Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Subaru club Romania

Forester SH 2.0 150 5MT - 2009

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #20 on: May 26, 2023, 11:11:52 AM »
In ceea ce privește mersul obișnuit, mașină se comporta foarte bine, preia bine denivelările, este confortabila. Eu am pus arcurile și amortizoarele ce vin pe același model, dar non sls. Cf codurilor OEM, arcurile sunt aceleași.
Nu îmi dau seama nici ce înseamnă sportiv. Mie îmi place că este barca, dar valurile sunt predictibile acum. Când trec speedbumps, amortizorul tine mașină (coboară și urcă lin), înainte, cu sls-urile originale, mai urma inca un val.

Am comandat un set de flanșe de la Arad și vad după.
Nu vad motive pentru care as schimba cu arcuri mai tari sau ironman, mașina se comporta bine, doar că nu arata așa bine. După ce montez flanșele voi vedea daca am ceva probleme sau nu.
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #21 on: June 03, 2023, 18:18:26 PM »
Am pus până la urmă flanșele făcute la Arad, mașină acum stă la același nivel. Până acum am făcut cam 120 km, nu mare lucru. O să o văd după câteva mii cum se menține :)  Oricum.. arată semnificativ mai bine ca înainte.



Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #22 on: June 28, 2023, 22:33:33 PM »
După modificările făcute am dat o „fugă” pentru 4 zile până în Albania (2500 km dus-întors), făcuți dintr-o bucată (1200/1200), iar mașina s-a comportat foarte foarte bine. Chiar dacă anvelopele sunt cumva grele, mașina se simte foarte bine chiar și la viteze constante de 150-160kmh. Deja am cam 7500km de când am luat-o și merg destul de rar cu cealaltă mașină :))
Mai am câte ceva de schimbat (flanșe amortizoare față și niște bucșe pe spate), dar una peste alta, mașina funcționează foarte bine.
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #23 on: January 15, 2024, 13:18:04 PM »
Salut,
Văd că a trecut ceva timp de când nu am mai postat, dar asta nu înseamnă că nu a fost de lucru la mașină :)). Între timp am ajuns la 264.000 km

Fără a respecta neapărat ordinea, am făcut următoarele:

- montat cameră marșarier și am schimbat tableta - e o variantă similară, dar octa core și 4gb - diferențele sunt mari
- am schimbat difuzoarele din uși și am antifonat - cât de bine am putut eu, nu profesionist - panourile ușilor. Am pus JBL Stage 2
- schimbat ambreiaj + volantă + simering
- tot felul de bucsi (fuzetă, bare stabilizatoare) și bielete antiruliu spate
- pus filtru K&N în carcasa OEM
- 2 revizii deja, cu Liqui Moly Molygen - între revizii am observat că scade puțin sub maxim nivelul (nu fac completări deloc în 7-8k km). Acum am 5000 cu acest ulei și încerc să monitorizez mai deaproape
- apăruse o eroare a senzorului ax cu came, am schimbat cu unul nou și nu a mai apărut
- am schimbat caseta de direcție. Acum volanul nu mai este atât de ușor - volanul este conectat la stradă, cât se poate spune -  iar pe drum cu denivelări nu mai apare eroarea cu „steering”.

Acum, ceva probleme pe care vreau să le rezolv în următoarea perioadă:
- Să leg subwooferul de sub scaun la unitatea android (am găsit ceva infos pe un forum din străinatate, sper să reușesc)
- să schimb pedalierul, am luat unul de pe un diesel, pedala mea de ambreiaj scârțăie enervant :)
- pe termen mediu trebuie să schimb caloriferul - bagă căldură diferit între șofer și pasager, dar nu este încă groaznic. L-am cumpărat, urmează manopera :))
- Câteodata în treapta 2 și 3, la anumite accelerări apar mici întreruperi - am schimbat debitmetrul, dar mă gândeam la verificarea vacuum și schimbarea filtrului de combustibil
- să schimb aripile interioare - una este crăpată bine și la denivelări se aude și cu ocazia asta să pun și un scut metalic
- schimbat sticle faruri. sunt mătuite și unul este crăpat
- schimbat parbriz

Sunt și în căutarea unor piese, dacă le are cineva, vă rog să îmi trimiteți un mesaj: bare transversale originale și grilaj despărțitor.

Așadar, dacă are cineva și alte idei în afara filtrului de combustibil + verificarea vacuumurilor, vă rog să îmi ziceți. Sigur, o să merg și la atelierul care a făcut lucrările și cu care lucrez foarte bine (GheGhe&Malakay), dar pun și aici întrebarea :)


« Last Edit: January 15, 2024, 13:30:37 PM by dvddcn »
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #24 on: January 15, 2024, 22:14:10 PM »
Bujiile au fost schimbate?

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #25 on: January 15, 2024, 22:16:03 PM »
Da, nu am pus chiar toate toate. Am și uitat de ele. Da, au fost acum 10-12k
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #26 on: April 24, 2024, 12:29:02 PM »
Din când în când notez ce modificări am mai făcut și cu ocazia uneia mai mari fac și câte o postare.

Pe lângă reviziile uzuale, la care mă bucur că nu scade nivelul uleiului (scade cam 150-200ml între revizii - 7-8k km), am schimbat de curând suspensia și am pus arcurile ironman. Față + spate. Amortizoarele pe spate erau în regulă (Bilstein ce au cam 15k km), iar pe față am luat și montat Ashika. Cu noile arcuri diferențele sunt semnificative, mașina este mult mai fermă și închegată, dar nu incomodă.

O să revin și cu niște poze și cu noile măsurători. Diferența pare să fie cam 3.5-4cm.
Am schimbat și rulmneți, suport cutie viteză etc.

Acum se simte chiar foarte bine :)


« Last Edit: April 27, 2024, 16:16:52 PM by dvddcn »
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #27 on: May 09, 2024, 16:12:18 PM »
Între timp am schimbat distribuția Hepu + curea Dayco, asta înseamnă că pentru o perioadă este totul în regulă.
Am vopsit și jantele și urmează să vopsesc și etrierii și părțile urâte ale discurilor :))
Altfel, mașina se comportă bine, a ajuns la 274k km, toate bune :)


Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #28 on: May 09, 2024, 16:33:06 PM »
Arata foarte bine masina! Sa te bucuri de ea in continuare.  E dovada ca exista "viata" si dupa 200.000km

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #29 on: May 09, 2024, 17:05:47 PM »
Mie îmi place playerul  multimedia. Greu găsești cu display așa mare pentru anul respectiv.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #30 on: May 09, 2024, 18:19:45 PM »
Arata foarte bine masina! Sa te bucuri de ea in continuare.  E dovada ca exista "viata" si dupa 200.000km

Mulțumesc! Eh, da.. cred că există viață și după 200k. Mașina era aproape, dar acum chiar a devenit daily și eu cred că voi mai face ceva km :). am plecat cu ea de câteva ori și din țară, în vacanță, e o mașină care m-a făcut să iau în calcul foarte serios să mă uit câtre un subaru (mai) nou. Dar momentan se comportă fix cum trebuie.

Mie îmi place playerul  multimedia. Greu găsești cu display așa mare pentru anul respectiv.

Nu mai știu dacă am scris mai sus, dar l-am schimbat. Inițial am avut unul de 2gb RAM care mergea decent, dar nu multumitor pentru un daily. Așa că am luat una cu procesor octa-core și 4gb RAM care merge foarte foarte bine :). Am montat și cameră marșarier 1080p, android auto wireless, funcționează foarte bine :)

« Last Edit: May 09, 2024, 18:20:50 PM by dvddcn »
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #31 on: May 09, 2024, 19:12:58 PM »
Să ne spui modelul poate ne cofeaza.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 216
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #32 on: May 10, 2024, 00:01:24 AM »
Din când în când notez ce modificări am mai făcut și cu ocazia uneia mai mari fac și câte o postare.

Pe lângă reviziile uzuale, la care mă bucur că nu scade nivelul uleiului (scade cam 150-200ml între revizii - 7-8k km), am schimbat de curând suspensia și am pus arcurile ironman. Față + spate. Amortizoarele pe spate erau în regulă (Bilstein ce au cam 15k km), iar pe față am luat și montat Ashika. Cu noile arcuri diferențele sunt semnificative, mașina este mult mai fermă și închegată, dar nu incomodă.

O să revin și cu niște poze și cu noile măsurători. Diferența pare să fie cam 3.5-4cm.
Am schimbat și rulmneți, suport cutie viteză etc.

Acum se simte chiar foarte bine :)


Felicitari pentru operatiile d ela suspensie.
M-ai facut curios cum se simte masina acum, cu arcurile Ironman.

Cum ti se par Ironman fata de Lesjofors?
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #33 on: May 10, 2024, 12:24:59 PM »
Felicitari pentru operatiile d ela suspensie.
M-ai facut curios cum se simte masina acum, cu arcurile Ironman.

Cum ti se par Ironman fata de Lesjofors?

Schimbarea este notabilă și binevenită. Mașina este mult mai fermă, fără a fi incomodă. Când e goală este la aceeași înâlțime față-spate, fără a mai fi nevoie de vreun liftkit. Arcurile sunt semnificativ mai groase, dar mașina se comportă foarte foarte bine. Nu aș mai sta fără.
Am făcut cam 3500-4000 km de când le-am pus, din care aproape 2000 într-o vacanță cu 4 persoane, nu s-a plâns nimeni :)

Să ne spui modelul poate ne cofeaza.

E o navigație luată de pe OLX, am datele de contact ale celui de la care am luat-o, cu asta se ocupă - ți le pot da în privat. Mai jos regăsești caracteristicile - eu am ales asta gândindu-mă și la preț, dar și că are slot 4G. Șiu că mai avea și varianta S8 (cea cu 8gb ram). Pe mine m-a costat acum câteva luni 1250 lei. La care se mai adaugă prețul pentru cameră, în funcție de ce vrei (eu mi-am luat inițial o camera 720p, iar după am luat una de pe Aliexpress 1080p care merge foarte foarte bine (probabil pe aceeași ar fi vândut-o și el)



« Last Edit: May 10, 2024, 12:28:49 PM by dvddcn »
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #34 on: May 10, 2024, 13:49:17 PM »
Mulțumesc pentru detalii. De 720p am și eu camera, atât merge pe ecranele mai mici.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #35 on: May 10, 2024, 14:11:30 PM »
Mulțumesc pentru detalii. De 720p am și eu camera, atât merge pe ecranele mai mici.
Aliexpress - iți trimit link dacă vrei, 1080p, 90 lei aprox, excelentă :)
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #36 on: July 28, 2024, 19:44:17 PM »
A mai trecut ceva timp, cu ceva reparații la activ :)

Am schimbat distribuția cu una curea Dayco, pompă apă HEPU și rolele originale. Înainte avusesem continental, nu arăta tocmai rău, dar știu de reputația proastă a acestora. Cu ocazia asta am schimbat și termostatul și am pus pe cel de 78 grade, nu pe cel de 88, să țină temperatura mai jos. Și o ține. Dacă până acum o ținea în jur de 103 grade când eram bară la bară, acum este în jur de 93-94, iar pe autostradă 88-90. Pe temperaturile astea :)

După un drum mai lung aud un zgomot mai accentuat de sub capotă, desfac capota și compresorul A/C - fulia - scotea un zgomot din ce în ce mai mare. Pe autostradă s-a oprit ventilația (s-a ars siguranța aferentă), a venit și un miros de cauciuc încins, am oprit, am ridicat capota și fix atunci cureaua A/C a pleznit - Era o curea elastică de la Gates. Am cumpărat un compresor nou, am montat, pus freon și de atunci merge foarte foarte bine :) Sper să țină suficient de mult.

În plus, revizia obișnuită cu ulei Amsoil și filtru ulei blueprint, sonda lambda (am pus una Denso) că nu era schimbată și din când în când apărea o eroare de System too lean și un senzor arbore, că mai apărea și acea eroare din când în când.

Mașina a ajuns acum la 278000 și e pregătită (sper eu) de un drum mai lung peste 1.5 săptămâni
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Muttley

  • 5177
Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #37 on: July 28, 2024, 19:55:56 PM »
Am cumpărat un compresor nou

Original, sau altceva?
WRX SW 2002

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #38 on: July 28, 2024, 20:01:37 PM »
nu, aș zice „chiar deloc”. Un TermoTec de 1400 lei. Are cam o lună de când l-am montat și cam 2000km prin oraș și e f ok. O să văd cum se va comporta la drumul lung ce vine. O să mergem până în sudul Greciei, la mijlocul lui august, deci temperaturi vor fi :)
Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT

Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Reply #39 on: September 13, 2024, 17:24:06 PM »
A mai trecut ceva timp și încă vreo 6500 km, a ajuns la 282xxx. Compresorul s-a comportat foarte bine în această vară.
Legat de ce am mai făcut, am schimbat interiorul cu unul de piele în două culori, cu tot cu fețele de uși și am schimbat sticlele farurilor , pus folie pe faruri + becuri noi Osram.

Ce ar fi de făcut este depistarea unui zgomot pe față, după ce am schimbat toate elementele de bucșăraie - am mai luat un set de bucșe bară stabilizatoare pe care le schimb luni, odată cu revizia. Zgomotul e unul de bătaie care apare când și când doar pe denivelări foarte mici și repetate (de exemplu, la trecerea peste bucăți de fier beton pus în asfalt sau denivelări foarte foarte mici. Pe speedbumps nu face - nu pare să fie din amortizor; capete de bară, pivoți, bielete direcție, bielete antiruliu toate schimbate și niciuna nu are joc...

Joc în casetă nu pare să fie. e unul foarte mic cu mașina ridicată pe elevator.
Am, pe de altă parte, sunete la etrier - de la culisele etrierului - pe care le schimb tot luni


Subaru Forester SH - 2009 - 2.0 150 5MT