XV II sau Forester V (e-boxer)
Subaru club Romania

XV II sau Forester V (e-boxer)

XV II sau Forester V (e-boxer)
« on: March 19, 2024, 17:48:20 PM »
Salut si multumesc pentru acceptul in forum!

Sunt in cautare de masina noua si oscilez intre XV si Forester, in ambele cazuri cu motorizari e-boxer.
Sunt interest in special de peformanta pe teren accidentat dar nu pentru a face offroad, ci pentru acces mai usor pe drumuri de tara/munte, unde de exemplu o rampa sau o denivelare mai serioasa / alunecoasa ar impiedica un hatchback sa razbeasca.

Nu am avut ocazia sa conduc nici unul pana acum deci documentarea a fost doar pe specificatiile fiselor, insa comparand XV si Forester (si noul Crosstrek dar pare o involutie fata de xv pe hartie), cea mai “performanta” combinatie putere/greutate o da XV. Poate marginala, dar totusi este si de aici si intrebarea pe care vreau sa o adresez posesorilor care au condus ambele masini pe drumuri accidentate:

Se simte o diferenta de performanta in favoarea XV-ului? Din exterior comparatia poate fi simplista, motorizare si putere identica ce misca grutati diferite..clar ala mai usor ar trebui sa fie mai performant dar in viata reala face vreo diferenta?

Multumesc

(am rasfoit forumul insa nu am gasit o comparatie intre cele doua din perspectiva asta , asa ca daca nu am cautat bine si repet ceva ce a mai fost adresat, ma scuzati)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14042
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV II sau Forester V (e-boxer)
« Reply #1 on: March 19, 2024, 21:13:25 PM »
Salut.

Crosstrek iese castigator. O sa scriu in curand un review detaliat, dar le-am condus pe toate enumerate de tine. Cifrele de pe hartie nu au legatura cu realitatea.

Pe langa putere, mai trebuie sa iei in considerare si disponibilitatea x-mode si varianta sa pentru situatii deosebite.
« Last Edit: March 19, 2024, 21:18:03 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2257
Re: XV II sau Forester V (e-boxer)
« Reply #2 on: March 20, 2024, 08:52:04 AM »
Pentru genul de drumuri la care faci referire, ambele modele se vor descurca la fel de bine.
Eu am si una - recte XV gen II - si alta - adica Forester e-Boxer.
E drept ca XV-ul meu nu-i e-Boxer ci 2.0i si de aici, poate, e diferenta pe care o resimt intre ele (nu am condus XV-ul e-Boxer).
Diferenta de greutate si de aerodinamica se simte doar la viteze mari si/sau de autostrada, unde XV-ul este ceva mai fasnet (al meu are cu 200 kg mai putin decat Foresterul e-boxer) si sta mai bine pe drum (asta datorita atat formei careseriei cat si suspensiilor o idee mai rigide).
Foresterul insa, castiga net la spatiu interior si mai ales la portbagaj - cat si la confort overall. In plus, Foresterul are X-Mode-ul de generatie noua, cu Snow/Dirt si Deep Snow/Mud - XV-ul meu nu are decat o singura varianta (e un buton ce activeaza X-Mode, dar nu ai de ales intre mai multe moduri). Nu stiu cum e la XV-ul facelift (e-Boxer).

Alegerea ar trebuie sa o faci In functie de necesitatile tale - ai nevoie de spatiul suplimentar, mergi pe Forester / nu ai nevoie de spatiu si nici de portbagaj foarte mare - mergi pe XV / Crosstrek.
Oricum, cu niciuna nu o sa dai gres !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: XV II sau Forester V (e-boxer)
« Reply #3 on: March 20, 2024, 19:15:41 PM »
Va multumesc frumos pentru informatii.

Din perspectiva dimensiunilor si spatiu interior, XV pare sa fie suficient pentru 2.5 oameni, iar cei 15 cm in minus lungime si cele aprox 200 kg lipsa fata de Forester ar trebui sa il avantajeze in oras cat si pe autostrada. Inclin spre XV in cazul asta.

Crosstrek mi-a bifat casuta de estetica clar. Am vazut cateva teste pe teren accidentat (pe canale youtube din Europa) si nu pare mai prejos decat varianta anterioara sau Forester, insa comparand niste cifre de pe auto-data.net ai putea zice ca noul model pare un XV cu greutate de Forester. Sunt aproape identice rapoartele celor doua masini.
XV II (facelift 2021)
Raport greutate/putere   10.4 kg/CP, 96.5 CP/tonă
Raport greutate/Cuplu   8 kg/Nm, 124.8 Nm/tonă
Forester V (facelift 2021)
Raport greutate/putere   11.2 kg/CP, 89.5 CP/tonă
Raport greutate/Cuplu   8.6 kg/Nm, 116 Nm/tonă
Subaru Crosstrek III (2024)
Raport greutate/putere   11.2 kg/CP, 89.5 CP/tonă
Raport greutate/Cuplu   8.4 kg/Nm, 119.7 Nm/tonă

CIfre seci probabil in comparatie cu experienta reala la volan, dar si astea fac parte din documentatia pre achizitie. Sper sa ajung mai devreme decat mai tarziu sa fac un test drive, insa trebuie sa asociez asta cu o vacanta 😊. Pana atunci astept cu interes recenzia noului Crosstrek.


marr

  • 2257
Re: XV II sau Forester V (e-boxer)
« Reply #4 on: March 20, 2024, 22:02:23 PM »
Nota bene: alea 200 kg lipsa sunt la XV-ul cu motor pur termic (2.0i).
La cel cu e-boxer este foarte posibil si probabil sa fie sensibil mai mică diferența - doar si asta are baterie si motor electric.
Si încă ceva - testul e sfânt !

CP/kg sau Nm/kg nu spun mare lucru in viata reala mai ales la diferența ața de mici - eu am fost surprins cât de bine se mișcă XV-ul meu actual fata de precedenta Impreza, din generația anterioară, care avea tot 2.0i, cu 6 cai mai puțin dar si cu niște kg bune in minus.
Diferența, așa cum am perceput eu lucrurile, au fost generate de cutia de viteze de generație mai noua si mult mai reușită de pe XV.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020