Mi-am dat seama că am ajuns la 17 000 de kilometri și n-am mai făcut vreo dare de seamă pe aici de ceva vreme. În primul rând La mulți ani și bun regăsit pe 2023! La mulți kilometri fără probleme tuturor!
Câteva remarci fără prea mare legătură între ele despre cum a mai fost „Viața cu Rocky” în ultimele luni:
Am mai spus că e o plăcere să conduci mașina asta? Am mai spus. Dar nu mă satur să o fac. Vin doar cu o remarcă suplimentară. La început mă speria puzderia de butoane de pe volan, meniurile, comenzile de pe consola centrală, și credeam că-mi va lua vreo trei reîncarnări să mă obișnuiesc cu toate. Într-un an și jumătate de când avem mașina, parol că m-am obișnuit cu toate și nu doar că m-am obișnuit, mi se par inteligent poziționate, intuitive. Jos pălăria pentru ergonomie.
Am avut trei incidente ultra minore - în sensul că din neatenția mea, la anumite manevre de parcare, am reușit să-i ating caroseria pe ici pe colo. Nu e nimic îndoit, doar zgârieturi la vopsea de mici dimensiuni. În două cazuri din trei e vorba de zone de plastic, doar la portiera dreapta spate e o zgârietură superficială pe metal. Merită oare să rezolv toate acestea pe Casco ori nu? Cred că le voi cere părerea băieților de la AutoKino la prima revizie - la sfârșit de aprilie cred.
Am petrecut vacanța asta de iarnă în casa de vacanță de la țară (Moroieni, Dâmbovița) la 22 km de Sinaia. Am făcut ceva ieșiri prin zonă, inclusiv am urcat la Piatra Arsă într-o zi. Incredibil cum merge mașina asta pe gheață - e drept că probabil ajută și anvelopele Bridgestone LM005. După ce se termină asfaltul de pe TransBucegi, mai e o porțiune în dreapta de vreun km neasfaltat și destul de accidentat până la Piatra Arsă. Vara urcă pe aici cam orice mașină mai înaltă, dar acum totul era înghețat, și urcarea finală destul de abruptă. Cu XMode Snow on Rocky a mers impecabil, ca pe asfalt. În spatele meu un Kodiaq 4x4 aproape că s-a învârtit în loc. După multe manevre nereușite a lăsat-o baltă. În fața cabanei, Rocky s-a odihnit alături de numai alte patru surate - un Range Rover, un Navarra, un Jimny, și un Wrangler.
Am avut prilejul să testez și Xmode2, Deep Snow and Mud. Chiar în ultima zi din an am zis să facem o tură scurtă de ars sarmalele și răcitura pe o vale nemarcată din Bucegi - Șuchelnița. Am mers până la Peștera și văzând că pe jos drumul era de pământ înghețat (am ajuns pe la 10 dimineața, erau -2 grade) am urcat încă vreo 400 metri mai sus de stația telecabinei, pe o pantă destul de abruptă. Am parcat mașina singură, pe un tăpșan mai drept. 6 ore și 7 grade în plus mai târziu pământul care fusese înghețat s-a transformat într-un noroi mai sus de glezne. Cu greu am reușit să ajungem la mașină fără să ne intre noroiul în bocanci, cu tot cu parazăpezi. Distracția a fost însă la vale, fiindcă după numai câțiva metri anvelopele s-au colmatat, și biata mașină s-a transformat în sanie. Din fericire Xmode Deep Snow/Mud ne-a ajutat să înaintăm în relativă siguranță, și-n 3 minute am ieșit pe asfalt, fără să rugăm pe nimeni să ne scoată de acolo. Fantastică mașina, și bună lecție pentru mine - să anticipez cum poate evolua terenul pe viitor.
Cât despre consum - în vacanța asta am parcurs cam 700km - București-Moroieni, și-n rest ture scurte la Sinaia, Pucioasa, Târgoviște, Brașov, Peștera, Predeal etc. Majoritar drumuri de munte foarte virajate, iar pe DN1 destul de mult stat în coloană. Consumul mediu s-a stabilizat la 7,4, în condițiile în care am fost mai mereu 4 sau 5 în mașină, bagaje destule, căldură tot timpul etc. Eu mă declar super mulțumit.