Schimbarea filtrului de combustibil
Subaru club Romania

Schimbarea filtrului de combustibil

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Schimbarea filtrului de combustibil
« on: January 30, 2011, 16:03:35 PM »
Recomandarea producatorului: Schimbarea filtrului la 30.000km/2 ani sau mai des, dupa caz (mers mult in oras, benzina proasta, curse etc.). Este bine sa fie schimbat la fiecare revizie date fiind conditiile din tara noastra.
Dificulltate: 2/5
Unelte: Surubelnita cap cruce, servetele/lavete, cleste (opional), manusi, ochelari de protectie
Timp: -
Aplicabilitate: Subaru impreza/forester/legacy/outback <2005 (<2004 pentru STi)
Cost: 30 lei filtru Jakoparts (cu reducere; in mod normal e 40), manopera 0 lei

Pentru inceput tin sa le multumesc celor de la scoobymods pentru tutorialul din limba engleza pe care il au!

Dupa cum v-am obisnuit, m-am hotarat sa trec cat mai rar pe la service cu masinuta mea si va recomand acelasi lucru. Nu trebuie sa fii un geniu ca sa schimbi niste filtre. Trebuie doar sa te documentezi 5-10 minute si cu asta vreau sa va ajut, chiar daca sunt un novice. Stiti motoul meu: Fiti inteligenti, nu lenesi!
Tutorialul este util, momentan, decat pentru modelele mai sus mentionate al caror filtru de benzina este localizat in compartimentul motor. De la 2005 in sus filtrul s-a mutat in rezervor. :(

Recomand schimbarea filtrului vara sau intr-o incapere incalzita pentru ca atunci furtunele sunt maleabile. Eu le-am schimbat la -2 grade si m-am cam chinuit. De asemenea, recomandarea mea este sa schimbati filtrul cand motorul este rece, eventual dupa ce a stat oprit cateva ore (o noapte chiar). Astfel presiunea combustibilului va fi mai mica.

Iata pasii:
1. Localizati filtrul de combustibil
2. Indepartati furtnasele care trec pe langa filtru si care sunt prinse de acesta
3. Slabiti clemele ce tin furtunasele de combustibil stranse si incercati sa le indepartati cat mai mult. Nu desurubati de tot!
4. Introduceti o carpa/servetele/laveta sub cele doua furtunase care intra in filtru (vor curge cateva picaturi de combustibil, in special de la furtunul care vine dinspre rezervor)
5. Indepartati pe rand furtunasele care sunt conectate la filtru (cea mai grea parte intrucat furtunasele sunt aproape intepenite, spatiul este cat pentru 2 degete si nu poti folosi uneltele pentru a nu deteriora conductele). Sfatul meu este sa incercati sa rotiti furtunul stanga-dreapta si sa trageti in acelasi timp. Dupa ce ati indepartat putin furtunasele, luati clestele si prindeti cu el conducta metalica (cea care iese din filtru si intra in furtun) si impingeti capatul furtunului. NU prindeti furtunul cu clestele! Daca acesta se crapa, trebuie schimbat. ATENTIE la vaporii de compustibil intrucat irita ochii. Nu introduceti servetele in conducte pentru ca le puteti infunda. Daca asezati furtunele intr-o parte veti avea loc suficient pentru executarea urmatorilor pasi
6. Trageti de clema dinpre motor pentru a elibera filtrul (va puteti ajuta de o surubelnita)
7. Tineti minte pozitia filtrului si indepartati-l cu grija (are combustibil in el si riscati sa il varsati pe masina). Daca se intampla, cum am patiti si eu, spalati cu apa/zapada si stergeti cu o carpa moale
8. Luati de pe vechiul filtru si montati pe noul filtru inelul de cauciuc de la baza impreuna cu clema de siguranta si bucata de plastic de sus care asigura restul conductelor ce trec pe langa filtru (cele de la punctul 2)
8. Instalati noul filtru incepand cu furtunasele si apoi asigurati-l cu clema (pentru acest pas nu aveti nevoie de nici o unealta). Respectati indicatiile de pe filtru (IN - furtunul de la rezervor si OUT - furtunul catre motor)
9. Aduceti clemele ce strang furtunasele in pozitia initiala si insurubati-le. NU EXAGERATI! clema nu trebuie stransa pana la capat! riscati sa taiati furtunul.
10. Porniti motorul si verificati daca sunt scurgeri

Motorul va porni greu intrucat intra mult aer pe instalatie si noul filtru este gol. Apasati pedala de acceleratie la jumatate cand porniti motorul. Este posibil ca in primele 15 minute motorul sa dea rateuri datorate bulelor de aer de pe instalatie. Producatorul spune ca acest lucru este normal, dar daca nici dupa 15 minute nu trec efectele, este bine sa verificati filtrul si conductele sau sa apelati la un specialist.
Experienta personala: A pornit motorul greu (s-a invartit cam de 5 ori desi am tot apasat acceleratia), dar odata pornit nu a dat nici un rateu, a functionat perfect normal. In mers nu a avut nici o problema. Daca acul de la combustibil scade alarmant, este normal (sunt cam 300ml de benzina pierduti + pornirea la rece care mananca mai mult).

Ca timp de lucru nu am trecut nimic pentru ca eu m-am chinuit la furtunasele intepenite. Estimez la 30 minute toata treaba.
Va dau si preturi estimative ca sa vedeti castigul.
Filtru de la SMT: 165 lei
Cel mai scump filtru aftermarket (parca BOSCH): 90 lei
Majoritatea filtrelor aftermarket: 40-60 lei cu tot cu TVA
Manopera: Depinde de service (25-50 lei) sau 0 in cazul de fata

PS: Poze maine ca am cablul de date la munca ;D

Disclaimer: Autorul nu este responsabil pentru posibilele stricaciuni provocate de punerea in practica a sfaturilor de mai sus.
« Last Edit: January 30, 2011, 19:31:35 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #1 on: January 31, 2011, 09:49:39 AM »
Si pozele promise:










celalalt

Răspuns: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #2 on: January 31, 2011, 11:24:38 AM »
Tu esti fericit ca il ai la motor.Asa il am si eu la baba impreza.La forester e undeva in rezervor cica.Si cred ca doar la service se schimba fara dureri de cap

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #3 on: January 31, 2011, 11:53:43 AM »
Da, stiu ca sunt fericit ;D Daca am ocazia, fac un tutorial si pentru filtrul din rezervor. Pana atunci va puteti folosi de indicatiile de aici:
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f66/replacing-fuel-filter-2006-2-5x-n-58842/#post650833

clauedit

  • 294
  • impreza 06R
Răspuns: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #4 on: April 11, 2011, 19:45:49 PM »
Salut. Este adevarat ca la impreza, modelele dupa 2006 nu se mai schimba filtrul de benzina ?? ( asta stiu de la mecanicii SMT ). Am aproape 100.000 km rulati, de noua si inca nu i-am schimbat filtrul de benzina. Sa stau linistit sau ... ?
« Last Edit: April 11, 2012, 17:38:09 PM by clauedit »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #5 on: April 11, 2011, 20:02:10 PM »
Cica in manual ar fi trecut la revizia de 105k dar unii recomanda schimbarea lui ceva mai des.

celalalt

Răspuns: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #6 on: April 11, 2011, 22:50:26 PM »
Acelasi lucru mi s-a spus si mie cum ca nu are decat o sita care se schimba cand e prea infundata.Si ca nu e nevoie sa fie schimbata daca nu e cazul.Daca stie cineva altceva spuneti-mi ca fac panarama....

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #7 on: April 11, 2011, 23:00:05 PM »
Se scrie Fuck o panarama!  ;D ;D ;D
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #8 on: April 11, 2011, 23:01:05 PM »
E mai mult decat o sita. In principiu exista si sita respectiva, dar este pentru particulele mari. Filtrul de benzina este o capsula cu o hartie in interior.
Un tutorial foarte bun gasiti aici: http://www.iwsti.com/forums/how-install/166487-gd-fuel-filter-replacement.html

Re: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #9 on: September 15, 2017, 14:25:13 PM »
Re-invii subiectul vechi: am vazut pe undeva ca se poate anula filtrul ala din rezervor si instala unul "pe conducta" care e mult mai ieftin si mai usor de schimbat. A facut cineva asa ceva ca sa ne spuna? Unde s-ar putea re-loca filtrul nou ma intereseaza mai ales.
Mersi!
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

Re: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #10 on: September 15, 2017, 19:42:55 PM »
Mai bine intreaba unde ai vazut acea idee ce anume mai protejeaza pompa de impuritati ;)

Re: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #11 on: September 17, 2017, 00:44:40 AM »
Nu inteleg ce vrei sa zici. Intreb pentru ca benzina se filtreaza si ea. Si vreau sa stiu ce trebuie sa schimb, daca e tot ansamblul cum zice aici sau altceva - inainte de a ma pune sa desfac. Plus ca o solutie mai usoara nu strica implementata.
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a

Re: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #12 on: September 17, 2017, 00:51:15 AM »
Producatorul a pus filtrul inainte de aspiratia pompei de combustibil, tu ai vrea sa il pui dupa. Pe langa faptul ca poti obtura refularea pompei, o lasi si fara protectie la eventualele mizerii din rezervor. Spor la treaba!

Strep

Re: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #13 on: September 17, 2017, 13:43:17 PM »
Salutam.
Pentu cei care au schimbat filtrul de combustibil din rezervor (Impreza dupa 2005). Ati urmat pasii din cartea service ? Intreb deoarece procedeul presupune functionarea motorului pana ramane fara combustibil (releul fiind dezactivat).

Re: Schimbarea filtrului de combustibil
« Reply #14 on: September 17, 2017, 23:32:40 PM »
Pe langa faptul ca poti obtura refularea pompei, o lasi si fara protectie la eventualele mizerii din rezervor.
OK, acum inteleg, multumesc de atentionare.
Impreza 2006 Wagon 2.0 n/a