Subaru Outback 2023 poverty pack
Subaru club Romania

Subaru Outback 2023 poverty pack

leeloo

Subaru Outback 2023 poverty pack
« on: August 16, 2023, 19:49:23 PM »
L-am ridicat azi, in sfarsit.  De fapt masina are 11k km, nu 6 k, prima inmatriculare  in mai 2023.  Nu e drama, ma mai porcesc cu ei, poate dau  o revizie sau niste accesori  ceva macar. Ala care mi-a vandut masina a plecat in concediu,  vorbesc cu el cand se intoarce, eu am comanda  semnata pe masina cu 6 k, el asa se jura.  ca o sa aibe chiar mai putin.
In schimb au facut o revizie pe la 6 k km,  imi bord imi arata inca 9k pana la urmatoarea. 
Actele nu erau gata ( ma indoiam sa fie gata inmatricularea acum in august si cu 2 zile libere, luni si marti, dar le-am zis ca vorba a fost pe   16.08,am nevoie de masina,  mi-au dat-o cu numerele si asigurarea lor pana ies ale mele.
Cateva poze








E versiunea de baza, aici ii zice comfort, de unde si titlul, poverty pack,  dar are tot ce imi trebuie ca dotari.  Cel mai mult ma bucur ca nu are deschiderea portbagajului electrica, ma enerveaza, in schimb  la motor am doar o proptea, la premium avea amortizoare. 
L-am luat pe la  4 si ceva, am facut deja vreo 100 km, combinat pe autostrada, cu ceva DN si putin oras, pare ok consumul, cam 7.4.

O sa vad si urban  in urmatoarele zile, dar nu stiu cat de relevant o sa fie, ca e august.   Nici nu ma prea intereseaza ala. Cu masina anteriora am facut 34 k km intr-un an, din care doar 6 k urbani.  Nu stiu daca o sa repet recordul asta personal, dar aproape de 30k tot o sa fiu. Daca stau in jur de 8 pe autostrada,  la mine e progres de 3l/100 km fata de ce aveam. 
Are niste gume Bridgestone Alenza, par a fi doar de vara,  o sa trec la niste all season.  Pana acum avut   de obicei Yokohama  Geolandar AT015 pe tot ce am avut 4x4  ( Wrangler, Disco 4 si Hilux ), foarte durabile si au si cerficarea 3PMS, deci deci respectabile si pe zapada,  si in plus,  la cat ninge in ultimii ani nu merita gume de iarna.  (anul trecut am avut fix o zi cu zapada),    si pentru cateva zile de concediu  iarna, chiar nu isi au rostul. 
Fata de modelul premium cu trapa, pare chiar mai silentios, poate e doar placebo. Nu ca modelul cu trapa e zgomotos, e foarte bine si ala.    Am reusit sa reglez excesul de beep-uri,  tipic cam la toate masinile japoneze recente.  Goana dupa stele euro-ncap.. aia e...
Foarte silentios la relanti, start stop-ul, cam nasparliu, nu e chiar asa catastrofa, dar nu e in regula, se putea mai bine.    Sigur comand un eliminator dinala din state, dar trebuie sa  ma uit exact la mufe, probabil in week-end.





« Last Edit: August 16, 2023, 20:09:20 PM by leeloo »

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #1 on: August 16, 2023, 20:04:43 PM »
Raport calitate pret excelent. Frumoasa si culoarea. Cum e la confort fata de ce ai mai avut pana acum, asa la prima impresie, ne mai zici tu dupa :) Sa va bucurati de ea! Daca are deja 11k...talpa la podea si benzina buna si multa !
« Last Edit: August 16, 2023, 20:05:59 PM by Sorin03 »

dan_b

  • 1315
Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #2 on: August 16, 2023, 20:11:35 PM »
Felicitari, arata foarte bine!

Ciudata faza cu km reali vs cei promisi, mai ales pt o tara civilizata. Sigur merita trasi la raspundere si sa ofere compensatii.

Si o remarca ref la anvelope - zici ca Yokohama G015 au fost top si pe Hilux? Si eu am avut pe Forester (doar o vara, ca apoi a expirat masina), am fost incantat de ele. Pt iarna prefer, de principiu, anvelope dedicate, mai ales ca incerc sa mai fac si cate un traseu de off road.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #3 on: August 16, 2023, 21:21:17 PM »
Multumesc.
Off road am facut destul de mult. Cam asta fac in fiecare vacanta de vreo 7 ani incoace.  Am facut ture in multe tari, daca esti amator,   iti recomand Montenegro, e fantastica tara, e aproape de Ro, poti campa oriunde, si pentru o tara f mica au mii de km de trasee, de la usoare si moderate pana la f grele.  Albania e misto si aia, dar trebuie prudenta, gen ca in muntii din centru esti foarte izolat, traseele sunt mai dificile. Daca intri in caca, ai noroc daca faci  15 km pe jos pana ajungi undeva sa ai semnal, sau sa dai de careva.    Spania si Portugalia le pot numi  raiul Subaru. Aproape fiecare vanta de pasti acolo ma duc.  Nici 40 de grade, dar nici foarte frig.   Ai  zeci de km de drumuri zici ca sunt   din   CollinMrae, iar in centru, desertul Monegros, f putin cunoscut si absolut superb, ca sa nu mai zic de Pirinei si coasta. 
De fapt prima  mea vacanta de camping/offroading a fost cu un Subaru Forester   SG cumparat SH, acum multi ani,  in Spania, am pleacat de la mediterana la Atlantic urmarind muntii Pirinei, cam 1200 de km, din  care 800km  off road,facuti in vreo 3 spatamani.  Cred ca a fost  cea mai tare vancanta a mea .  in ciuda unor dificultati, dar asta e alta poveste. 
De asta   am si trecut de la Wrangler la Outback.  Stoc e cel mai bun la off road, dar compromis complet la tot restul . Si pentru ceva zile de concediu pe an si  cateva week-enduri nu merita.  De 3 ani incoace, nu cred ca am mai fost la off road cu adevarat serios, care sa imi puna probleme.   Nici nu caut asta, eu vreau sa ajung in  locurile frumoase.  Daca exista o  alternativa mai usoara, o aleg pe aia.  Din multe motive. In primul rand sunt in concediu. Unora le place sa stea in namol pana in gat, sa sape, eu sunt mai comod.  Scopul meu e sa ajung ajung intr-un loc   mai frumos si cu cat mai putin lume,  asta inseamana ceva ne - asfaltat de regula, dar  nu caut necazul.
 In schimb trebuie sa fii pregatit.  De asta am avut in general vehicule cam overkill.  Eu plec singur( gen nu 2- masini, dar cu neavasta, copil  +caine ) , in tari straine, unde poate nu vorbesc limba locala, orice patanie devine o chestie extrem de neplacuta si costisitoare ( cu wrangler a murit pe autostrada si am dat 2000 de euro pe o tractare in Germania, dapoi sa fi fost pe un coclau la off road... )   
 Pe langa Yokohama am avut si  Toyo open country AT, all season si alea.
Yokohama le cunosc bine, si de aia le-am tot folosit pe toate masinile, ca am fost multumit. Ca orice cauciuc, faci niste compromisuri. 
Pe autostrada, clasa E la consum, dar cred ca sunt cele mai silentioase   gume AT. Spre deosebire de alte gume AT   sunt relativ bune si pe ploaie, C nu e rau, dar nu cred ca reflecta realitatea, eu cred ca sunt mai bune decat C, cel putin la acvaplanare si franare.    Poate sunt altele AT  mai smechere   in viraje. Pe ud se intampla belele multe, si sunt sensibil la asta, merg f mult pe ploaie/ud.    Unde stau eu ploua   220 de zile pe an, sunt chiar ok.  NU sunt niste michelin de ploaie,dar sunt f bune pentru o guma AT. 
Wrangler a venit cu niste Bridgestone Dueler AT, la prima ploaie i-am pierdut fundul cand am plecat mai tare la un sens giratoriu.  Cu Yokohama, era mult mai bine. 
 Iarna, nu sunt doar MS, au si  3PMS, adica certificare de furtuna severa de zapada.  Bune inclusiv la franat.  Tin o vesnicie.  Cu disco 4 am facut 40k inainte sa il dau, nu aveau nici 1/3 uzura,  masina de 2.4 tone goala, V6 cu 600 nm cuplu   parca.  Pe drumuri forestiere cu pietricele, e excelent, gen aproape number 1. 
La o guma AT in general, in princupal le pui   sa poti lasa din presiune fara sa il strici, si a doua chestie  --   sa nu faci pana.  Yokohama are peretele lateral  din nu stiu chestie proprietara, nu e marketing isi face treaba, desi nu are 10 pliuri. Yokohama astea la 40 de grade in Albania, niste piertre super ascutie, cam printre cele mai grele si tehnice trasee facute de mine,   mergeam numai in L3, masina incarcata varf, am zis ca nu e adevarat, nimicar o ciupitura. Cand am iesit de acolo, am pupat si masina si pe ele. ( am ajuns din greseala, aveam informatie perimata despre dificultate  )  Multi o sa iti zica povesti cu namol, ca unele MUd dedicate sunt imbatabile  bla bla.. baliverne.   Iti spun eu, nimic nu e bun pentru namol, decat lopata, max trax si troliu.   Am ramas in namaol de 10 cm, intr-o padure in Franta,  o argila de nu mai vazut in viata mea asa ceva, eram in Hilux cu blocant central si spate.  Dupa mine vine un cu un dirt bike, sa dat si ala jos si impingea.  Am facut 250 de m in 45 de min, cu maxtrax-urile .  Namolul este cel mai a dracul  lucru, imprevizibil, nasparliu, cu niste muddies dedicate,  vei ramane si cu alea impotmolit si  compromisul restul timpului e prea mare.  Arma principala e capul si experienta, lopata, cric inalt,  si maxtrax, iesi cam din orce in afara de rauri. Probabil febra musculare, dar ajungi acasa.    Sau mai bine inveti sa mai si  renunti si te intorci la timp.
Avand in vedere astea, Yokohma reprezinta un compromis bun.
Toyo sunt teribile pe ud si mai zgomotoase, dar la off road probabil mai bune ca yokohama. Bridgestone Dueler AT - sufera pe ud rau.  La off road proaste si faci si pene .
Referitor la comfort. Cele mai confortabile masini avute de mine au fost in ordinea asta.  Disco 4, Saab 9-3 2.0 T break si Mazda 6, prima generatie de skyactive D. cred ca prin 2014, nu mai stiu. In ciuda faptului ca mazda 6 a fost cumparata si aia noua,  si mai tanara binisor  cu vreo 8 ani decat Saab-ul, Saab-ul era mai bun per total.  Eu masina gandita si inginerita  ca  aia nu am mai vazut. Si acum plang dupa ea.   Cred ca de aia au si dat faliment, erau prea bune pentru pretul luat pe ele. .Mazda 6 nu stiu cum  or fi astea mai noi, banuiesc ca mai bune. 
Outback e comparabil cu toate 3 la nivel de zgomot, putin mai mult poate decat o mazda 6, dar e foarte ok. Suspensia e marfa. Ergonomie, cam scartie,  ecran  cu comenzile de clima pe el,  e prost gandit meniul, trebuie sa iti iei ochii de la volan.. in sfarsit, sa zicem ca il setezi odata cand pornesti la drum  si asa moare.  Ca sa ma pronunt trebuie sa fac un drum de minim 8h  si vad cum ma dau jos din el.  Am auzit lucruri bune.  M-a dus un prieten cu un XC 60  2023 sa o ridic.  Zgomot la vant un pic mai mic, dar repet,   in Outback auzi ca e vant, dar poti avea o conversatie in masina in soapta  la 120 km/h, deci e foarte bine. Materiale sincer cam la fel, dar asta avea piele.    Desi teoretic XC 60  2023 e cam la fel cu ala din 2020, e o diferenta enorma intre XC 60 pre si post pandemie, au taiat din cipuri, au taiat pana si mufe, inca nu au  carplay wireless,  nu poate conecta telefonul la carplay ca nu are  mufa USB  la indemana, e doar in cotiera, si nu e loc lasat pentru fir, deci trebuie sa ascunzi telefonul cu totul in cotiera, si omul nu vrea asta.  Tipul  turbeaza, ala la test drive, model 2021 era mai ok.   Cand face 3 ani ii face vant 

