XT SH 2009 - Povestea continua
Subaru club Romania

XT SH 2009 - Povestea continua

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #60 on: May 23, 2024, 10:33:38 AM »
Dupa ce o termini pe asta ti-o dau si pe a mea ca abia am facut 20.000km in 2,5 ani. :))

Ai si ceas parca pentru ulei? Sunt curios de diferenta la capitolul temperatura.

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #61 on: May 23, 2024, 10:37:58 AM »
Dupa ce o termini pe asta ti-o dau si pe a mea ca abia am facut 20.000km in 2,5 ani. :))

Ai si ceas parca pentru ulei? Sunt curios de diferenta la capitolul temperatura.

Pe asta am de gand sa o mai tin cativa ani, e fix ce am nevoie de la o masina pt drumuri lungi in Romania, fara autostrazi.
Numarul de km nu ma sperie, o masina corect intretinuta poate fi mai buna decat una cu mult mai putini km.

Diferenta de temperatura de de aprox 10 grade. Inainte statea pe la 110 grade (115 pe la urcari pe serpentine), acum pe la 100 (nu am apucat sa fac ceva traseu montan de ieri pana azi, doar o plimbare de 80 km spre casa), insa sunt momente la drum intins, cand mergi linistit cu 90 si ajunge pe la 95 temperatura.
Pt daily e arhisufucient, cu sufrageria pe circuit nu prea am ce cauta  ;D.
Partea buna e ca iarna se va incalzi mult mai repede uleiul, astfel se va reduce din uzura motorului.
« Last Edit: May 23, 2024, 10:42:16 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #62 on: May 23, 2024, 18:12:45 PM »
Astazi au mai ajuns cateva jucarii pt a-mi alunga plictiseala in weekend printr-o instalare :D



Revin cu poze dupa instalare.
« Last Edit: May 23, 2024, 18:14:04 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #63 on: May 23, 2024, 19:46:34 PM »
Citeste la mine daca nu ai facut-o deja sa nu mai pierzi timpul. Si sper ca la tine suruburile de la jacking plate sa nu fie la fel de ambitioase ca la mine. Pregateste mult degripant bun.

Imbiba bine in degripant suruburile pe fata si apuca-te de spate, apoi si de fata, sa aiba timp sa patrunda solutia.

Experienta mea:
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4160.msg146620.html#msg146620
« Last Edit: May 23, 2024, 19:49:07 PM by MihaiFlorescu »

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #64 on: May 23, 2024, 20:14:14 PM »
Am citit la momentul postarii, insa momentan eu am luat doar bara antiruliu spate + setul de inserturi din poliuretan pt bucsele diferentialului.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #65 on: May 23, 2024, 22:35:42 PM »
Atunci grija pe ud. Depinde si ce bara ai luat.

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #66 on: May 24, 2024, 08:21:35 AM »
Atunci grija pe ud. Depinde si ce bara ai luat.
Whiteline reglabila de 20 mm. Poti sa o setezi la 21, 20 si 19 mm.
Cel mai probabil prima oara o voi pune pe 19mm, pe fata masina avand de fabrica 21mm.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #67 on: May 24, 2024, 08:48:19 AM »
Esti sigur ca e de 21 pe fata? A mea era de 19... sau poate ai una de STi OEM pe fata.

STI OEM bars

2008 - 2009, front 20mm, rear 18
2010 SE, front 20, rear 19
2011 -14, front 21, rear 19
« Last Edit: May 24, 2024, 08:53:06 AM by MihaiFlorescu »

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #68 on: May 24, 2024, 08:51:23 AM »
Esti sigur ca e de 21 pe fata? A mea era de 19... sau poate ai una de STi OEM pe fata.

Conform seriei de caroserie 21 mm am fata si 16 mm spate.
PN bara fata 20401SC100.
Acest PN s-a pus pe cele fabricate pana la 02.2009, asa ca e posibil ca a ta sa fie diferita daca e mai noua.
Cand o instalez pe aceasta de pe spate chiar o sa o masor, dar ochiometric pare a fi.
« Last Edit: May 24, 2024, 09:02:00 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #69 on: May 25, 2024, 22:48:50 PM »
A sosit weekend-ul asa ca azi a fost despre masina, din nou. Pentru inceput, ca sa fac loc am demontat bara antiruliu cu tot cu bielete, deoarece voi pune altele noi.



Si o comparatie intre bara de 16mm si cea noua de 20mm.





Dupa demontarea acesteia, mi-am facut loc pt a incepe instalarea inserturilor poliuretanice pt diferential.



Am dat bine cu degripant pe suruburile din spate si pe cele de la suportul diferentialului.





Apoi am demontat piulitele din spate, am dat inserturile cu vaselina ce a venit in pachet (parea vaselina siliconica) si le-am introdus in bucse cu destul de multa forta. dupa asta le-am pus saibele si am strans piulitele la 110Nm.



Am pus un cric sub diferential si am demontat suportul acestuia.



Am instalat inserturile in bucsa din partea stanga, dupa ce le-am uns in prealabil cu vaselina din pachet. Acestea vin de o parte si de cealalta a bucsei din stanga, bucsa din dreapta fiind plina.



Apoi am pus pe pozitie suportul cu bucsele. A intrat fara probleme.



Mai departe am strans suruburile de la clema diferentialului la 50Nm si suruburile suportului pe cadru la 110Nm.
Capitolul diferential incheiat, asa ca am trecut la bara antiruliu. Prima oara am instalat bieletele pe pozitie, fara sa le strang si am slabit suruburile de la bratul inferior de pe cadru.
Dupa asta am pus bucsele pe bara, am pus bara pe pozitie, am pus clemele peste bucsa, am asezat pe pozitie ranforsarile pt bara antiruliu, am centrat bara antiruliu si am strans toate suruburile.







Dupa asta am instalat limitatoarele de miscare stanga-dreapta a barei antiruliu.





Cat aveam incalzirea facuta am schimbat si placutele de frana spate fiindca nu mai aveau multi km ramasi.



Deoarece m-am grabit pe final, am uitat sa masor bara antiruliu fata pe elevator, insa am masurat-o in parcare, si e fix cum spuneam, 21mm.





Bara antiruliu am instalat-o pe setarea "moale" echivalenta unei bare de 19mm.
Dupa un test drive pe dealul Bucium, plin de viraje, am ramas masca, e alta masina, ruliul sa redus extraordinar de mult si nu pare deloc obraznica, cu tendinte de supravirare.
Cat despre inserturile de la diferential, se simte diferenta, puterea se simte ca ajunge mai repede la asfalt si ca nu trebuie sa se mai torsioneze nimic la transmisie pentru a incepe sa se deplaseze masina.

« Last Edit: May 25, 2024, 22:54:38 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #70 on: June 25, 2024, 16:38:47 PM »
Fiindca a venit racoarea si mai important fiindca am inceput sa am un mic rateu la motor (fara cod de eroare insa sesizabil la turatii mici) am decis sa schimb bujiile.
Urcat masina pe elevator, cat se raceste motorul ca sa nu fac friptura am dat jos uleiul din cutie fiindca ii venise timpul (am efectuat aprox 55.000 km cu el).



Am terminat cu uleiul din cutie, strang busonul, apoi merg la diferentialul spate. Aici am adaugat mufa pentru senzorul de temperatura (pe masina era doar un papuc tinut cu banda izolatoare pe mufa senzorului) si bineinteles am dat jos uleiul.



Strans busonul de drenaj, fac plinul cu Motul motylgear 75w90, pun senzorul si operatiune finalizata puntea spate.
Las masina jos, fac plinul de ulei in cutie (aprox 3.3 litri) tot cu Motul motylgear 75w90.

Motorul se racise cat de cat, asa ca fac loc pe partea pasagerului si trec la scos bujii.



Bujiile nu aratau foarte rau pe partea asta.



Pun la loc tot NGK 7913 SILFR6A



Termin cu partea pasagerului si ma mut pe partea soferului.



Aici bujia de la cilindrul 2 se vedea clar ca e cea afectata ( era singura cu ceramica patata la baza) iar de pe electrodul central plecase material si s-a depozitat pe electrodul negativ. (aici am omis sa fac poza).

Dupa aceasta operatiune mersul motorului a revenit la normal, fara acele rateuri in ture joase.
« Last Edit: June 25, 2024, 16:50:01 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #71 on: June 29, 2024, 17:08:09 PM »
Daca-i weekend, sa fie cu ceva mestereala zic. Doar inlocuire lichid frana ATE Typ 200 (198 grade punct fierbere ud). Lichidul vechi avea o tenta verzuie acum fata de anul trecut (nu stiu cand a fost schimbat anterior), asa ca se cerea schimbat.



La urmatoarea demontare a intercoolerului voi inlocui si lichidul de la ambreaj (momentan l-am scos pe cel vechi din vas si am pus altul proaspat).
« Last Edit: June 29, 2024, 17:11:34 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #72 on: July 26, 2024, 16:32:11 PM »
244300 km, ultima zi de concediu, asa ca se cere o revizie.





De la caldura si batranete unul dintre stropitoarele de parbriz a crapat, iar la demontare efectiv s-a transformat intr-un puzzle plasticul fiind imbatranit rau.
Noroc ca aveam pe acasa unul ramas de la padurarul sotiei:



Inainte de a pleca in concediu am avut si o bucurie, un batranel mi-a trasat ceva urme pe portiera stanga spate, bara spate si janta stanga spate.



Daune:







Dupa un polish, si ceva frecus cu alcool tehnic/diluant pe janta avem urmatorul rezultat:



Pana la anul e ok, anul viitor fiind in plan o vopsire totala.

Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

Muttley

  • 5119
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #73 on: July 26, 2024, 18:00:38 PM »
As muri...
WRX SW 2002

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #74 on: July 27, 2024, 08:21:16 AM »
As muri...

Nu s-a ajuns acolo, s-a ajuns la asigurator, am ales reparatie in regie proprie si aia e.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #75 on: September 09, 2024, 11:02:26 AM »
Saptamana trecuta am avut o mica patanie, unul din furtunele combustibil de sub galeria admisie a inceput sa curga, desi au fost schimbate anul trecut, pe motiv ca erau crapate. Rezolvat temporar cu o strangere mai fortata a unui colier, numai bun cat sa ajung acas. De aceasta data am comandat furtune OEM, iar dupa ce au ajuns am inceput "joaca".



Ca sa va faceti o idee, dupa doar un an de cand au fost schimbate, furtunele erau crapate tare, la exterior.



Cea mai mare chinuiala a fost la furtunul din spate, spatiul fiind foarte limitat.



De aici totul a fost joaca, iar instalarea celor 2 furtune ramase a fost foarte simpla.



Daca tot eram la capitolul furtune, m-am mai ocupat de o problema:



Furtunul servo era intarit si nu mai etansa, asa ca am l-am inlocuit cu furtun OEM, si desigur o-ringul aferent.



Acum stau linistit ca nu iau foc, iar pompa de servo nu mai face zgomot cand pornesc masina si e temperatura mai scazuta, acel mornait specific a disparut total.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #76 on: September 09, 2024, 11:13:19 AM »
1 milion de multumiri. Am si eu oringul portocaliu fiind singurul gasit pe net pe forumuri ca fiind compatibil, dar subaru nu ofera acest reper separat, motiv pentru care am tot evitat sa il schimb, sa nu cumva sa fac mai rau.

Daca tu zici ca merge, ma apuc si eu de schimbat. Am si furtunuri de servo. La mine nu face zgomot, face doar mizerie.

bignuke

  • 73
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #77 on: September 09, 2024, 11:47:42 AM »
1 milion de multumiri. Am si eu oringul portocaliu fiind singurul gasit pe net pe forumuri ca fiind compatibil, dar subaru nu ofera acest reper separat, motiv pentru care am tot evitat sa il schimb, sa nu cumva sa fac mai rau.

Daca tu zici ca merge, ma apuc si eu de schimbat. Am si furtunuri de servo. La mine nu face zgomot, face doar mizerie.

Verifica aproape de intrarea in pompa de servo cat de tare e furtunul. Daca e foarte tare, e posibil furtunul sa fie cauza, etansarea nemaifiind atat de buna la rece, cand furtunul devine foarte rigid, aproape plastic. De obicei de la o-ring ai zgomotul drept efect advers, aerul ajungand in ulei, insa la mine sunetul s-a pastrat si dupa inlocuirea oringului, furtunul intarit fiind cauza.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14034
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #78 on: September 09, 2024, 13:53:14 PM »
Merci! Le schimb pe amandoua ca am furtun nou. Si il mai am si pe cel de retur catre vas.

Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #79 on: September 10, 2024, 07:03:43 AM »
Ai gasit pe plan local furtunele (si daca da, unde?) sau a trebuit sa astepti sa fie aduse de'afara?
Mai putina bataie de cap la SH fata de SG, ca le poti schimba fara a demonta galeria de admisie, desi stiind cat de greu se instaleaza pe teava, sigur nu a fost deloc simplu cu accesul pe care l'ai avut