Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Subaru club Romania

Forester SH 2.0 150 5MT - 2009

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #40 on: September 13, 2024, 19:56:24 PM »
Misto interiorul!.

Zgomotul posibil sa fie de la bucsele de bare stabilizatoare sau bielete, pivot ceva. Ce marca ai pus?

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #41 on: September 14, 2024, 06:39:19 AM »
Mersi!

Bieletele au fost schimbate acum 6k km cu Febi dau TRW, am uitat. Bucșele tot Febi, tot atunci.
Pivoții au fost schimbați cu tot cu brațe acum mai mult timp, 30k și au fost Yamato parca, asta găsisem atunci. La testul cu ranga nu exista niciun joc.
Luni schimb bucșele de bara stabilizatoare, am luat Skf. Caut sa vad daca găsesc și pivoții și îi schimb și pe aia.
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #42 on: September 14, 2024, 08:56:51 AM »
Masinile astea cand aparusera, tin mine de la primii proprietari ca schimbau bucsele de bara in fiecare an cand se duceau la revizie. Vezi intai cum se comporta si clar rezolva si cu etrierul. Uneori si suportul de etrier mai face zgomot.

Nu te apuca sa comanzi alte piese pana nu vezi sigur de unde e.
« Last Edit: September 14, 2024, 08:57:27 AM by MihaiFlorescu »

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #43 on: September 14, 2024, 09:01:05 AM »
Am tot făcut ture, cu mai multe persoane și nu ne dăm seama. Da, luni schimb bucșele bara și culisele etrierilor și mai vad.
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

dan_b

  • 1343
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #44 on: September 14, 2024, 11:08:23 AM »
Poate da zgomote confuze inclusiv capota, daca are un mic joc pe distantierii amortizor pe care se sprijina la inchidere. Am mai patit asta la doua masin. Se mai sucesc in filetul lor si capata joc capota cand este inchisa.
« Last Edit: September 14, 2024, 11:09:23 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #45 on: September 14, 2024, 11:09:24 AM »
Mersi! Am sa verific, am prins și plasticele, carenaje, am pus bumbi peste tot pe unde am văzut, dar mai investighez.

Mersi!
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Muttley

  • 5177
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #46 on: September 14, 2024, 11:27:27 AM »
Good point cu capota, am patit si eu.
Ai doua tampoane din cauciuc, filetate grosier la colturile traversei radiator. Alea se regleaza/ridica pana cand capota inchisa nu are joc cu incuietoarea (si altele).
WRX SW 2002

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #47 on: September 14, 2024, 12:04:58 PM »
Mersi! Astăzi mă uit 😅
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #48 on: September 16, 2024, 15:44:29 PM »
Am mai ridicat puțin acele tampoane de la capotă, acum nu mai e niciun joc în încuietoare. Am schimbat și culisele etrierilor față și pare că tot ce se aude e zgomot de suspensie. Am făcut și revizia, fără să fac nicio completare în cei 7000km, nivelul uleiului a fost la 3-4mm sub maxim   ;D

Am auzit în schimb și culisele etrierilor spate, le comand și voi vedea când le voi pune.
Nu am mai schimbat bucșele de bare stabilizatoare că erau bune și recomandarea a fost să nu le schimb acum.
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

dan_b

  • 1343
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #49 on: September 16, 2024, 16:19:25 PM »
Atunci o fi ceva haios la flansele de amortizoare.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #50 on: September 16, 2024, 18:47:04 PM »
Jocuri nu sunt.. dar da, acum am mai mers vreo 30km și snt sunete in regulă. Și sunetul de la etrieri era o problemă și am și ceva sunete pe la plasticele de la aripi și bară și dacă dau cu pumnul în ele zdrăngăne.. și alea pot fi.

Ce fac sigur e să schimb culisele etrierilor spate că și de acolo se aude ceva metalic.. și asta e. Mai fac km și văd.
Cumva, având ironman, uzura pe amortizoare este mai mare, dar au 15k maxim amortizoarele, niciunul curs, se comportă la fel.. nu îmi dau seama. Poate sunt și eu puțin închipuit cu acest sunet :))
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #51 on: September 20, 2024, 22:47:39 PM »
Am fost astăzi și am schimbat culisele etrierilor și pe spate - că exista un mic joc acolo și zgomote.
Nu am găsit foarte rapid, dar până la urmă am găsit un set de culise pentru Nissan/Tokico, cod D7199C, care se potrivesc bine (după am văzut că pe anumite site-uri dau echivalență și pentru Subaru). Cele de pe față se găsesc mai repede, sau așa a fost experiența mea... :))

Nu o mai făcusem de mult timp și astăzi am scos filtrul de aer, l-am spălat, îl las la uscat și mâine dau cu ulei și îl montez. Așa arată după 7000 km. Din roșu vișiniu este roșu-negru  :blank:


Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #52 on: September 21, 2024, 17:06:23 PM »
Am rămas cu un zgomot metalic spate peste denivelari și când pun frana exista o mică mișcare fata-spate (ca un val), pe care nu o băgasem in seamă. Nu sunt foarte sigur daca nu e post IronMan, că simt mișcarea doar daca mă gândesc la ea. Incerc sa lovesc pe sub mașina sa vad ce ar putea zdrăngăni metalic. Nici pe spate nu sunt jocuri la brațe, bucșe etc și nici de la senzorul de nivel nu vine zgomotul.
A mai pățit cineva asta? Vreo sugestie de investigat?

Mersi
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #53 on: September 24, 2024, 12:30:50 PM »
Am spălat mașina și aranjat puțin :D
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #54 on: October 21, 2024, 11:07:01 AM »
Tot nu am scăpat de acel zgomot, poate așa fac ele   :-X

Între timp am mai schimbat ceva, că trecea luna fără să schimb. Suporții motor + dogbone. Acum motorul nu mai transmite trepidații către caroserie (chiar dacă erau mici). Se văd cei 283k pe suporții vechi  ;D



Mai am de schimbat suportul grupului spate - bucșele sunt uzate. Probabil asta este următoarea mișcare  :D
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #55 on: November 02, 2024, 20:54:23 PM »
Astăzi am făcut ceva la care mă gândeam de mult timp: un setup ce poate fi utilizat pentru overlanding. Până acum am făcut doar o parte: frigider + sertar in portbagaj, construit din placaj stratificat de plop și îmbrăcat în mocheta.
Nu a ieșit ideal, dar a ieșit bine. Glisiera sertarului tine 90kg (e greu să încarci atât, dar am zis că este mai safe. Iar frigiderului i-am lăsat spatiu in spate pentru ventilație.

La prima vedere nu a mai rămas așa mult spatiu, însă fara rulou ebspatiu suficient pentru bagaje. Cu ruloul pus au rămas cam 15-20cm + lateralele.
Sertarul este mare (75cm * 50cm *23cm (fix cat o sticla de ulei 😅), urmează să pun niste despărțitoare tot din stratificat de plop, dar mai subțire, dar și un "capac" sertarului ce va putea fi utilizat ca blat/măsuță.

Frigiderul este unul de 20L ce poate avea temperaturi +20°/-20°, consum 60W. Compresorul este foarte silentios, nu se aude nimic.

Mai jos câteva poze

Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #56 on: November 03, 2024, 16:24:32 PM »
Interesant. Doar sa nu ai nevoie de roata de rezerva sau de ceva lasat pe acolo :)

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #57 on: November 04, 2024, 11:28:18 AM »
Interesant. Doar sa nu ai nevoie de roata de rezerva sau de ceva lasat pe acolo :)

Da. Totuși nu este greu. Poate fi scos relativ ușor în caz de urgențe (hopefully nu va fi cazul și nu pe ploaie, vânt noroi și altele. Deși cred că varianta este să las bancheta și să îl trag peste banchetă, din mașină. Și am acces la roată
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #58 on: December 20, 2024, 20:26:11 PM »
A mai trecut ceva timp și, din când în când (2000-2500km) apărea eroarea P0420 - catalizatorul funcționa sub prag.
Am comandat un catalizator aftermarket - de fapt, un set de catalizatoare, care a putut fi montat cu foarte mici adaptări. Cu această ocazie am rezolvat și problema flanșelor de la evacuarea finală: au fost tăiate și sudate bucăți noi de țeavă.

După schimbare, diagnoza a arătat circuit complet al catalizatorului (ceea ce nu văzusem :)) ). Scurtele întreruperi ce apăreau între 2200 - 2800 rpm nu mai apar, iar consumul pare că a scăzut. Sau este doar o părtinire a momentului. Însă, pe ruta Pitești-București, 110kmh pe autostradă, cu A/T, bare portbagaj și cu mașina 30% plină, consumul a fost 6.8, până în zona Afi  (6.6 până la intrare în București).


« Last Edit: December 20, 2024, 20:27:39 PM by dvddcn »
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT