Pornire grea la rece
Subaru club Romania

Pornire grea la rece

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #20 on: November 22, 2011, 16:34:59 PM »
A  mea porneste fara` probleme, indiferent de temperatura`.  Stiu ca sant modele diferite, ani diferiti , uzura` diferita`,  Km. diferiti,  dar nu am avut niciodata` probleme  (desi aici iarna ajunge frecvent la -30  -40 Gr.C.). Cand am luat-o , vanzatorul mi-a explicat ca intotdeauna cand o pornesc (vara`/iarna`)  sa o las pana` se sting becurile.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #21 on: November 22, 2011, 23:33:05 PM »
atentie la baterie:)

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #22 on: November 22, 2011, 23:34:37 PM »
Deocamdata`  e OK  bateria, cand crapa`  iau alta.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

celalalt

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #23 on: November 24, 2011, 22:42:10 PM »
La mine amandoua pornesc cam dupa 3-4 rotatii complete.Clar e o diferenta fata de vara.Din ce stiu cam asa face Subaru.Pe un alt forum,George spunea acum ceva timp,ca ar trebui sa fim fericiti ca nu pornesc iarna la sfert.Astfel apuca si se unge pe la balamale inainte sa porneasca

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Rspuns: Pornire grea la rece
« Reply #24 on: November 25, 2011, 13:21:18 PM »
e de la uleiul gros chill, inainte sa dati la cheie lasati-o pe electric 5 secunde sa amorseze toate pompele...
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Pornire grea la rece
« Reply #25 on: February 10, 2012, 17:14:25 PM »
Cred ca am descoperit problema. Este una bine stiuta la modelul meu. Azi ca tot era soare dar frig cat sa dau 4-5 chei, am pornit motorul si am aruncat un ochi pe la motor. Cu lumina din plin am observat si cauza acestei probleme, dar si a alteia (mirosul foarte puternic de benzina in masina).

In final problema pentru cele doua este de la conductele de combustibil. Pe la cilindrul 1 era putin ud un furtun, dar pe la cilindrul 2 deja picura. Problema este stiuta si raportata in SUA ca din cauza temperaturilor scazute, furtunele de cauciuc sa piarda benzina in special pentru ca se intaresc si pentru ca sunt si vechi. Vara nu sunt probleme, ca daca erau probabil ca acum aveam in fata blocului un morman de fiare arse.

Desi eram gata sa cumpar suspensia luna asta, cred ca banii se duc pe la motor. Bodo sugera sa iau furtune pentru retur intrucat acolo sunt probleme. Si el a patit la fel si a luat conducte si le-a taiat dupa cum a avut nevoie, dar eu as lua un fuel rail kit de la Agency Power. Nu ma dau banii afara din casa dar nici nu vreau sa iau foc.
Acum nu stiu daca acest kit de la AP include toate conductele de care am nevoie...

Astept pareri.

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #26 on: February 10, 2012, 19:26:18 PM »
buna  tuturor!a mea porneste fara probleme..de exemplu ultimele 3-4 nopti au fost -19,-18 respectiv -22 de grade la Arad si dimineata cand plec la servici (ora 8 jum 9) porneste normal....bine sta turata la 2.000 pana se stinge becul albastru...dar in rest tot ok!
Impreza 2011ex 1.5r actual ej207:)
Forester SH 2011 ex diesel actual ej20:))
XV 2012 (Project car ex diesel actual 3.0)
Impreza wrx ști gc8-2001
Impreza 2010 (încă nu i-a ajuns rândul ca proiect)

