Te rog sa nu te superi si sa iei ”de bun” ce spunea colegul @Foreste.
Are un Forester diesel de 12 ani - deci nu vorbeste in necunostinta de cauza.
Am avut si eu Subaru diesel (un Forester din 2008, caruia i-a bubuit motorul prin 2015 la 186.000 km - si un XV din 2016, dar pe care l-am tinut putin, cca, 1 an si 25k km). De atunci am trecut pe benzinare (tot Subaru, ca nu se putea altfel).
Deci, am ceva experienta cu masinile astea, stiu cum merge un boxer diesel si ce ranjet tamp ai pe fata cand il conduci. Dar stiu si ce probleme are - chiar la modul dur.
Sansa mea a fost ca, fiind primul proprietar si masini avand istoric de service complet in reteaua Subaru, producatorul sa-mi accepte inlocuirea gratuita a motorului.
Dar tot am stat 4-5 luni ”pe bara”.
Am mai tinut Foresterul cca 1 an dupa inlocuirea motorului, apoi l-am dat. Din cate stiu, masina se apropie acum de 250k km (daca nu si peste) si inca merge fara probleme.
Asa ca, despre Subaru diesel .... povestea e lunga !
Si da, au avut probleme mari cu prima generatie Euro 4 (2008-2011), au avut probleme si cu generatia Euro 5 (2011-2016). Cine spune ca cele dupa 2011 sunt fara probleme, minte !
Aaaa, ca incidenta problemelor a fost (aparent) mai mica decat la prima generatie = este adevarat.
La fel de adevarat insa poate fi si faptul ca nici in prima generatie, motoarele nu crapau din prima zi - decesul survenea dupa un numar de ani si mai ales de km.
Dupa 2016, cele Euro 6 (cat le-au mai produs, pana prin 2018/2019) ori au scapat de probleme, ori sunt prea ”tinere” sa fi aparut problemele, ori chiar sunt cu adevarat
safe.
Cam lunga introducerea, dar vreau sa intelegi ca, vorba unui clasic in viata: ”spera la ce-i mai bine, dar pregateste-te de ce-i mai rau”!
In consecinta, bucura-te de masina ca-i faina tare !
Dar nu uita sa-i dai ulei bun si la timp - cartea spune la 15k km, recomandarea mea si a altor colegi este sa-l schimbi pe la 10k km.
Verifica si furtunele din compartimentul motor (cauciucul imbatraneste in timp) si n-ar fi rau sa ai pregatit un cot de intercooler - daca nu a fost inlocuit pana acum, poate crapa oricand.
Ca sa nu mai cauti pe aici, simptomele vestitului cot de intercooler crapat, sunt:
- lipsa putere (motorul intra in limp mode si nu se mai tureaza peste 2000-2500 rpm);
- Indicatorii VDC-off si Cruise Control incep sa clipeasca;
E simplu de schimbat, nu costa o avere, dar daca nu stii de unde-i necazul poate da ceva batai de cap !
Eu, cat am tinut Foresterul - cu exceptia (
) motorului - singurele probleme le-am avut cu EGR-ul (nu mai retin daca l-am inlocuit sau doar a fost curatat) si mai sus pomenitul cot de intercooler (m-a chinuit 2-3 saptamani pana l-am dibuit). Si parca, ceva-ceva legat de injectoare (astea stiu sigur ca doar le-am trimis la curatat si recalibrat).
Aaaa - si amortizoarele SLS, s-au cerut la pensie undeva pe la 150k km. Le-am inlocuit cu un kit Pedders (la vrea aia erau super ok, dar in ultimii anii am inteles ca-s
varza a la China).
PS: Link-ul ala catre discutii din 2010, fara suparar, dar e complet irelevant !
La vremea aia, dieselul de la Subaru abia aparuse de 2 ani, iar problemele serioase (si multe) au aparut dupa inca 2 ani !
PPS: Sfat: Nu sari in sus cand unii colegi de forum sunt mai acizi - accepta si parerile care nu-ti convin, ca in mod cert vei avea de castigat.