Salutari tuturor privitorilor!
LATER EDIT!
In sfarsit si pozele!( nu se poate sa le faca preview site-ul? Intreb ca nu sunt foarte priceput)
https://im.ge/i/sub1.R0voqJhttps://im.ge/i/sub2.R0vQ4ahttps://im.ge/i/sub3.R0pJF0https://im.ge/i/sub4.R0p4Rchttps://im.ge/i/sub5.R0pGTLhttps://im.ge/i/sub6.R0vuFzhttps://im.ge/i/sub7.R0vFj6https://im.ge/i/sub8.R0vSU9https://im.ge/i/sub9.R0vdYXhttps://im.ge/i/sub10.R0vashAm incercat mai devreme sa ma inregistrez dar se pare ca nu primeam aprobarea!
Pana la urma am reusit!
Povestea incepe cu o cautare in piata non UE pentru o masina noua! Fiindca pot beneficia de niste deduceri, am ajuns la preturi similare intre Duster, Korando si Forester.
Am ales Forester, varianta de top (cu trapa- cu toate ca nu o recomand nimanui). O sa urmeze si poze !
Achizitia a fost in AUG23.
Dealerul de aici, simpatic! Piata asiatica nu are nicio legatura cu ce ni se spune noua pe la AMT sau AK!
Aici masina se serviseaza la 15k km sau 1 an. La CVT la 8 ani si 120k km. Nu se fac alte revizii pentru prima umplere.
Mai departe am ajuns la 15k km si pe data de 16 MAR 24 ma duc la prima revizie ( am mai fost la 3500 sa schimb uleiul motor, ulei grupuri si lichid de frana- din proprie initiativa.)
Pana acum am facut ceva kilometri si vin cu urmatoarele observatii:
- Masina e o balena mica pe valuri- confortabila si lenesa. Masina de bosorogi!
- Cutia CVT e de tramvai! Lenesa daca nu e in SPORT! Pe mine, daca ma grabesc sa scoate din sarite! In rampa e un dezastru!
-Spatiu mult mai mare ca la concurenta!
-Portbagaj cam mic- Octavia 2 e mult mai bine compartimentat decat asta- imi incap mai multe in Skoda!
-Consumurile sunt irelevante dar personal , sub 90km/h scot 6.2%, pe drumul meu zilnic de 80km (dus intors) 75% autostrada! Nu e trafic de Bucuresti, deci clar nu e un consum reprezentativ.
- Pe un drum catre Romania, 3 adulti, bebe+thule- 7.4% pe timp de iarna (+4 grade C, 1000km parcursi, maxim 90kmh)
-Sistemul hybrid e o MIZERIE- prea sensibila pedala, porneste cand vrea el si nu se poate dezactiva! Sa-l prind pe ala care l-a facut sa-i arat ce simt!
- Motorul- pana acum nu ma deranjeaza - decat daca o calc!
-Uleiul 0w20 e un dezastru pentru boxere! Nu recomand sub nicio forma mizeria asta! E pus acolo pentru producator, nu pentru buzunarele noastre! In Japonia au 5w30 sau 5w40. Am studiat si prin alte ograzi si se pare ca intreaga piata e un mare fake- Castrol, LM, Mobil, Texaco..niste petarde cu reclama! Adevaratii producatori sunt undeva in umbra! O sa va tin la curent cu ce voi pune in masina in MAI24.
- Aici se pune TEXACO - 0w20 la motor si in CVT la fel! Nu am incredere in uleiul facut de turci sub licenta! Uleiurile propaganda sunt varza. Am vazut niste teste cu ulei ZF pentru cutie- NU NU si iar NU! Ever!
- Momentan pana la noi ordine merg pe Fuchs, 5w30. Ce pun astia la reprezentanta Subaru o sa schimb in 50km cu Fuchs titan 5w30. Schimbul cu extractor nu e cel mai bun! Gravitational e sfant!
- Sa-mi explice domnii ingineri ( sau poate nu e voia lor, ci ecologistii) cum naiba pui ulei 0w20 in climat care sare de 40 grade vara! in timp 0w20 se duce catre 0w10 s.a.m.d.!
- Subaru Canada a scos 0w20 din Impreza- au revenit la 5w30! Vezi domnii ingineri! Au TSB pe tema asta chiar daca pe capac scrie 0w20.
- O sa schimb si uleiul din CVT- ca orice ulei de prima umplere de fabrica! Schimbatul mai des- cheie catre succes!
-Am observat ca uleiul de fabrica nu pare sa fi fost 0w20 la motor ci ceva mai gros! Cum am facut primul schimb la 0w20 motorul era deja ascutitoare pe la 3000rot/min.
- In afara de consum si cutie cam ciudata cateodata ( smuceste ca nu stie ce vreau) nu am alte nemultumiri! Pentru viata si still meu de condus, cu familie in spate, nu am nevoie de racheta!
- Ma gandesc cu groaza cand voi reveni cu masina pe meleaguri natale bucurestene!! Suntem niste nebuni in trafic!
-Aici nu au reguli in trafic- semafoare, pietoni,,,cine e primul ala are prioritate si credeti-ma se conduce mult mai bine ca in capitala! iti taie fata fara semnal, nu conteaza- haiducie!
-Nu prea sunt producatori aftermarket la filtre- ce am gasit - Knecht pe la ulei si BlueFilter la aer si habitaclu.
-Schimbati-va imediat filtru OEM de habitaclu- e o prostie la cat de subtire e cel de fabrica! Incredibil cata zgarcenie la Subaru! E o panza de paianjen!
- Instalatia de climatizare miroase deja! Cam de la 10k. Adica imediat ce a trecut prima vara! Imediat ce porneste putin compresorul incepe un miros de ranced, beci cu butoaie de lemn amestecat cu ulei! Crama!
- Curatarea instalatiei se face serios doar cu bordul dat jos! orice solutie , spray si alte bazaconii sunt degeaba! Sau doar pe moment un efect placebo!
- Daca aveti diesel, DPF -ul se curata doar cu elementul cartus scos si bagat la cuptor termic- forja! Altfel solutiile si alte panacee sunt placebo! Am facut asta pe masini cu 300k km, si dupa functioneaza ca noi aceste DPF-uri tratate cum trebuie!
- ma ingrijoreaza injectia directa si depunerile! O sa vad cum fac cand o sa ajung acolo!
- schimbati uleiurile cand mai des! Un nene japonez de pe la Nissan- inginer in motoare- a zis ca 2000 mile! la ce uleiuri avem noi pe piata il cred. Am vazut ulei OEM inclazit ce sa transformat in gelatina!!! Si era scos din cutie! zero Km!
- Am avut si cauciucuri de iarna pe masina- se simt imediat la mers si consum! La alte masini nu prea. Din fabrica au venit cu Bridgeston Dueler Sport! Pe 18 inch!
- Lacul e slab, se zgarie imediat! Nici vopseau nu e mai breaza.
- garda la sol buna de schimbat uleiul- intru usor sub ea!
- Am cumparat un scut de protrctie grup spate OEM. In ro nu am gasit! Am pus ceva compatibil si la cutie- seamana cu o placa metalica! La motor in RO nu sunt scuturi compatibile! Atentie ca pierdeti timp cu aia de la odorheiu Secuiesc! Nu au pentru modelul Hybrid! Am dat retur!
- Nu am mai avut benzinar pana acum - Octavia 2 PD, Touareg V6, PAssat 2.0, Logan 1.5 dci- the best of the best pe motoare!
- In familie mai am un SsangYong Tivoli 1,5 - 163 cp- are 3 ani si se misca binisor. Cutia de viteze manuala e nerafinata. Mestec in piata ! Cica asa fac toate! Aisin cica! Rateu total!
In masura ce mai am idei si sfaturi,revin! Nu sunt vre-un specialist sau atotstiutor! Va rog sa acceptati scuzele de rigoare fiind totul doar o parere personala si experienta zilnica cu aceasta masina (mai ales la uleiuri)!
PS PS Ca fapt divers parcul auto de mai sus il manageriez singur de peste 10 ani ( bagat pe sub masini, degete rupte, haine pline de ulei)!!
PS- mi-am comandat un TOPDON Artidiag Pro pentru diagnoza la Subaru! Ajunge in 2-3 saptamani.
Il urmaresc pe un nene din SUA care e fixat pe Subaru.
Intre timp, daca considerati si alte aspect de lamurit, va stau la dispozitie pentru intrebari!
Cu stima,Albert