« Last Edit: August 16, 2023, 21:29:23 PM by leeloo »

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #4 on: August 16, 2023, 22:29:35 PM »
+1 pt Saab. Eu am avut 9.3 diesel cu 300k km. Bate cam tot la confort.
+1 pt Geolandar. Cica g012 erau si mai bune. Alternativa Cooper
+1 pt Toyo cu mențiunea ca is proaste pe orice, pe ud chiar periculoase si in 30k km le schimbi ca is prea uzate.

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #5 on: August 16, 2023, 22:41:52 PM »
Sabb-ul e ceva special. Trebuie sa mergi cu unul   multa vreme sa il apreciezi.
Pentru mine SAAb  a ramas etalon. In 100 k km am schimbat o sonda lambda. 
  Am un test comparativ  simplu.
La Saab, cand spalai parbrizul, AC-ul trecea automat pe recirculare cateva secunde.  sa nu iti intre mirosul  in  masina. Nici pe Disco 4 HSE nu aveam asa ceva.  Nici pe Mercedes E full, BMW seria 5..
Masina aia nu avea legatura cu nimic, se vedea ca era facuta  doar niste ingineri  scapati din lesa, nici unul nu avea MBA garantat..
Imi spuneau unii .. ce boala zici tu de Saab, ca e  platforma de OPEl.. bla  bla..
90 % din piese nu se potriveau, si diavolul sta in detalii.  Daca as avea loc  as  cauta una in stare buna numai sa o tin in garaj inca 20 de ani,...  Aia o sa fie clasica de rangul  Jaguar Type E...
« Last Edit: August 16, 2023, 22:43:22 PM by leeloo »

dan_b

  • 1315
Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #6 on: August 16, 2023, 22:58:41 PM »
Pe macadam si sosea am fost super multumit si eu de Yokohama G015. Nu am apucat sa le testez iarna si pe zapada, dar am vazut ore de review-uri si vad ca si din experienta ta cu ele rezulta ca sunt foarte ok. Foarte probabil voi reveni la Yokohama cand schimb anvelopele de vara. Momentan sunt cele cu care a venit masina, foarte ok si ele pe macadam si offroad cu pietre, chiar si pe noroi, surprinzatoare. Am avut ceva plimbari pe camp cu noroi clisos inclusiv, am iesit cu bine, am fost chiar suprins, mai ales ca initial voiam sa le vand, nici nu le voiam pe masina - vorbesc de Dunlop Grandtrek AT25. Pe sosea silentioase, pe asfalt ud semi ok, adica pare ca incep sa rupa aderenta destul de usor pe viraje mai stranse si viteza mica.
Nu am foarte mult timp pt off road, dar aleg oricand rute usoare sau medii, nu hard, nu ies de pe drum, nu sunt fan al celor care ara padurile cu simexurile si alte MT-uri.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #7 on: August 17, 2023, 04:11:48 AM »
Felicitări pentru achiziție, drumuri uscate și fără probleme mulți ani și km cât cuprinde!
Nu știu nici cum este clima în zonele tale de interes și nici pe unde și cum plimbi agregatul, dar dacă nu-i musai altfel eu aș păstra anvelope de vară pe jantele OE și aș mai lua un set de roți complet pentru iarnă, ieșiri. Aici va trebui să decizi dacă se potrivesc mai bine AT-uri sau allseason (cel puțin prin RO nu mai sunt iernile de odinioară, mie mi se potrivește mai bine scenariul cu roți de vară și roți cu allseason, deși la câteva din mașinile din bătătură încă am seturi dedicate vară/iarnă, una singură are doar allseason).
Prețul a fost unul bun, chestiunea cu rulajul este doar motiv de a obține bonificații suplimentare, să le bați obrazul pentru că nu au fost serioși cu cele stipulate inițial. Față de elucubrațiile de prețuri pretinse prin RO este bine.
Nu-i echipare premium, dar nici chiar poverty pack. :D   Nu de alta dar nu mi-ar displace un poverty din acesta. Are cam tot ce folosești uzual, fără chestiuni ce să necesite doar mentenanță sau să nu prea fie folosite mai deloc.
Consumul extraurban nu-i de speriat dacă nu-i ceri sportivitate, poate avea medii neverosimile pentru un Subaru. Cx-ul și greutatea nu o ajută. În traficul urban ... după trafic și încălțările purtate. Dar să nu ne cramponăm de consum, pentru că și un Hilux consumă binișor și este diesel.
Sunt curios cât va rezista parbrizul și camera frontală, deși îți doresc să nu ai bătăi de cap cu ele.
« Last Edit: August 17, 2023, 04:14:42 AM by Aer Curat »

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #8 on: August 17, 2023, 13:09:15 PM »
Multumesc, am garantie 5 ani/150 k km si CASCO cu inlocuiri de parbriz fara franchiza.  O sa vedem.
Cum spuneam, la mine consumul va fi progres.  Hiluxul ala de 2.4 nu scoteam mai putin de 10.5 orice faceam... chipurile diesel economic   si doar de 150 de cai..  :) .
Sunt pur si simplu curios ca sa am o idee la ce sa ma astept. 
Stau in Luxembourg.  Ninge atat rar incat  acum vreo decada au renuntat la orice masini de dezapazit.  Mai ninge, foarte usor, se topeste dimineata. Am stat 3 ani intre 2008 si 2011 aici si dupa o pauza,  am revenit  de vreo 3.5 ani.  Anul trecut a fost  fix o zi cu zapada depusa.  Mai au  niste chestii  cu care mai arunca sare si cam atat.  Daca e zapada se inchide tot, scoli,  la birou te trimite in teleworking lumea sta acasa pana a doua zi cand de regula se topeste tot.  Folosesc cu success de vreo 7 ani gume all season fara probleme.  Nu toate sunt la fel si  tehnologia a progresat mult.   Acum sunt multe care performeaza excelent.

Mai vin in Romania in vacante de iarna, in afara de munte   zapada este inexistenta.  Anul trecut de revelion toti muntii inclusiv la   peste 1600 m erau goi complet...  MAi merg si prin Alpi, dar acolo dezapezesc aia si la 2600 m... 
Am facut o lista de cumparaturi -  scut motor, covorase de cauciuc.
Daca  tot schimb gumele, as trece pe 17 ich, fiind  mai bine si pentru off road.
 Si aici am o dilema. Cum sa ii vand nevestei idea ca ar trebui neaparat  niste Evo Corse Dakkar sau  Sparco, preferabil anthracit..?  A doua problema - pentru Outback vor trebui  niste  inele de centrare - nu prea imi place treaba asta.  ( ET, J tot restul sunt corecte.. ). Am mai avut probleme de la inele de centrare.
Alta optiune, vreau sa intreb la repezentanta daca pot comanda roti de Wilderness,  daca nu  vor fi ceva gen 600 de euro bucata, imi plac si alea.. trebuie sa gasesc part number...
« Last Edit: August 17, 2023, 13:11:16 PM by leeloo »

MyKe

  • 217
Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #9 on: August 17, 2023, 14:19:24 PM »
28111AN140 :)
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #10 on: August 17, 2023, 15:38:56 PM »
Multam.

Am iesit soarele si am vazut si eu masina asta cum trebuie, eu credeam ca un fel de gri metalizat  :) , dar are niste accente de albastru, ciudata dar misto..si in catalog apare ceva de genul, ii zice Ice Silver Metalic 

Muttley

  • 5126
Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #11 on: August 17, 2023, 16:04:02 PM »
Si aici am o dilema. Cum sa ii vand nevestei ideEa ca ar trebui neaparat  niste Evo Corse Dakkar sau  Sparco, preferabil anthracit..?

"Luminalauocimei, sa stii ca anvelopele de teren sunt foarte tari, dar jantele originale sunt moi, si se pot rupe (jantele) pe masina de vulcanizat. Sau daca rezista acolo, se poate sa se rupa in teren, ori sa dejanteze, pierdem aerul si ramanem acolo, impreuna, sub stele, cu ursii mormaind langa noi si fara mancare. Deci zici sa nu le iau?  ::)".
WRX SW 2002

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #12 on: August 18, 2023, 01:45:44 AM »
@leeloo caută toate scuturile/protecțiile disponibile, posibil să nu fie prea ieftine, dar ținând cont că vrei să ieși cu ea măcar mediu-moderat, ar fi indicat. Precum polița casco, este indicat să o ai, dar să nu ai nevoie de ea vreodată.
În ceea ce privește dimensiunea jantelor, nu a venit OE cu 18”? Dacă da, vezi să ai omologată și dimensiunea pe 17”. Cel puțin în RO m-am lovit recent de o tâmpenie, aceiași marcă și model, în funcție de echipare, vine omologat doar cu jantele echiparea de fabrică. Dacă vreau să pun un set de jante mai mici în diametru, disponibile pe o echipare inferioară a aceluiași model de mașină, nu pot! Nu au fost omologate, nu-s trecute nici în carte, mai rău nici în COC. Ceea ce ar însemna parlamentări cu dealer-ul/reprezentanța pentru documentație, apoi omologare individuală la RAR. Adică mai bine nu!
Nici eu nu-s fanul inelelor de centrare, prefer un mic compromis la ET.
Pentru jantele Wilderness aruncă un ochi și peste baltă, nu știu cât ar fi transportul și eventuale taxe.

În ceea ce privește nefasta, îi spui că ar fi indicate jante mai mici în diametru pentru un confort mai bun pe drum și șanse mai scăzute de pană în offroad. Plus noile anvelope sunt cu diametru mai mic. Baftă și să nu dormi în mașină.  :D

p.s.: eu când am ales prima dată allseason, după citit/văzut teste, documentat, am avut de ales între:
- Michelin - mai spre vară
- Continental - echilibrate, cumva la mijloc
- GoodYear - mai spre iarnă
Am ales Continental și nu am avut nicio problemă, în contextul în care au încălțat un sedan de clasă mare, cu propulsie. Și am fost și la munte iarna, inclusiv pe Transfăgărășan până unde era deschis drumul. Când am schimbat, am luat Michelin, pentru un mic plus în sezonul mai cald, iarna oricum nu prea mai este zăpadă nici pe la munte.
Însă ambele s-au comportat mai bine decât cele de vară pe un drum cu mult nisip, până la cherhanale, în sezonul cald.

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #13 on: August 18, 2023, 10:46:27 AM »
in catalogul de accesorii e unul motor  si mai e unul la  diferentialul spate.  Pana ajung sa dau cu ala e botul praf, il si ascund mai usor, ca e mic. 
Inca nu stiu ce scrie in COC, ca daca nu sunt gata numerele nici COC nu am, ca le trebuie pentru inmatriculare.  Daca nu e trecut 17 inch  COC, exista o procedura, dar e complicata.  Asa ca stau si astept.
Am avut Michelin Cross climate pe Toyota CH-R, foarte bune au fost. Vara exceptionale, si pe ud, mai bune ca unele de vara care le-am avut, iarna ok, dar nu au vazut zapada, am auzit ca sunt totusi ok.
   Vreau ceva cu peretele lateral mai solid. Ma mai uit, dar pana acum, candidatul nr 1 e tot Yokohama.
L.E.  Mi-au trimis o copie dupa COC pe mail. Doar 18 inch.  Se poate omologa si pe 17 dar e bataie  de cap.
Ce am mai remarcat in COC  axa fata e cu 3 cm mai scurta decat spatele, 1570 vs 1600 mm.  Banuiesc ca e  setata pentru tinuta de drum, dar off road ideal e sa fie identice.  Pe de alta parte, 1.5 cm pe fiecare parte nu e mult, nu cred ca va crea probleme. 
« Last Edit: August 18, 2023, 11:21:21 AM by leeloo »

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #14 on: August 21, 2023, 10:32:26 AM »
Am facut prima iesire de week-end la un camping in apropiere. 
Am vrut sa vad ce intra si cum se poate folosi spatiul interior. 
Am un swag austrialian de 2 persoane,  are vreo  25 de kg cred,  foarte voluminos dar extrem de usor  de instalat si impachetat mai ales, frigider de 40l, scaune mari, masa de inox de vre0 1.4 m lungime, perne de dimensiune normala.. etc..  a intrat totul , doar am fractionat bancheta  sa intre cortul, lung si ala de vre 1.4-1.5 m..
In multe recenzii spuneau ca sigur cand o sa il incarci o sa sufere la dealuri - nu prea.  Nu eram eu la GVM, dar nici departe.    Fiind CVT  isi gaseste banda optima si e ok.  Mai ies si week-end-ul urmator, o sa fac o poza, am plecat cam pe graba.
Ce am mai remarcat.  Imi place design-ul minimalist si are multe chestii facute cu cap.  Vizibilitate foarte buna .  Service-ul uzual pare foarte facil. Eu am o pompa de vid   pentru schimb de ulei, cred ca pot face schimbul in  hainele de birou in 20 de min. NU ca pot face treaba asta, ca masina e in garantie ( teoretic da, dar in EU  fata de US,  e problema ta sa dovedesti ca ai respectat normele  si nu inverse ca in US )
 Multe chestii sunt accesibile facil, gen compresor de clima, alternator, tot ce e furtun de   racire, fulii, role.  Da, daca ai vreo scurgere de ulei  pe la capacul de valve, o cam imbulinezi, dai motorul jos, dar teoretic nu ai treaba cu asa ceva  multi ani.  Admisia pare usor de dat jos daca vrei sa faci o curatare de valve. 
Cand vorbesc de design - de exemplu la Wrangler PHWEV, aveai un invertor mare, care  gestiona fluxurile  de voltaj mare  si un modul mai mic care este alimentat de bateria mare   si gestioneaza sistemul de 12V.   Fiind in 2 locatii diferite, te tot duci cu fire   de amperaj   foarte mare de la ana la caiafa, inseamna, cost, materiale irosite, greutate adaugata fara rost... desi compartimentul motor e suficient de mare, ca doar au bagat un Hemi de 5.7 l in el..
Am adaugat un profil  de sofer, pare ca tine minte toate  setarile la  EyeSight.  Masina, daca ai  toate asistentele la maxim in mediu urban sau pe drumuri judetene gen, inguste, fara bezi clare, cred ca devine de necondus, o iei rara cu beepurile si interventiile..  Macar poate fi temperata   si nu trebuie sa faci asta la fiecare pornire. 
Sistemul de start stop e cea mai oribila implemantere vazuta de mine.  Pana nu fac o versiune de hibird cum e la forester, nu cred ca o sa faca ceva cu el. Deci porneste mai prost  decat la rece la prima pornire, zguduie masina, motorul suna ca dracul, chinuit, cutia smuceste.. e ceva infiorator, zici ca s-a stricat. 
In rest numai impresii pozitive deocamdata. 

« Last Edit: August 21, 2023, 10:44:59 AM by leeloo »

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #15 on: August 24, 2023, 09:44:46 AM »



A venit scutul  motor si covorasele de cauciuc. 
Scutul e destul de mare si greu.  Am comanadat niste rampe  mici sa il pot instala mai usor.  ( Tre sa fac si ordine in garaj, dar mai la toamna .. :) )
Covorasul de la sofer e nasparliu, nu acopera exact in zona pedalei de acceleratie, unde se face cel mai murdar... 
O sa caut ceva aftermarket, nu imi place. 
« Last Edit: August 24, 2023, 11:32:30 AM by leeloo »

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #16 on: September 03, 2023, 13:17:05 PM »
Au venit rampele si azi am montat scutul motor.
Cred ca se poate si fara rampe sau sa salti masina dar e sigur mult mai incomod.  Se poate  o singura persoana,  dar o a doua poate ajuta cand il potrivesti  cateva minute.  Eu am reusit singur, nu stiu daca mergea totusi fara rampe singur .

Mi-au iesit si actele la masina, desteptii aia mi-au transferat numerele existente.  Fiumiu  rade non stop cand le vede....  :)



In fata trebuie niste distantiere, e facut destept sa le poti insera usor.




Kitul e foarte complet, in afara de instructiuni :) . Am avut un moment de deruta cand nu imi dadeam seama unde vin cele doua aripioare verticale, dar mi-am revenit dupa ce am aruncat o privire la scutul vechi.   Vine chiar si cu  un set complet de clipsuri in caz ca esti cioban si distrugi  tot  cand dai jos  scutul de plastic. 
Daca ramai cu 2 in plus, e in regula,  la scutul metalic aripioarele verticale sunt prinse cu suruburi. 
Filetul la aripioare pornit la mana se  bloca dupa vreo 2 rotatii.  Imi era frica sa nu fie pasul gersit sau sa il fi inceput eu naspa. Apoi am vazut ca ciobanii au vopsit si interiorul filetului, deci fortati fara grija.. :)


In garaj cand deschid usa  ca sa ies,  inevitabil ating peretele ( desi am mai dat jos vreo 6 kg )  masina e mai lata decat wrangler-ul si portierele sunt lungi. Asa ca am pus niste  duct tape,  nu e estetic, dar macar salveaza marginea portierei.

Mai dupa 15  octombrie urmeaza gumele. 
Am fost tentat sa nu iau AT, ca ma gandesc ca nu o sa fac chiar asa mult off road, dar  o sa imi fie frica de pana prea mult ca sa ma bucur de mini off road, asa ca raman la  niste AT  all season.  Pe lista scurta au fost   si Falken Wildpeak si Pirelli AT  dar nu se gasesc in dimensiunea OEM  pe 18 inch. 
Asa ca raman la Yokohama, au si pret super decent.. 