mvilt

  • 109
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #27 on: February 20, 2012, 14:26:53 PM »
Salut,
Dupa cum este descris in carte (si din modestele mele cunostinte tehnice), cauza unei porniri greoaie iarna sunt urmatoarele (evident eliminand posibilitatea defectiunilor tehnice care sunt complet alt subiect):
1. Ulei prea gros si cilindrii se chinuie putin pana il pun in miscare/incalzesc. Este mentionat in manual ca uleiul de vara poate determina o pornire foarte greoaie a masinii. Va puteti da seama daca uleiul e prea gros ptr motor atunci cand porniti iarna de la rece si cat timp electromotorul se chinuie sa porneasca masina becul de ulei e singurul ramas aprins si mai si se aprinde/stinge frenetic pana porneste efectiv motorul. O sa observati ca atunci cand porniti de la cald becul de la ulei e primul care se stinge atunci cand o porniti.
2. Bateria sa fie un pic dusa.
P.S. Mai ales iarna... lasati contactul pus pana se sting toate becurile (clarificare: nu toate becurile se sting pana porniti motorul ci doar unele) ...
« Last Edit: February 20, 2012, 14:33:06 PM by mvilt »

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #28 on: March 13, 2012, 17:28:51 PM »
Din manualul Forester 2007 MT (ca io la AT n-am carte  :-[)

􀂄 Manual transmission vehicle
1. Apply the parking brake.
2. Turn off unnecessary lights and accessories.
3. Press the clutch pedal to the floor and
shift the shift lever into neutral. Hold the
clutch pedal to the floor while starting the
engine.
The starter motor will only operate when
the clutch pedal is pressed fully to the
floor.
4. Turn the ignition switch to the “ON” position
and check the operation of the warning
and indicator lights. Refer to the
“Warning and indicator lights” section
(chapter 3).
5. Turn the ignition switch to the “START”
position without depressing the accelerator
pedal. Release the key immediately after
the engine has started.
If the engine does not start, try the following.
1)Turn the ignition switch to the “OFF”
position and wait for at least 10 seconds.
After checking that the parking
brake is firmly set, turn the ignition
switch to the “START” position while depressing
the accelerator pedal slightly
(about a quarter of the full stroke). Release
the accelerator pedal as soon as
the engine starts.
2)If this fails to start the engine, turn the
ignition switch back to the “OFF” position
and wait for at least 10 seconds.
Then fully depress the accelerator pedal
and turn the ignition switch to the
“START” position. If the engine starts,
quickly release the accelerator pedal.
3)If this fails to start the engine, turn the
ignition switch again to the “OFF” position.
After waiting for 10 seconds or
longer, turn the ignition switch to the
“START” position without depressing
the accelerator pedal.
4)If the engine still refuses to start, contact
your nearest SUBARU dealer for
assistance.
6. Confirm that all warning and indicator
lights have gone off after the engine has
started. The fuel injection system automatically
lowers the idle speed as the engine
warms up.

celalalt

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #29 on: March 13, 2012, 18:17:53 PM »
Din manualul Forester 2007 MT (ca io la AT n-am carte  :-[)

􀂄 Manual transmission vehicle
1. Apply the parking brake.
2. Turn off unnecessary lights and accessories.
3. Press the clutch pedal to the floor and
shift the shift lever into neutral. Hold the
clutch pedal to the floor while starting the
engine.
The starter motor will only operate when
the clutch pedal is pressed fully to the
floor.
4. Turn the ignition switch to the “ON” position
and check the operation of the warning
and indicator lights. Refer to the
“Warning and indicator lights” section
(chapter 3).
5. Turn the ignition switch to the “START”
position without depressing the accelerator
pedal. Release the key immediately after
the engine has started.
If the engine does not start, try the following.
1)Turn the ignition switch to the “OFF”
position and wait for at least 10 seconds.
After checking that the parking
brake is firmly set, turn the ignition
switch to the “START” position while depressing
the accelerator pedal slightly
(about a quarter of the full stroke). Release
the accelerator pedal as soon as
the engine starts.
2)If this fails to start the engine, turn the
ignition switch back to the “OFF” position
and wait for at least 10 seconds.
Then fully depress the accelerator pedal
and turn the ignition switch to the
“START” position. If the engine starts,
quickly release the accelerator pedal.
3)If this fails to start the engine, turn the
ignition switch again to the “OFF” position.
After waiting for 10 seconds or
longer, turn the ignition switch to the
“START” position without depressing
the accelerator pedal.
4)If the engine still refuses to start, contact
your nearest SUBARU dealer for
assistance.
6. Confirm that all warning and indicator
lights have gone off after the engine has
started. The fuel injection system automatically
lowers the idle speed as the engine
warms up.
Si la final da-te jos sa vezi ce ai facut....si ia o ciaoma in drum....cu de toate.Pe mine ma amuza ce scrie in carti despre lucrurile evidente.Va dati seama ca cineva candva a creat un precedent si astia au inceput sa scrie mura-n gura despre tot?Cum a fost si cu ala care a setat cruise-ul si s-a dus in spate cu nevasta...

