62.000km, aproape 8k de la ultimul schimb si am zis ca mai bine ma apuc de treaba acum, pana nu se face frig rau.
Desi initial voiam sa renunt la a tine 3 tipuri de ulei prin casa, am zis ca o sa continui cu acest castrol facut special pentru grup, mai ales ca in cei aproape 8000km a consumat doar 150-200ml, si a vazut inclusiv drum de Grecia la 39 grade pe autostrada. Pe langa asta, citind ceva mai mult despre detergenti si depuneri si vascozitati, am ajuns la concluzia ca mai bine folosesc uleiul recomandat si il schimb des, decat sa risc altele, masina fiind cu GPF si cerand norma C5. Castrol asta are un TBN ridicol, HTHS mic, dar ce voiam sa pun eu aducea imbunatatiri mari la capitolul TBN, si NOACK volatility, iar HTHS doar putin mai bine. Insa, se pare ca intentionat volatilitatea (aka consumul de ulei) este gandit asa pentru injectia directa, ca sa se evapore mai rapid de pe supape. Ma rog, asta are si injectie clasica, dar nu stiu exact cand functioneaza in ce regim. Asadar, merg pe ulei subtire, care se degradeaza rapid, dar nu produce multa cenusa si minimizeaza depunerile...
Macar schimbul de ulei si filtru prin extractie dureaza 30min acasa. Asta o sa ramana rutina de acum inainte, adica 8k, 5.2l din acest ulei si filtrul de mai jos.
Si pentru ca aveam mici urme pe la capacul de umplere, am pus unul nou febi, cel mai scump gasit. Nu am dat de original. Il pastrez si pe cel vechi, in caz ca nu de acolo era problema.
Filtru MANN, caci acesta este furnizorul oficial si are exact acelasi cod cu ce se pune la reprezentanta, doar ca nu are si sigla Audi pe el.