Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Subaru club Romania

Forester SH 2.0 150 5MT - 2009

Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« on: April 29, 2023, 17:55:10 PM »
Salut!

Acum vreo 3 săptămâni am devenit și eu proprietar de Subaru. Povestea pe scurt: Am căutat o mașină cu care să fac plimbări în natură, care să nu fie scumpă la achiziție și preferabil să aibă reductor. Inițial mă uitasem la Suzuki Grand Vitara (2008+), Hyundai Tucson/Kia Sportage (dar fără reductor) și am căutat și Subaru. Am vrut neapărat să fie pe benzină și am ajuns aproape direct către Subaru.
Am găsit o mașină cumpărată din România, prim-proprietar, cu istoric service preponderent la reprezentanță și cu un istoric rezonabil. De asemenea, mașina era într-o stare bună, overall.
Am fost, am testat-o la reprezentanța Subaru Constanța, am făcut geometria, echilibrat roți etc și am venit spre București. Pe autostradă mașina a mers bine.

De când am luat-o și până acum am făcut cam 3000km și au și apărut probleme pe care le-am și rezolvat :)).
Fostul proprietar îmi spusese despre o eroare legată de sonda O2 (lambda 2), care apărea din când în când. Am comandat și schimbat. Alături de sondă am schimbat și discuri, plăcuțe, lichide frână + ambreiaj + ulei diferențial, la garajul 2xGhe și Malakay.

La interior am schimbat ornamentele care erau zgâriate, le-am colantat cu un gri mat, am schimbat și unitatea radio cu una cu Android (de care sunt neașteptat de mulțumit, până acum).

Mașina este din 2009 și acum are 249xxx km.

Pe termen mediu mi-am propus să:
- schimb anvelopele cu A/T: sunt indecis între Toyo Open Country AT+, Yokohama G015, Cooper Discoverer STT, Falken Wildpeak AT3we
- schimb arcurile și amortizoarele (mi se pare că mașina este puțin mai lăsată de spate, nu am măsurat, dar probabil pe termen mediu voi schimba și arcuri + amortizoare)


Ce am de dat, dacă are cineva nevoie:
- ornamentele interioare de bord, consolă centrală + guri ventilare,
- volan din spumă (doar „covrigul”) - l-am înlocuit cu unul din piele
- unitatea radio

Atașez și câteva poze și ... pe parcurs, mai adug :)



Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #1 on: April 29, 2023, 20:16:05 PM »
Faina culoarea.
Nu lua toyo at. Sunt super slabe. Un amic are geolandar g015 pe un Forester sf turbo si e foarte multumit. Si face off road destul de serios.
Eu am Coper Att pe Duster si sunt ff aok. Nu le folosesc iarna.
« Last Edit: April 29, 2023, 20:16:48 PM by Mariansro »

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #2 on: April 29, 2023, 21:04:18 PM »
Mersi

Ca look mi se pare că Wildpeak arata cel mai bine iar recenziile nu sunt așa proaste - sunt mai zgomotoase decât restul puțin, dar cred că este manageable...

Am scos și Toyo de pe lista :)
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

dan_b

  • 1319
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #3 on: April 29, 2023, 21:09:04 PM »
Felicitari si la cat mai multi km de plimbare!
Si eu am avut Yokohama Geolandar 015 pe Forester, foarte multumit de ele pe macadam si forestiere. Silentioase si pe sosea, deci le recomand.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #4 on: April 29, 2023, 21:15:12 PM »
Mersi. Pe o alta mașină am Yokohama, dar nu A/T și sunt foarte mulțumit de ele, sunt foarte moi... Sunt curios daca totuși are cineva și Wildpeak 😁.

In alta ordine de idei, a montat cineva arcurile de la ironman sau ceva asemănător? Tot trec pe langa mașină și pare mai lăsată de spate, mâine voi măsură, dar cel mai probabil așa este.

Sunt curios de arcuri nu pentru a pune anvelope mai mari, rămân cu dimensiunea 215/65/16, dar eram curios de experiență.

Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #5 on: April 29, 2023, 21:25:41 PM »
Felicitări pentru achiziție și modificări ! Arată foarte bine.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #6 on: April 30, 2023, 00:01:21 AM »
Bun venit in club! Arata bine colantul pe ornamente. Eu ma gandeam sa le vopsesc. Se mai clipseaza bine daca au colant?

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #7 on: April 30, 2023, 06:54:04 AM »
Mersi!

Da se clipseaza bine (cel puțin pe cel de pe consola centrala cred că l-am scos de vreo 10 ori până acum) - am tot reglat unitatea (ba antena gps, ba microfon, etc). Se demontează foarte simplu și se prind foarte ușor la loc.
Puțin mai greu e cea de lângă schimbătorul de viteza, nu e imposibil dar ai nevoie de 4 maini
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #8 on: April 30, 2023, 14:41:08 PM »
Am vazut. Multumesc!



Oficial intrat in club cu sticker si odorizant.  :police:

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #9 on: April 30, 2023, 14:56:33 PM »
Mulțumesc, Mihai!
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #10 on: April 30, 2023, 18:31:31 PM »
Am avut dilema cu înălțimea. Am măsurat, conform cărții, dimensiunile sunt următoarele:

Carte:
Fata 445
Spate 448

Toleranta +12mm/-25mm

Mașina mea:
Fata: 445
Spate: 435

E in marja de toleranță...
« Last Edit: April 30, 2023, 19:36:16 PM by dvddcn »
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #11 on: May 07, 2023, 09:54:46 AM »
Sa o stapanesti sanatos, arata foarte bine. Legat de anvelope, eu am G015 si sunt foarte multumit. Atat pe drumuri forestiere, cat si pe asfalt. Nu stiu iarna, pe zapada, folosesc anvelope dedicate.
If you don't look back at your car after you park it, you've bought the wrong car!

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #12 on: May 17, 2023, 20:34:45 PM »
Am luat Yokohama G015. Primii 6 km au fost foarte plăcuți! 😂
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

dan_b

  • 1319
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #13 on: May 17, 2023, 22:02:20 PM »
:) Felicitari! La multi km de plimbare la fel de placuti!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #14 on: May 25, 2023, 18:43:11 PM »
Mersi!

Între timp am mai făcut câteva modificări, dar mai am.
- amortizoare bilstein spate non-sls + arcuri Lesjofors + kit de praf + flanșe amortizor(Mașina se comportă semnificativ mai bine, dar diferența între înălțimea față/spate a rămas)
- bascule față + spate
- bielete antiruliu față
- bujii NGK
- bieletă direcție + cap de bară + burduf casetă de direcție

Sunt cumpărate și urmează să fie schimbate: bielete antiruliu spate, bucși bară stabilizatoare spate, bucșe fuzetă + celelalte bucșe spate

Legat de diferența dintre înălțimi, încerc să fac rost de flanșe spate de 2cm, să o aduc la același nivel. Nu am vrut arcuri mai tari sau cu lift suplimentar. Sper să găsesc flanșe - cei de la Arad fac de minim 3cm și asta este prea mult pentru ce vreau eu.



Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #15 on: May 25, 2023, 19:36:04 PM »
Flanse pe ebay, dar vin din Rusia.

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #16 on: May 25, 2023, 19:38:16 PM »
Înțeleg că mai este și varianta unor arcuri mai tari, fără lift, arcuri „heavy duty”, cu spiră mai groasă, utilizată de regulă de mașinile care au și butelie de gaz (mai ales că am schimbat din suspensie SLS în suspensie obișnuită)
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

dan_b

  • 1319
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #17 on: May 25, 2023, 21:35:22 PM »
Cred ca in State sunt destule "inaltatoare" de genul asta.
Ma uitam si eu la un moment dat si erau variante.
Cred ca si Wim poate ajuta pe partea de solutii import State. Cu el gasisem ceva solutii foarte ok pt amortizoare si arcuri spate, kit complet.
Insa vezi care sunt cotele vs standard la cum sta masina acum, pt ca orice inaltare extra poate sa contrabalanseze pe stabilitate viraje.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

NicNic

  • 211
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #18 on: May 26, 2023, 09:29:52 AM »
Înțeleg că mai este și varianta unor arcuri mai tari, fără lift, arcuri „heavy duty”, cu spiră mai groasă, utilizată de regulă de mașinile care au și butelie de gaz (mai ales că am schimbat din suspensie SLS în suspensie obișnuită)

Salut.
Nu recomand astfel de arcuri.
Eu am pus la masina mea si este instabila, mai ales pe spate, sare  prea mult la denivelari luate in viteza, as spune chiar periculos daca mai e si curba.
Banuiesc ca ar fi arcurile (am KS), pentru ca am schimbat si amortizoarele, crezand ca ele nu isi fac treaba corespunzator. (am incercat cu amortizoare KYB Excel-G si Bilstein B4).
Ca sa fie tacamul complet, am incercat si alte arcuri, dar tot heavy-duty, de la KYB. La acest moment am ramas cu perechea de arcuri KS, dar amortizoarele sunt B4 pe fata si Excel-G pe spate.
M-am satuurat sa tot fac permutari, masina e la fel cu arcuri intarite ....

Dar, sincer, nu am testat masina cu arcuri normale (fara heavy duty).

Masina ta cum se comporta?
Esti multumit de stabilitatea ei, la viraje luate in viteza, si cu ceva denivelari?
Este confortabila la mers pe drumuri de pamant, valurite?
« Last Edit: May 26, 2023, 09:33:38 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #19 on: May 26, 2023, 11:06:24 AM »
Țopăiala la forester SH e și pe OEM dar e controlată. Are rolul de îmbunătăți confortul pasagerilor spate.
Țopăiala este incompatibila cu mersul sportiv. Amplifica senzația  de rau de masin a pentru pasagerii spate.
Pe de alta parte  orice varianta cu suspensii/arcuri întărite strica echilibrul si confortul cu care mașina vine din fabrica. Non OEM pe SH e o bătălie pierdută.
Fostul proprietar, la SH-ul meu, a “tunat” geometria și a redus balansul spate la 1 cursa, in loc de doua. Imbunatatind și comportamentul pe viraje. Mașina se apleca foarte puțin spre deloc.
Dezavantaje:
- șoferul nu mai sesizează când împinge mașina la limita. Poate sa piardă aderenta pe toate rotile fără sa observi din poziția caroseriei.
- dreapta fata din când in când avea probleme cu brațul, frânele, cauciurile.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20