XT SH 2009 - Povestea continua
Subaru club Romania

XT SH 2009 - Povestea continua

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #40 on: January 10, 2024, 17:10:38 PM »
Prietenii au si ei cont pe forum. Sa puna poze si ei ca ii penalizam :))

Foarte frumos! La cat mai multe escapade de genul acesta!

T-z3P

  • 15
  • WRX STI S Limited 2018
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #41 on: January 11, 2024, 11:38:41 AM »
Gata, am adăgat poze în topicul meu  ;D.
« Last Edit: January 11, 2024, 11:45:09 AM by T-z3P »

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #42 on: March 21, 2024, 09:40:49 AM »
230080 km au fost atinsi acum 2 saptamani (nu am avut timp de postare), asa ca am facut rapid un schimb de ulei.





Tot in aceeasi zi, am inspectat puntea fata deoarece se auzea o mica bataie.
Desigur, bieleta antiruliu dreapta fata.
Aveam pregatite un set de bielete si bucsi bara , asa ca am trecut la treaba.



Dupa inlocuire, nici un zgomot, totul se aude cum ar trebui.



La final un teaser... Iepurasul de paste e pe drum si aduce catback cu omologare ECE.





Teoretic, cam asa se va auzi fiindca am ELH:





« Last Edit: March 21, 2024, 09:49:59 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #43 on: March 21, 2024, 10:27:07 AM »
Vazusem si eu asta acum mult timp. Merita ca inlocuitor pentru sistemul OEM ruginit si pentru un pic de sunet. Diametrul interior al tevii este mic, deci diferenta mare nu o sa fie, dar in sarcina o sa se auda suficient de bine cred.

Muttley

  • 5136
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #44 on: March 21, 2024, 10:31:39 AM »
Am pus Fox pe masina mica, cu mari sperante pe sunet. Nici vorba, nimic-nimic. E doar o evacuare foarte misto din inox, care ar trebui sa tina vesnic. Zero sunet.
WRX SW 2002

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #45 on: March 21, 2024, 10:34:31 AM »
Vazusem si eu asta acum mult timp. Merita ca inlocuitor pentru sistemul OEM ruginit si pentru un pic de sunet. Diametrul interior al tevii este mic, deci diferenta mare nu o sa fie, dar in sarcina o sa se auda suficient de bine cred.

Nu urmaresc crestere de putere, ci fiabilitate. Bag multi km cu ea, asa ca vreau sa scot multi km fara probleme, nu 0-100 in 5 secunde :D.
Oricum va respira putin mai bine decat ce e stock pe masina (momentan intermediara e stock iar finalele sunt de "dizel" sudate cu ceva tevi de n diametre)  ::)
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #46 on: March 21, 2024, 10:35:33 AM »
Am pus Fox pe masina mica, cu mari sperante pe sunet. Nici vorba, nimic-nimic. E doar o evacuare foarte misto din inox, care ar trebui sa tina vesnic. Zero sunet.

Fix ce doresc. Fara urlete pt drumurile de aprox 1000 km/saptamana.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #47 on: March 21, 2024, 11:16:15 AM »
Daca ajungi in Bucuresti, da un semn. Te fac o tura cu a mea sa auzi invidia. Inca nu stiu ce sa fac cu cea OEM. Daca sa o pastrez pentru eventuale peobleme sau sa o dau... teoretic si a mea are aprobare ECE si este stantata pe finale. Dar pana nu primesti iscalitura de la un nene inginer, cred ca valoreaza fix 0.
« Last Edit: March 21, 2024, 11:16:46 AM by MihaiFlorescu »

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #48 on: March 22, 2024, 15:18:31 PM »
Daca ajungi in Bucuresti, da un semn. Te fac o tura cu a mea sa auzi invidia. Inca nu stiu ce sa fac cu cea OEM. Daca sa o pastrez pentru eventuale peobleme sau sa o dau... teoretic si a mea are aprobare ECE si este stantata pe finale. Dar pana nu primesti iscalitura de la un nene inginer, cred ca valoreaza fix 0.

Procedura de trecere in carte e simpla daca are omologare ECE, detalii mai jos:


Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

Forester

  • 3129
  • The other right!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #49 on: March 25, 2024, 09:12:37 AM »
Ia stati asa, explicati-mi si mie va rog: adica, daca mie mi s-a dus la un moment dat finala si am inlocuit-o cu ceva after market, ieftinache dar care isi face treaba, ar fi trebuit (teoretic)  sa o trec in CIV? Am facut 2 ITP-uri de atunci.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5136
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #50 on: March 25, 2024, 10:26:14 AM »
Asta ma intrebam si eu.
Si ma supara ca nivelul asta de absurd e alimentat fix de catre noi.

Foxul ala e o finala absolut total silentioasa care are pacatul de a nu rugini. Are atestare ECE, adica uniune din care si Romania face parte.
Le dati apa la moara alora. Cea mai finantata institutie publica, cea mai taxatoare, cu ITP anual si toate mizeriile, iar VOI ii cautati ca sa va ia banii si sa-si bata joc de voi.

Inainte sa ziceti - da, am "omologat" (a se citi "le-am dat bani ampluea") suspensie si anvelope. Dinamica masinii, are sens. O toba finala care nu face zgomot, aia n-are absolut deloc.
WRX SW 2002

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #51 on: March 25, 2024, 13:51:48 PM »
Teoretic, la noi, in tara lui Papura Voda, cu legi in transport de pe vremea Carutelor Dacice, da, trebuie sa omologhezi orice modificare cu piese aftermarket (exclus garnituri, suporti, etc.) la sistemul de evacuare.

Intre timp au ajuns si "trompetele" :





Si omologarea ECE:


« Last Edit: March 25, 2024, 14:15:08 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #52 on: March 25, 2024, 14:37:04 PM »
De unde au ajuns, mai ezact?
Ai un link? Ca as cauta si ptr SG sa vad ce ofera, finala deja o am inlocuita cu ceva ieftin de la polonezi, dar ok (chiar bun, pana la urma), dar nusht cat mai tine si restul

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #53 on: March 25, 2024, 14:40:01 PM »
De unde au ajuns, mai ezact?
Ai un link? Ca as cauta si ptr SG sa vad ce ofera, finala deja o am inlocuita cu ceva ieftin de la polonezi, dar ok (chiar bun, pana la urma), dar nusht cat mai tine si restul

Eu am gasit pe https://www.korni-performance.de/ (la virament bancar 2% discount).

Timp livrare cam 2 saptamani.

Cauta in catalogul FOX un part number si pret. Link aici: https://www.fox-sportauspuff.de/PKW/Subaru/

Dupa ce ai gasit ce te intereseaza (SU052003-133 si SU052000-VSD in cazul meu) poti cauta in magazine online un pret mai bun.
Pt SG ai: SU051001-349 - finala;
SU051000-VSD - intermediara.
Dar, din ce vad pe site e mentionat doar modelul 2.0 116 kw.
Cel mai bine le dai un mail si ii intrebi daca sunt compatibile/omologate si pt XT.
« Last Edit: March 29, 2024, 20:11:14 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #54 on: March 25, 2024, 20:53:27 PM »
Mersi de info!
Cautasem si eu intre timp si obssevasem ca e specificat doar ptr modelul de 2.0 aspirat, poate nu s'au deranjat si ptr 2,5t

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #55 on: March 25, 2024, 21:00:57 PM »
Daca tot au sosit azi, m-am ocupat si de instalare.



Si un short clip cu sunetul, dupa cum ma asteptam e silent, putin mai tare decat stock, fara sunete aspre si deja parca masina se simte mai bine in ture mari.

Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #56 on: April 01, 2024, 18:36:43 PM »
ODO 235136km, asa ca e timpul pt ulei si filtre.





Pe langa asta am scos 2 pietricele dintre catalizator si scutul termic al acestuia. Nu stiu cum au intrat acolo, dar in frana de motor faceau o simfonie de ziceai ca imi pica tobele  :o
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #57 on: April 14, 2024, 11:32:03 AM »
Ieri am pus adidasii pe masina si am facut un mic weight reduction.
Am demontat oil coolerul ce statea degeaba atasat la masina.
Deja se simte cum accelereaza cu o nanosecunda mai repede la 100 km/h  ::)







Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #58 on: May 15, 2024, 14:42:24 PM »
Dupa cum bine stiti, la noi iarna se da cu macadam pe strazi, asa ca vechiul "parbriz", daca se poate numi asa ceva mizeria de FuYao ce era pe masina, era tot ciobit+ o crapatura frumoasa in partea de jos.

Fiindca sezonul cu zapada a trecut, am instalat un parbriz nou, de data aceasta Pilkington, + setul de chedere.





Parbrizul are o tenta verde-albastrui, incalzirea pt stergatoare+parasolor albastru in partea superioara.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 75
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #59 on: May 23, 2024, 09:29:13 AM »
240086km, vremea unui schimb de ulei, insa nu doar atat, de cand am luat masina, un an si 3 luni, am facut aproximativ 70.000km, la care se adauga cei aprox 10-15.000km facuti de fostul proprietar de la inlocuire motor, asa ca era cazul de o distributie noua.
Pe langa asta, astepta frumos in cutie, inca de la finele anului trecut, un oil cooler OEM + accesoriile aferente, iar cum usor-usor caldura isi face aparitia, devenea necesara instalarea acestuia.



Dupa ce am asezat masina pe elevator si o las sa se raceasca bine (tocmai ce facusem aprox 80km) trec la demontat galerie evacuare, dat jos ulei si filtru pt acces mai bun pt instalarea schimbatorului de caldura.



Apoi jos curele si capace distributie pt a avea acces la "problema" si am dat jos antigelul + demontat radiator.



Am desfacut acel dop de pe blocul motor, de langa filtrul de ulei unde am instalat un niplu folosind pasta de etansare industriala (-90 +200 grade, up to 500 bar) pt a avea timp sa se usuce pana la finalizarea operatiunii.



Am demontat rolele distributiei, rola mica avea putin joc, rola dintata de langa pompa de apa avea joc mai mare si am mai observat ceva in pompa de apa.





Din pricina efectului de cavitatie (mici bule de vid in lichid care se sparg si provoaca miniexpozii) pompa de apa incepuse sa piarda material.
Pt a remedia aceasta problema, dar si pentru a avea un flow mai mare de lichid de racire in motor am mers pe o pompa de STI de aceasta data.





Dupa instalarea pompei de apa am finalizat instalarea oil-coolerului.





Apoi am trecut la instalat distributia.





Dupa ce am fost sigur ca distributia e bine pusa la punct, am dat 3 ture de motor la mana, am reverificat ca distributia sa fie la punct si am trecut la instalat piesele pt a finaliza treaba.
Antigel concentrat Ravenol HJC FL22 cu apa distilata 50/50 a intrat din nou in motor, iar la final un mic alint cu o "bautura" fina  :D



Pornit motorul, verificat pierderi lichide - 0, Job Done!


« Last Edit: May 23, 2024, 12:52:07 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT