XT SH 2009 - Povestea continua
Subaru club Romania

XT SH 2009 - Povestea continua

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #80 on: September 12, 2024, 08:54:50 AM »
Ai gasit pe plan local furtunele (si daca da, unde?) sau a trebuit sa astepti sa fie aduse de'afara?
Mai putina bataie de cap la SH fata de SG, ca le poti schimba fara a demonta galeria de admisie, desi stiind cat de greu se instaleaza pe teava, sigur nu a fost deloc simplu cu accesul pe care l'ai avut

Furtunele luate din Japonia de pe amayama.
Anul trecut am demontat galeria pt a le schimba, insa am avut si alte motive.
Un mic pont la instalare, putina vaselina siliconica pe tevi si furtunul aluneca mai usor, iar vaselina siliconica nu degradeaza cauciucul.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #81 on: September 12, 2024, 08:57:25 AM »
Cel curbat (807707111) nu era in stock nicaieri, iar cei de la amayama au plasat comanda la producator.
« Last Edit: September 12, 2024, 08:58:30 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #82 on: September 12, 2024, 14:10:00 PM »
Va urma...magie + "mucenici".





« Last Edit: September 12, 2024, 14:10:59 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

Muttley

  • 5127
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #83 on: September 12, 2024, 14:48:30 PM »
Doar sa stii ca alea nu fac mare lucru fara suporti motor si pitch mount...
WRX SW 2002

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #84 on: September 12, 2024, 15:40:29 PM »
Doar sa stii ca alea nu fac mare lucru fara suporti motor si pitch mount...

Stiu, insa al meu e varza (simt cum se misca cutia in frana de motor), asa ca am optat pt ceva mai rigid.
« Last Edit: September 12, 2024, 15:45:18 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #85 on: September 15, 2024, 16:06:57 PM »
Ieri am reusit si am inlocuit placutele de frana plus suportul de cutie + bucsele de la cadru.



Suportul de cutie vechi era foarte moale, miscarea lui cu o singura mana nefiind o problema.



Suportul nou, cu ambele maini, abia capata o deviatie de cativa mm.

Rezultatul, ceva  mai mult zgomot transmis in caroserie la accelerari, insa e unul placut, iar in frana de motor nu mai simt cutia cum se misca sus-jos de aprox 3 ori pana se stabilizeaza.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

NicNic

  • 210
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #86 on: September 16, 2024, 10:14:25 AM »
Ai pus cumva suport varianta intarita, cu blocul de cauciuc plin, nu paralelogram deformabil?

La Visi am pus tot ca cel original (paralelogram de cauciuc), insa nu simt nicio diferenta fata de cel vechi, al masinii.
Acum am luat si unul din cel intarit, dar nu stu daca merita sa il pun, fiindca nu mi-ar placea sa simt vibratiile de diesel in caroserie.
Mai ales ca pentru un diesel, acum chiar nu are vibratii ....
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #87 on: September 17, 2024, 14:55:42 PM »
Ai pus cumva suport varianta intarita, cu blocul de cauciuc plin, nu paralelogram deformabil?

La Visi am pus tot ca cel original (paralelogram de cauciuc), insa nu simt nicio diferenta fata de cel vechi, al masinii.
Acum am luat si unul din cel intarit, dar nu stu daca merita sa il pun, fiindca nu mi-ar placea sa simt vibratiile de diesel in caroserie.
Mai ales ca pentru un diesel, acum chiar nu are vibratii ....

Da e suportul plin, iar diferenta se simte nu pe loc, ci in mers, mai ales in accelerare.
Mai jos comparatia intre cele 2 (poza preluata).


De asemenea am schimbat si cele 4 bucse cu altele OEM (moi) din imaginea de mai jos, alaturi de suportul cutiei pt a mai prelua din vibratii si pt putin flex in cadrul suportului.

« Last Edit: September 17, 2024, 15:06:24 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

NicNic

  • 210
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #88 on: September 17, 2024, 18:26:04 PM »
Aha, mersi d elamuriri.

O sa vad daca ma mobilizez sa schimb si eu acel tampon.
Am unul de doar cateva luni, similar original (dar de la FEBI).
Mai astept pana am de ce sa umblu la Visi.


Deocamdata merge asa cum poate.
Motorul e cel mai ok.
Restul, la cate am testat pe ea, mai laes suspensie, cred ca tot piesele originale-s cele mai potrivite sa o fac pe gustul meu ...
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #89 on: September 29, 2024, 11:18:20 AM »
249963 km, asa ca e timpul de schimb ulei.





Dupa asta o plimbare scurta si am trecut de o patrime de milion.



« Last Edit: September 29, 2024, 17:19:54 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14037
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #90 on: September 29, 2024, 15:21:45 PM »
Tu tii masina pe role noaptea? Sa nu stea deloc? Felicitari!

Apropo, cred ca ai vrut sa spui 249.963 in mesaj.

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #91 on: September 29, 2024, 17:19:40 PM »
Tu tii masina pe role noaptea? Sa nu stea deloc? Felicitari!

Apropo, cred ca ai vrut sa spui 249.963 in mesaj.

Multam de corectie, da, 249963 km.
Nu e pe role, e pe soselele patriei :D.
Ma deplasez cu ea in interes de servici, ca sa imbin utilul cu placutul :D
« Last Edit: September 29, 2024, 17:33:42 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #92 on: October 11, 2024, 18:54:00 PM »
Pt ca de ceva vreme a inceput sa se auda din cutie, in frana de motor din ce in ce mai tare un zgomot de rulment, am decis sa dau capacul la cutie de viteze jos.



Nu mare mi-a fost surpriza sa vad 2 rulmenti cu uzura destul de mare:





Insa surpriza cea mare ma astepta atasata de capac:



Cel de la diferential l-am verificat si e OK, insa il voi schimba fiindca am comandat un set de rulmenti pt a vindeca "moara".

Link pt interesati aici.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #93 on: October 27, 2024, 22:49:02 PM »
Saptamana aceasta au sosit rulmentii + alte acareturi, asa ca in weekend m-am apucat sa lucrez la cutie.



Dupa demontarea rulmentului buclucas, am vazut motivul pt care rulmentul a fost afectat:





O bucata mica de dinte de pe roata dintata sustinuta de rulment s-a rupt si a ajuns in spatele rulmentului.
Bucata de dinte a cazut la spalarea capacului cu spray de frana (am uitat sa fac poza la poznas).
Carcasa nu e sparta, asa ca am refolosit-o.



Dupa demontarea rulmentilor am trecut la instalarea rulmentilor noi si a diferentialului nou.







La final, plinul de ulei (3.2 litri 75w90 Motul Motylgear) si zgomotul a disparut.

Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 74
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #94 on: November 13, 2024, 21:28:36 PM »
La demontarea cardanului pt lucrarile de la cutie, am vazut ca filetul prezoanelor de prindere a cardanului la flansa diferentialului nu aratau tocmai bine, asa ca le-am inlocuit.


De ceva vreme aveam si bratele de control directie punte spate, asa ca am profitat de timpul liber si le-am inlocuit si pe acestea, bucsa fiind destul de imbatranita. Bineinteles, dupa am efectuat o geometrie directie pt a nu lasa 4 urme pe zapada :D.



Cum temperaturile au scazut destul de mult, iar ninsorile deja au aparut am trecut la bocancii Bridgestone Blizzak LM005.
Dupa aproximativ 55-60k km facuti cu ele, adidasii BRIDGESTONE Potenza Sport se prezinta destul de bine, anul viitor, pana voi comanda anvelope noi de vara ma vor tine un 10k lejer (nu e atinsa limita de uzura pt evacuare apa, iar cea de uzura maxima nici atat).



Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT