" The Green Beast "
Subaru club Romania

" The Green Beast "

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: " The Green Beast "
« Reply #60 on: October 27, 2024, 11:11:24 AM »
Alege una din variantele cu TBN mare daca ai drumuri multe prin oras.

Re: " The Green Beast "
« Reply #61 on: October 27, 2024, 11:34:36 AM »
Cel mai mare il are Signature de la Amsoil , dar pe site la Pol apare API SN dar cred ca nu au mai updatat cu API SP , o sa intreb la ei. TBN mare , HTHS mare  si NOAK mic ...inteleg . Nu stiu daca un TBN foarte mare face rau la GPF. Nu ma intereseaza  ca un ulei costa 50-100-150lei atata timp cat este un ulei ok . De schimbat oricum il schimb la maxim 10k . Curios pentru mine este ca alegerea AK , chiar si pentru Outback este Motul Hybrid . Si la Amsoil este o varianta de genul asta.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: " The Green Beast "
« Reply #62 on: October 27, 2024, 15:22:00 PM »
Motul ngen nu îți recomand. Mi-a pus mie la XV, AK la ultima revizie și la prima regenerare mergea în 3 pistoane, ultimul dădea sa se oprească.
Comparat cu ce puneau in anii anterior e mult mai prost la rece. La peste 80 de grade e ok. Dar la rece țăcăne motorul cu el grupa mare. Presiunea e mult mai slabă în motor. Vâscozitatea e mică.  E foarte slab pentru o motorizare hibridă unde termicul stă rece în  oraș.
La amsoil și la redline nu îți arată cenușa sau nu am văzut-o eu. TBN mare e bun dacă nu înfundă filtrul.

Zic sa te uiți și la Yacco. Au 0w20 interesant.
« Last Edit: October 27, 2024, 15:23:31 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: " The Green Beast "
« Reply #63 on: October 27, 2024, 18:57:14 PM »
Salut Xander, multumesc de interventie . Nici mie nu mi-a placut NGEN , nici macar din descriere , l-am vazut prima data pe masa la AK , dar nu mai bag de-ala .Am vazut si Yako, Pakelo, chiar si Total Quartz dar alegerea populara pare sa fie Amsoil . Intreb de cenusa si revin, daca primesc ceva rapsuns. Probabil alegerea ar putea fi un TBN de mijloc cu cenusa de rigoare . Modul de exploatare, cum spuneam , presupune un ulei foarte bun .
« Last Edit: October 27, 2024, 18:59:33 PM by Sorin03 »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: " The Green Beast "
« Reply #64 on: October 27, 2024, 22:06:52 PM »
« Last Edit: October 27, 2024, 23:04:17 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: " The Green Beast "
« Reply #65 on: October 28, 2024, 09:45:34 AM »
Si asta pare ok, e licentiat API : https://www.amsoil.com/p/amsoil-0w-20-100-synthetic-hybrid-motor-oil-he020/?code=HE020QT-EA#pills-home_2 . Stie cineva daca ne "certam cu garantia" daca oloiul nu e licentiat API? Sunt multe de la Amsoil care nu au certificare API.

dan_b

  • 1319
Re: " The Green Beast "
« Reply #66 on: October 28, 2024, 11:19:03 AM »
Dat fiind ca Subaru si garantie, eu as merge pe revizii la reprezentanta - exclusiv - si cu uleiul agreat de ei.
Daca sunt probleme cu un anumit ulei, as discuta tot cu ei, pt alternativa agreata tot de reprezentanta.
Astfel stai linistit si post garantie, nu numai in garantie, pt ca Subaru si nu stii cand face surprize de orice fel.
Un istoric exclusiv la reprezentanta ar ajuta la remedieri post garantie si fara costuri. Versus uleiuri aftermarket si din surse pe propria raspundere.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: " The Green Beast "
« Reply #67 on: October 28, 2024, 11:47:35 AM »
Mda, ce sa mai zic ....hai ca fac o postare pe topicul de AK si poate ne raspunde Sese. Masina am programat-o la revizie in 4 nov. In manualul de la producator nu scrie ca trebuie sa fie Motul sau alte branduri , scrie sa respecte anumite cerinte . La fel, nu scrie daca poti veni cu el in portbagaj sau trebuie luat din reprezentanta ...daaar noi trebuie sa ne conformam cu regulile reprezentantei , si aici vorbesc de AutoKino pentru ca aici merg sa fac reviziile . Cunosc 2 reprezentante din alte tari care folosesc Valvoline si Liqui Molly , deci nici o treaba cu Motul.
« Last Edit: October 28, 2024, 12:32:05 PM by Sorin03 »

Re: " The Green Beast "
« Reply #68 on: November 01, 2024, 13:17:19 PM »
Cum spuneam , m-a mancat undeva sa ma apuc de citit despre uleiuri , si cum nu am terminat enciclopedia , o sa raman tot la Motul , cel putin pana data viitoare . Am vazut ca dupa 5k km arata bine , nu a consumat deloc si are un usor iz de benzina. Interesanta ar fi fost si o analiza , dar nu stiu unde sa trimit o proba. Ce ma zgarie pe retina la Motulul ala NGEN este " 25% baze regenerate " - eu inteleg de aici ca uleiul ala din canal ajunge din nou la mine in motor dupa ce e rafinat , pentru ca ECO. Pe servetel parca arata prea curat ...nu stiu daca e de bine sau de rau.

5000 km de " conditii grele" , luni il schimb. Vad la iarna cum se comporta .

Ca o comparatie , la Skoda 1.5 TSI pe care o conduc eu, unde schimbul de ulei se aproba doar cand se aprinde becul de revizie in bord , adica 30k sau 2 ani , la 21k m-a atentionat ca trebuie sa pun 1l de ulei si sa merg mai departe. Am fost la reprezentanta si au pus Castrol , cica am avut noroc ca a trebuit sa completez doar acum, altii pun din 6 in 6k completare.  ;D
« Last Edit: November 01, 2024, 13:21:42 PM by Sorin03 »

dan_b

  • 1319
Re: " The Green Beast "
« Reply #69 on: November 01, 2024, 14:02:24 PM »
Arata ca nou uleiul, deci nu cred ca e motiv de ingrijorare, deloc.
Iar la Skoda ar trebui sa insisti sa schimbe la 10.000 sau anual, daca intentionezi sa mai tii masina si dupa garantie sau sa o vinzi fara sa para teapa. Am mai auzit de practica asta a lor, iar dupa garantie devine problema proprietarului.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: " The Green Beast "
« Reply #70 on: November 01, 2024, 14:07:40 PM »
E masina de " flota" ..leasing la Porsche , parca, probabil se va vinde dupa ,iar eu nu doresc sa o cumpar si nici sa schimb regulile de revizii :)  Am propus odata/intrebat ..si rapsunsul a fost - cand se aprinde becul! :)
« Last Edit: November 01, 2024, 23:00:43 PM by Sorin03 »

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: " The Green Beast "
« Reply #71 on: November 01, 2024, 15:07:28 PM »
Uleiul brandului "Schimbat cat mai des" nu e ok oricum?

dan_b

  • 1319
Re: " The Green Beast "
« Reply #72 on: November 01, 2024, 16:19:34 PM »
E masina de " flota" ..leasing la Porsche , parca, probabil se va vinde dupa iar eu nu doresc sa o cumpar si nici sa schimb regulile de revizii :)  Am propus odata/intrebat ..si rapsunsul a fost - cand se aprinde becul! :)
A, ok, perfect asa :)
« Last Edit: November 01, 2024, 23:01:12 PM by Sorin03 »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: " The Green Beast "
« Reply #73 on: November 01, 2024, 16:27:58 PM »
Uleiul brandului "Schimbat cat mai des" nu e ok oricum?

Daca vorbim de Motul, repet , mai bine nu te apuci de citit :) . Eu " am luat-o pe ulei " cand am vazut ca acel 0W20 de la Motul contine 25% baze regenerate. Altfel eu zic ca Motul e un ulei bun, la diesel nu am avut nici o problema.

MyKe

  • 217
Re: " The Green Beast "
« Reply #74 on: November 04, 2024, 22:40:28 PM »
Interesanta ar fi fost si o analiza , dar nu stiu unde sa trimit o proba.
Îl poţi trimite în SUA, la Blackstone.
https://www.blackstone-labs.com/getting-started/

Completezi cererea de pe site şi îţi trimit ei kituri gratuite.
Prin 2018 m-a costat cam 70 de lei o trimitere de genul cu Poşta Română.
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: " The Green Beast "
« Reply #75 on: November 04, 2024, 23:01:16 PM »
Am citit despre  Blackstone dar parca nu sunt atat de curios ,in zilele noastre costa vreo 55$ cu tot cu TBN . Cand o sa am timp de asta poate o sa fac un test.

MyKe

  • 217
Re: " The Green Beast "
« Reply #76 on: November 05, 2024, 00:18:13 AM »
Oil + TBN e 45$.
https://www.blackstone-labs.com/product/oil-tbn/

Eu spuneam cât m-a costat doar transportul către ei, după ce am plătit analiza online.
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: " The Green Beast "
« Reply #77 on: November 05, 2024, 22:20:48 PM »
Gasisem ceva pe la Ploiesti si chiar voiam sa ii sun. Erau mai mult inclineti spre industrie, nu spre micii clienti persoane fizice, dar nu am avut motivatia de a merge mai departe cu telefoane si discutii. Ii caut iar si daca ii gasesc iti spun.

Gasit: https://greenoilcheck.com/
Astia erau. Vad ca au actualizat site-ul, dar recunosc sigla cu galben si verde.  Si vad ca sunt in Ploiesti, cum tineam minte.
« Last Edit: November 05, 2024, 22:23:25 PM by MihaiFlorescu »

Re: " The Green Beast "
« Reply #78 on: November 15, 2024, 10:04:28 AM »
Mersi Mihai , incerc sa le trimit o proba la utmatorul schimb, peste 5000km .
Azi am montat incaltarile de iarna : jante de Levorg si anvelope : https://news.goodyear.eu/goodyear-launches-ultragrip-ice-3/ . Niste pneuri " Nordice" probabil nu foarte potrivite pentru clima noastra dar le-am primit gratis , asa ca , sa fie primit . Suprafata de rulare este moale si sunt extrem de silentioase comparativ cu cele de vara , acum chiar ca simti ca plutesti.  ;D





Ceara data la AK arata excelent , un film suficient de gros, transparent si putin sticky :



Am mai zis si repet, sunt obsedat de elementele ruginite , nu le suport si incerc sa fac ce pot sa le mentin cat mai mult in stare buna. Mi-am propus sa verific anual ce se intampla si sa corectez zonele ruginite . Cand or sa fie prea multe , nu ma mai uit sub masina si gata 😅.
Las aici si solutia cu senzorii de presiune : am ales sa cumpar de la HUF : https://www.auto-soft.ro/senzor-presiune-huf-4050/cp/81016 , eu i-am luat de aici gata programati. Raportul calitate/ pret mi se pare foarte bun si au fost recunoscuti in 5 minute de rulare la viteze normale . Sunt extrem de precisi fata de cei OEM , acolo imi arata cam 300kpa la o presiune de 2.3 bar .



Si acum, sa vina iarna, zic :)