« Last Edit: September 03, 2023, 13:46:18 PM by leeloo »

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #17 on: September 03, 2023, 19:42:24 PM »
Bravos!
Numerele nu le poți schimba tu cu ce vrei? Deși nu-mi par a fi neplăcute :D
Duck tape-ul este ok provizoriu, au ornamente laterale pentru uși la Subaru, accesorii. Sau există un soi de cheder universal special pentru muchiile ușilor, semitransparent.
Distanțierele vrei să ți-le confecționezi singur? Dintr-o țeavă de teflon, sau cupru, sau să adaptezi vreo bucșă?

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #18 on: September 03, 2023, 21:22:08 PM »
kitul are distantiere, si gaura facuta f. bine sa le bagi usor, asta incercam sa arat in poze.
Si la Jeep am pus niste duct tape si  cand l-am vandut dupa un an si 3 luni mai era acolo :)
Nu ma agit eu cu dinastea. 
Am grija de masini in general cu intretinerea si mecanic, dar estetic.. mai greu la mine, sunt prea puturos..

« Last Edit: September 03, 2023, 21:29:46 PM by leeloo »

leeloo

Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
« Reply #19 on: September 10, 2023, 12:42:46 PM »
ieri am facut primul drum mai lung.  am dat o fuga pana peste granita in Germania,   apoi  la Bruxelles si inapoi la Luxembourg. 
In Belgia limita este de 120 km/h, am pus   cruise la 125, si primul lucru surprinzator e ca pe GPS imi arata 123, deci foarte mica eroarea de kilometraj.
Consumul a fost de 7.6, am verificat  de la plin la plin  pe 450 din cei 510 km facuti,  a iesit 7.3  .deci chiar mai bine real, deci cel putin  la mine   computerul e pesimist.  Alta concluzie e ca pot obtine o autonomie   de 700 +  km fara bataie de cap. 
La intoarcere aveam cu mine un pat queen size,complet  cu tot cu saltea, si drumul trece prinArdeni, cu multe dealuri lungi si destul de  abrupte, nu ajuta consumul de loc. 
Este nesperat de bine.  . Am avut un o mazda 6 Skyactive D de 150 de cai care lua poate cu 1 l mai putin, dar nu prea, tot spre 7 se ducea.  Si era mai joasa si mai aerodinamica.  La fel de grea si  lunga, si FWD. ...
XC 60   dieselul cel mai mic, cam 6 si ceva si  ala,

Sincer nu prea inteleg  ce se plange lumea   de consum, cel putin la  ultimele generatii.  La clasa asta sta la fel de bine ca si  concurenta,  mai bine gasesti   doar sa treci la hibride de la toyota care sunt intradevar extraordinare din punctul asta de vedere. 
Urban, am facut un consum numai pe CB, 2 saptamani, cu trafic de inceput de scoala, a iesit 10 %.   Doar cu un hibrid de la Toyota iesi mai bine.  Am coleg cu un  Lexus  RX450H  V6    hibrid  vreo 8 urban are.. :) , sta in cartier cu mine, deci  cam aceasi naveta o face..




Comfort ok, silentioasa,  cruise control oribil.  Ala automat   e bun doar cand se merge bara la bara, in rest eu folosesc doar   cel normal.  La toate masinile erau prezentele ambele.  Nu la Subaru.  E de nefolosit, si enervant  tare.   
Cel normal, te apropii de cel din fata, te asiguri, daca e nevoie mai aceelerezi putin si ai trecut.  Asta intra in panica prea devreme, incepe sa franeze   perzi momnet, iar acccelerezi, tre sa stau cu ochii pe el sa il scot mai devereme, etc..  o porcarie. 
La Toyota apasam mai lung,  se transforma in Cruiser control normal.  La Jepp aveam 2 butoane diferite. 
Cred ca  asta automat il foloseam doar in blocaje de circulatie.  Pacat.
Acum acum fac altfel, cand  vad ca ma apropii  incep sa accelerez sa ii dau un fel de override,  si pana. mea in sfarsit, manevre si chestii in plus degeaba.  mult mai multa munca la drum lung.   Strica jumate din 2 ce face bine ca suspensie, directie  si tinuta de drum pe autostrada..


 Dai omului optiunea mai frate.. sa ma c...C in alergatul lor dupa stele NCAP.. 
« Last Edit: September 10, 2023, 12:54:02 PM by leeloo »