240086km, vremea unui schimb de ulei, insa nu doar atat, de cand am luat masina, un an si 3 luni, am facut aproximativ 70.000km, la care se adauga cei aprox 10-15.000km facuti de fostul proprietar de la inlocuire motor, asa ca era cazul de o distributie noua.
Pe langa asta, astepta frumos in cutie, inca de la finele anului trecut, un oil cooler OEM + accesoriile aferente, iar cum usor-usor caldura isi face aparitia, devenea necesara instalarea acestuia.
Dupa ce am asezat masina pe elevator si o las sa se raceasca bine (tocmai ce facusem aprox 80km) trec la demontat galerie evacuare, dat jos ulei si filtru pt acces mai bun pt instalarea schimbatorului de caldura.
Apoi jos curele si capace distributie pt a avea acces la "problema" si am dat jos antigelul + demontat radiator.
Am desfacut acel dop de pe blocul motor, de langa filtrul de ulei unde am instalat un niplu folosind pasta de etansare industriala (-90 +200 grade, up to 500 bar) pt a avea timp sa se usuce pana la finalizarea operatiunii.
Am demontat rolele distributiei, rola mica avea putin joc, rola dintata de langa pompa de apa avea joc mai mare si am mai observat ceva in pompa de apa.
Din pricina efectului de cavitatie (mici bule de vid in lichid care se sparg si provoaca miniexpozii) pompa de apa incepuse sa piarda material.
Pt a remedia aceasta problema, dar si pentru a avea un flow mai mare de lichid de racire in motor am mers pe o pompa de STI de aceasta data.
Dupa instalarea pompei de apa am finalizat instalarea oil-coolerului.
Apoi am trecut la instalat distributia.
Dupa ce am fost sigur ca distributia e bine pusa la punct, am dat 3 ture de motor la mana, am reverificat ca distributia sa fie la punct si am trecut la instalat piesele pt a finaliza treaba.
Antigel concentrat Ravenol HJC FL22 cu apa distilata 50/50 a intrat din nou in motor, iar la final un mic alint cu o "bautura" fina
Pornit motorul, verificat pierderi lichide - 0, Job Done!