Pentru ca XT-ul nu era apt de drum pentru concediu, am plecat iar cu A4. In jur de 2500km pana in partea ailalta a greciei si inapoi, plus plimbari de 30-40km zilnice pe acolo.
Anvelopele sunt extraordinar de confortabile, chiar si pe asfaltul ala aspru de la greci, doar ca te penalizeaza la viraje luate la viteza mare, avand lateralele moi.
Despre masina nimic de spus, a facut exact ce i s-a cerut si a fost in mediul ei. Aici exceleaza. Drumuri lungi, confortabile si fara costuri mari.
Aici eram la o ora distanta de Salonic si am surprins cea mai inalta temperatura vazuta de mine la masina. A fost si de 41 pentru cateva secunde dar nu am mai facut poza. Da, consum de 5.8...benzina, cu tot cu vami si stat in coada la taxa de pod peste Dunare. Lefkada-Salonic am avut chiar 5.5 (4 ocupanti cu portbagajul plin de abia se inchidea). Cu un plin imi arata range de 830km si nu e departe de adevar.
Si poate va ganditi ca la asa temperaturi si fiind 2.0 din grupul vag, si cu ulei 0w-20 sigur am plecat cu mai mult ulei de motor de acasa decat cu ulei de masline din Grecia. Ei bine, nu am luat ulei de motor cu mine. La 3000km dupa schimbul facut in regie proprie:
Ideea e ca totul a fost gandit de la inceput pentru asa ceva. Motorul turbo de cilindree medie spre mare (in zilele astea) are suficienta forta la turatii joase, iar cutia in 7 trepte tine motorul turat la doar 2000rpm la 125km/h si 2200 la 140. Nu mai zic de turatii la 70-90. Deci nu e solicitat, nu are ce sa se incalzeasca, ce sa se arda si ce sa consume.
Urmeaza in mai putin de 3000km schimb ulei cutie si iar unul de motor.