in comparatie cu Subaru, ca sa ramanem oarecum ancorati?
In primul rand, vizibilitatea. M-am si obisnuit cu acvariul poate, si cu oglinzile tip urechi de elefant, dar inca imi este greu sa estimez dimensiunea reala a masinii, oglinzile sunt foarte mici, in spate nu vad mare lucru prin luneta, botul mi se pare cam lung si nu vad peste el.... probabil necesita acomodare.
Setarea din soft a motorului si a cutiei pentru consum mic. Plecarea de pe loc inca este o problema. E setata sa plece ca melcul iar daca o calc mai tare ii da prea mult si patineaza, moment in care incep sa simt un torque steer considerabil. Quattro adevarat se pune doar pe motoarele de 3.0 diesel si pe S/RS. In rest este sistemul VW, asa ca nu am cautat quattro si mi-am asumat.
Franele mult blamate la Subaru de unii dintre cei noi sunt net superioare. Si nu ma refer la forta de franare. Ma refer strict la modularitate. La Audi ori franez prea incet si nu franeaza bine, ori franez mai tare putin si imi intra ceva sisteme de recuperare sau franare din cutie care imi suprapune forta peste cea pe care o exercit eu si simt o franare mai tare decat imi doresc, ori franez prea tare cu ea. Nu am gasit un happy medium inca. La Subaru desi este moale pedala, ai controlul absolut asupra gradului de franare si poti sa te opresti lin, progresiv chiar si de la viteze mari.
Directia este mai proasta ca la Hyundai. Si nu ma refer la eficienta, ci la feeling. Esti ca la simulator, desi cred ca exista simulatoare cu mai mult input decat asta. Pur si simplu nu ai nici o treaba cu ce fac rotile. E complet deconectat. Ia curbele bine si usor, dar pentru cineva care vrea mai mult de atat, nu aici, intrebati la alt model sau alta marca.
Masina avea 40.000km cand am luat-o, evident, full service Audi, fara evenimente, fara urma ca ar fi fost folosita, miroase a nou in ea, un an garantie...
A primit din prima zi covorase de iarna originale.
Are anvelope All Season Goodyear Vector 4 Season. O sa mai merg cu ele vara asta si sunt in cautari de jante si anvelope de iarna.
Cam atat cu bune si cu rele. Sotia este maxim de incantata, ceea ce conteaza cel mai mult, desi inca ii sta gandul la un XV pe care nu l-am gasit sa nu fie hibrid cu baterii in podea/portbagaj si sa fie nou sau cu foarte putini km. Vedem cat timp ramane in familie si daca in viitor o schimbam cu un Subaru sau ramanem la alte marci pentru masina de zi cu zi/ de baza/ cu garantie/ fara griji si fara pretentii.
La buget de 20-30.000 euro cu fix dotarile de mai sus, an minim 2019, motor minim 150 cai fara hibrid, km 0 sau pana in 40-50.000 si ceva mai mult spatiu ca in Hyundai nu am gasit. Am incercat sa duc munca de convingere catre Forester dar era prea mare si deja mai avem unul. Alte optiuni erau pe la Mazda 3 si KIA. Sau cu ceva noroc pe la Lexus, dar acolo imi asumam ca iau hibrid la mana a doua si am renuntat.
Cam atat.
Ah, uitasem... m-a mancat undeva sa iau masina neagra...