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #30 on: March 13, 2012, 20:40:13 PM »
Sa stii ca treaba asta cu cruise-ul si nevasta poate fi posibila pe vreo autostr. de afara, are un prieten o Honda Accord cu cruise pe sensor de distanta si pe directie, franeaza, acc singura, tine distanta in fata si directia, etc, deci poti sa treci practic cu nevasta in spate :)

celalalt

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #31 on: March 13, 2012, 20:52:55 PM »
In america unu chiar asa a facut.Intr-o rulota daia pe roti...imi scappa denumirea.Era Ford.A facut accident si i-a dat in judecat si a mai si castigat.Motivul?In manual nu scria ca nu trebui sa te ridici si sa pleci de la volan.

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #32 on: March 13, 2012, 20:59:40 PM »
  :D :D :D Pai de-aia fac astia manualele ca pt prosti, sa nu aiba surprize, da uite ca le mai scapa...
Oricum, numai in America e posibil asa ceva! Sa stii ca totusi sunt si informatii de bun simt, de ex sa nu pornesti fara sa apesi ambreiajul, lucru pe care nu-l stie toata lumea, iar la Foresterul de State cel putin nici nu te lasa masina!
Seara buna!

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #33 on: April 22, 2012, 00:02:06 AM »
Poate te scoti mai ieftin daca doar pune-ai alte furtunase noi.
salutare
Orice piese SH impreza wrx-STi + Forester
Contact dan23turcu@yahoo.co.uk

Forester

  • 3129
  • The other right!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #34 on: April 22, 2012, 21:25:04 PM »
La Foresterul 2008 (modelul vechi) pe care l-am avut, in a 3-a iarna a inceput sa porneasca mai greu, iar iarna asta deja foarte greu (ajungeam si la 7-8 invarteli).
Pana cand am schimbat benzina. Bagam Petrom 95 si la sfatul unuia mai "rodat" in d-astea am bagat doar Petrom 99+. Diferenta a fost de-a dreptul uimitoare, acum la -15 grade daca invartea cel mult de 2-3 ori.
My doi bani.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #35 on: December 15, 2012, 15:20:53 PM »
Azi a portnit la prima cheie si destul de repede. Temperatura afisata era de -5 grade celsius. Fata de anul trecut am un ulei mai subtire (5-40 fara de 15-50), curea de accesorii servodirectie noua si tampoane de motor mai dure. Tind sa cred ca uleiul e cel care a schimbat situatia.

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #36 on: December 15, 2012, 15:25:16 PM »
cu siguranta uleiul nu era ce trebuie! dar de ce foloseai un ulei atat de gros?

la mine si iarna trecuta si iarna asta porneste la prima cheie, dupa 4-5 invarteli, adica f repede.
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #37 on: December 15, 2012, 15:31:33 PM »
Vara e bun uleiul ala gros la caldurile de la noi si tinand cont de uzura mare a motorului (179k km) si abuzul (7200RPM).

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #38 on: December 15, 2012, 15:52:08 PM »
Eu credeam ca de la tampoanele... mai dure la motor!  ::)
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: Pornire grea la rece
« Reply #39 on: December 15, 2012, 20:55:54 PM »
Eu credeam ca de la tampoanele... mai dure la motor!  ::)

 ;D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Orice piese SH impreza wrx-STi + Forester
Contact dan23turcu@yahoo.co.uk