N-am citit articolul, insa da, cu cat pleci mai repede de pe loc, e mai bine, motorul se va incalzi mai repede sub sarcina, iar un motor incalzit mai repede se va uza mai putin. Insa de aici incep subtilitatile si problemele. La modul ca daca se pleaca imediat de pe loc, nu trebuie fortat, ci mers cu atat mai usor si cu pedala mai mangaiata cu cat e mai frig afara. Ori asta se poate face in conditiile unui trafic foarte lejer, ceea ce nu prea exista.
Personal insa, nu, nu plec imediat cu tigaia mea boxer pentru ca merge ca un c(i)ur. Prefer s-o las sa-i vina mintea la cap, macar cateva minute.
O chestie am mai observat-o, vizavi de turatie. Porneste pe la 1500, poate mai mult, nu mai retin. Insa la cea mai usoara apasare a acceleratiei, imediat turatia cade. Presupun ca-i din TGV-uri, care se deschid la prima variatie de... ceva parametru p-acolo. Daca o pornesc si nu ma apropii de acceleratie, turatia ramane sus mult timp.