Pe pagina 3 din topic puneam mai multe link-uri si spuneam ca e ceva cu subaru la nivel general. De atunci, au mai ajuns pe mana mea doua modele diferite (vezi semnatura) si cumva mi-a fost intarita afirmatia de acum cativa ani.
Impreza aspirat la rece porneste mereu dupa 3-4 invarteli si la cald o ia la atingere de cheie.
Outback porneste repede, dupa ce a invartit 1-2 ori dar au fost situatii cand a plecat tot asa greu si a invartit cateva secunde bune. Acele situatii au fost dupa mers continuu cateva ore, apoi oprit motorul si lasata sa stea peste noapte cand a fost frig si umiditate ridicata (afara frig si ceata sau in parcarea subterana umezeala multa). Am patit si cu fOpelul Corsa de la umezeala din parcare sa nu porneasca pana nu am scos bujiile sa le sterg.
Outback-ul are motorul refacut inclusiv cu segmenti, deci clar nu e din motor.
Impreza aspirat 98k km cand am luat-o.
Asadar, se potriveste cu ce se explica in acele articole, adica umezeala/condens in admisie sau motor, combinata cu injectia indirecta.
In principiu la masinile pe care le-am avut am schimbat cam tot ce tinea de acest aspect si degeaba. Singurul neschimbat a fost senzorul AFR, dar va fi inlocuit la impreza in curand. Nu cred ca va influenta ceva la pornire.