" The Green Beast "
Subaru club Romania

" The Green Beast "

Re: " The Green Beast "
« Reply #20 on: March 17, 2024, 17:59:56 PM »
Multumim, asteptam si impresiile tale din teste  :blank: .
Eu am zis numai de bine , de rau ar fi calitatea mochetei,care mi se pare foarte slaba , chiar in comparatie cu modelul anterior, mi se pare asa , la nivel de Dacia , lipsa pistoanelor la capota - am inteles de la dealer ca ar fi o chestie de securitate si Subaru a decis sa le elimine ca sa scoata punctaj mai mare in teste, desi eu cred ca totusi este o reducere de costuri. O alta chestie naspa ar fi vibratiile motorului cand stai la semafor, parca la diesel nu existau. Altfel imi place ca porneste cu " socul tras" la 1800 de ture, dar cade rapid ralanti-ul ...cam 1 minut la 10°C , vedem la iarna cat tine.

dan_b

  • 1314
Re: " The Green Beast "
« Reply #21 on: March 17, 2024, 20:03:36 PM »
E putin ciudat sa aiba vibratii motorul pe benzina mai mult decat cel diesel...
O fi tot o reducere de costuri, tampoane mai proaste?
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: " The Green Beast "
« Reply #22 on: March 17, 2024, 20:44:58 PM »
Eu dau vina pe compresorul de clima , cand cupleaza ambreiajul...cu el oprit se simte mult mai putin. Oricum eu mi le si caut 😅, posibil sa nu fie nimic, sunt eu mai sensibil .
Ahh , era sa uit, Start-Stop-ul, da, execrabil - citisem si stiam la ce sa ma astept, zguduie ca dracu' , din punctul meu de vedere nu are ce cauta acolo cu o asemenea implementare, bine ca mi-am format reflexul de a il opri la fiecare pornire, e fain ca macar au pus o scurtatura pe infotainment si mana pleaca de la cuplarea centurii direct spre el 😁.
Ca si ulei in Estonia folosesc Valvoline si am iesit la bere si cu un om de vanzari de la Subaru Letonia , la ei se foloseste Liqui Molly, inclusiv aditivi/agenti de curatare.
Eu as folosi Amsoil de la Poll/Auto Kino, sa vedem daca se accepta pe perioada de garantie, altfel the old good one , Motul.
« Last Edit: March 17, 2024, 20:46:24 PM by Sorin03 »

dan_b

  • 1314
Re: " The Green Beast "
« Reply #23 on: March 17, 2024, 20:58:40 PM »
Start/stop e super simitor (evident) la Isuzu. E 360 cand porneste, clar pt toata lumea, nu e niciun secret :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: " The Green Beast "
« Reply #24 on: March 20, 2024, 07:21:37 AM »
Acum ca a intrat in paine , ma tot intreb cum e mai bine sa procedezi legat de prima pornire : astepti 2-3 minute sa cada ralanti-ul de la 1800rpm sau astepti maxim 30s si pornesti , bineinteles nu cu pedala in blana? Cumva prima varianta se contrazice cu conceptia de uzura mai mare si atingerea unei temperaturi optime de functionare intr-un interval mai scurt.

marr

  • 2255
Re: " The Green Beast "
« Reply #25 on: March 20, 2024, 08:37:41 AM »
Nu stiu daca-i bine sau nu, dar iti spun cum fac eu: dupa ce pernesc motorul, astept cateva secuinde pana-si termina de facut verificarile (la ale mele, apare pe ecranul de sus ca sunt verificate sistemele masini - cand a terminat, afisajul ecranului revine la normal) si apoi am plecat.
Iarna, cand sunt inghetate geamurile, cum am oroare sa folosesc racleta pe parbriz - sta cu motorul pornit cateva minute bune pana este dezghetat parbrizul. Apoi plec.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: " The Green Beast "
« Reply #26 on: March 20, 2024, 09:37:29 AM »
Mda, nici mie nu imi place sa raschetez , mai ales parbrizul ala de guma de la Subaru , e asa moale...cica datorita faptului ca ai EyeSight, lol. Caut o solutie de pornire motor, povesteam cu dealer-ul de unde am luat masina ca ar exista ceva cu pornire din ceva aplicatie, dar trebuie sa mai faci o cheie. Vedem ce oferta trimite si cum functioneaza  pana la iarna , avem timp :) .

dan_b

  • 1314
Re: " The Green Beast "
« Reply #27 on: March 20, 2024, 13:29:18 PM »
Si eu recomand varianta cu plecare dupa 1 minut, dar cu grija la turatii.
Asa explica si ei de fapt - becul ala albastru te anunta sa nu abuzezi motorul cat e rece, atat.
Si da, daca pleci, se incalzeste si mai repede in mers.
Am testat la fostul SH chestia asta si functiona si practic.
Iarna, da, si eu prefer sa incalzesc masina, timp in care dezghet si parbrizul, iar racleta e ultima, cand eventuala gheata e deja semi topita.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: " The Green Beast "
« Reply #28 on: March 20, 2024, 14:33:57 PM »
Asa am tratat fiecare masina pe care am condus-o, la asta diferenta e la pornire - 1800rpm si scade greu daca stai pe loc . Cu turatiile la rece nu am exagerat niciodata. Trebuie sa aplic folie la interior -  infotainment + tot ce inseamna piano black dar am primit 2 oferte total diferite 600 si 1300 lei , acelasi kit, aceeasi folie. Ceva e dubios si cer si la al 3lea ;D.
« Last Edit: March 20, 2024, 14:37:22 PM by Sorin03 »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: " The Green Beast "
« Reply #29 on: March 20, 2024, 17:17:51 PM »
Becul albastru te ajută să nu umpli gpf în câteva zile dacă faci drumuri scurte iarna.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: " The Green Beast "
« Reply #30 on: March 20, 2024, 19:06:03 PM »


Mersi de info, sorry, nu am bec albastru, am doar rece si normal ,sau nu l-am vazut eu, nici in bord nu mi-a atras atentia .
Legat de GPF , am intrebat si la dealer si am citit si eu , la Outback este cumva mai mare , sau nu e hybrid , problemele semnalate mai des au fost la XV si Forester. Am stat destul cu OBD-ul pe diesel sa monitorizez regenerarile , nu imi mai trebuie si la benzinar. La primul semn, trecem pe direct ..pardon , pe electric 😅
« Last Edit: March 20, 2024, 19:07:52 PM by Sorin03 »

marr

  • 2255
Re: " The Green Beast "
« Reply #31 on: March 20, 2024, 21:53:42 PM »
Stai liniștit ca benzinarul fără baterii este mult mai puțin predispus la probleme de GPF.
Mai concret, la XV (2.0i) nu am avut nicio problema de genul asta in cei 5 ani ai săi.
La Foresterul e-Boxer insa, am avut 1-2 incidente/ iarna in ultimii doi ani (e drept ca doar iarna, si doar atunci când am prins câte o perioada mai lunga de temperaturi negative).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: " The Green Beast "
« Reply #32 on: March 26, 2024, 12:57:19 PM »
Am depasit 2500km cu un drum de Sibiu si cred ca masina e stricata , consuma prea putin  ;D , 7.3l/100km cu o medie de 62km/h mi se pare un consum mega decent. Benzina OMV 100. Mai am de incercat Rompetrol sa vad daca sunt ceva diferente . Am mers si pe sport, am depasit si cu 4000-4500 rpm , dar inca nu a vazut podeaua, o mai las pana la primul schimb de ulei.
Am gasit aici un garaj unde urmeaza sa aplic foliile XPELL, de protectie pe interior , pe toate suprafatele cu piano black + infotainment , iar pe exterior pun doar pe faruri , proiectoare , manere usi si mizeria aia negru lucios tot de la usi. Apoi o spalare in detaliu, decontaminare si aplicare ceara de protectie pe exterior iar la interior pun ceva si pe piele . Momentan nu vreau sa polishez nimic si nici in viitorul apropiat .
Poze peste 2-3 zile...e ceva de lucru si masina e maaaaare.
Imi place din ce in ce mai mult masina , motorul suna bine , reprizele pt depasire sunt decente , stabilitate excelenta. Functia de easy access este de mare ajutor cand cobori si urci in masina , la fel si functia de recunoastere sofer si pozitionarea automata a scaunului si oglinzilor.Sistemul audio HK este decent si el , peste cel clasic pe care l-am avut.
Revin cu ceva update dupa ce iau masina inapoi de la garaj .

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: " The Green Beast "
« Reply #33 on: March 26, 2024, 18:57:44 PM »
Poze multe vrem sa vedem :)

Re: " The Green Beast "
« Reply #34 on: March 26, 2024, 19:38:25 PM »


Work in progress...pregatita sa intre la spalat maine dimineata si apoi restul ,ce e de facut.
Am o problema cam mare , de vreo 3500 euro + TVA 😅😅, am vazut o masina cu PPF mat si imi place la nebunie . L-am rugat pe baiat sa imi puna si mie o bucata , de test, sa vad cum ar arata pe culoarea asta, daca imi place ...posibil sa apelez la ceva fonduri FSN 🙈 , desi trebiuie sa mai studiez avantajele si dezavantajele aplicarii de PPF.
« Last Edit: March 26, 2024, 19:44:50 PM by Sorin03 »

dan_b

  • 1314
Re: " The Green Beast "
« Reply #35 on: March 26, 2024, 19:53:52 PM »
Daca te referi la folie pe caroserie, e cu avantaje si dezavantaje - mai degraba si mai ieftin o vopseti cu raptor mat, finisat.
Folia e mult mai scumpa si ai dezavantajul ca trebuie schimbata la ceva ani, depinde cum sta in soare etc.
Pe de alta parte, aspectul mat arata bine doar cand este super curata masina, din punctul meu de vedere. E subiectiv, desigur.
Principalul avantaj il reprezinta protectia la zgarieturi superficiale, ca la cele mai agresive nu rezista oricum. Dar si la protectie zgarieturi tot vopseaua raptor e mai buna decat folia.
Daca sunt off topic, sterg postarea ulterior :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: " The Green Beast "
« Reply #36 on: March 26, 2024, 21:25:15 PM »
Avantajele de a avea o folie PPF pe masina sunt clare. Dar trebuie analizat si pretul, rezistenta in timp , faptul ca la un moment dat o sa arate masina ca un telefon cu folie veche de 2 ani, apar bule...se dezlipeste la colturi ...si practic ce faci? Arunci 3500 euro...la gunoi, cand mai bine iti faci un concediu fain cu familia si astepti sa iti sara pietricelele de pe drum pe capota ;D.
Casco am , dar nu sunt genul care sa abuzeze de chestia asta sau sa mearga sa repare de fiecare data orice ciobitura, mai bine toate odata si bine.

dan_b

  • 1314
Re: " The Green Beast "
« Reply #37 on: March 26, 2024, 22:37:36 PM »
Asa zic si eu.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: " The Green Beast "
« Reply #38 on: March 26, 2024, 23:20:49 PM »
La masina sotiei, luata de noua in 2018, m'am indurat sa cheltui 1500 euro ptr a infolia cu Hexis PPF partea frontala complet, plafonul (aveam probleme de la zburatoarele din pomul sub care era parcata de regula masina) plus parbrizul. Pana acum ani am renuntat la folia de pe parbriz (pana sa se strice a salvat totusi parbrizul de cateva ciobituri) si am inlocuit o data folia de pe capota, dar in rest inca se mentine bine
Cand e vorba insa de 3500 + TVA clar nu as face pasul

Iar Raptor e ptr utilitare, in nici un caz nu ii vad rostul pe o masina de familie

dan_b

  • 1314
Re: " The Green Beast "
« Reply #39 on: March 27, 2024, 06:44:02 AM »
Exista raptor cu aspect fin, lacuita mat sau chiar lucios, sunt destule turisme vopsite asa pur pt estetic. Discutia plecase de la faptul ca pare atragator aspectul mat pe o masina, plus protectie la zgarieturi.
Raptor este intr-adevar preferat de multi pasionati de offroad, dar nu numai.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.