Am decis sa incep un nou topic pentru a continua povestea acestei masini care a avut un trecut problematic ce a condus la inlocuirea shortblock-ului.
Gabriel (fostul proprietar) a dus batalia cea mare, detaliile putand fi regasite
aici.
Dupa un set de anvelope vara + jante, adaugare cabluri masa mai serioase, vopsire priza aer (era sablata de praf/nisip) si un XT pe intercooler, lucruri facute de mine de la achizitie si deja mentionate in topicul deschis de Gabriel, a venit timpul sa trec mai departe cu povestea.
Ulei la imbinarea turbo-flansa conducta catre intercooler, flansa realizata maiestuos din nimic altceva decat plastic, care mai avea si o imbinare lipita.
Cum masina a suferit modificari, a trebuit sa caut o solutie pt a inlocui piesa respectiva (14462AA310) cu ceva mai serios.
Scutirea de grija ca acea piesa ar putea ceda oricand am gasit-o la
AVO Australia, iar dupa o asteptare de aprox 2 saptamani sa fie livrata in sfarsit am instalat-o.
La capitolul suspensie masina avea pe fata un mix de amortizor original trecut de prima si a doua tinerete pe stanga (masina are 200k km), iar pe dreapta un amortizor AM fabricat cred pe ceva barja in drum spre Europa. Aceasta combinatie de amortizoare oferea o autentica simulare de valuri danubiene pe uscat
.
Pe spate amortizoarele au fost schimbate cu ceva KYB fara SLS, insa arcurile (tot KYB) erau cam moi si cred ca erau destinate modelului de amortizor cu SLS, rezultatul fiind un spate usor lasat, iar la accelerari mai puternice sau pasageri+bagaj masina se lasa destul de tare de spate dandu-ti senzatia de naveta care vrea sa se lanseze
. Tot din cauza ca erau destul de moi, in curbe dadea senzatia de bloc ce sta sa pice.
Avand acest feedback din partea masinii am decis ca trebuie sa iau masuri. Pe fata amortizoare si flanse KYB noi, iar pe spate am optat pt arcuri
Pedders pt inaltime standard a masinii (exista si varianta de inaltare cu 25 mm recomandate pt Forester si Outback cu GPL). Diferenta de greutate si de gosime a spirei (chiar daca in poza nu prea se vede) intre arcurile Pedders si cele KYB instalate pe masina e considerabila.
Rezultatul o masina care sta mult mai bine pe curbe si care nu se inclina ca un bloc turn, e mult mai predictibila si care nu mai incearca sa puna fundul pe asfalt la accelerari mai puternice ori la incarcari cu persoane/bagaj.
Urmeaza un radiator complet din aluminiu (e pe drum deja)
TurboWorks (acelasi radiator il am instalat si pe SH-ul 2.0 benzina + cutie automata a sotiei pt a avea o racire mai eficienta, deoarece cutia se raceste tot cu antigelul motorului) acompaniat de un schimb de antigel cu Ravenol HJC (in locul celui HEPU P999 G12 de acum).