Forester my23 Xclusive
Subaru club Romania

Forester my23 Xclusive

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #20 on: March 18, 2024, 16:51:18 PM »
https://imgur.com/a/vm5PeA5

Poze de samabata!

Ca sa detaliez ce vedeti-
1. Sambata 16 martie am fost pentru revizie- 14700km. La 15k km se schiimba uleiul si filtru. Orice altceva e bonus. Oamenii au fost profi- era liber ( mai aveau 2 masini in service dar era ceva mai complicat de lucrat)
2. Intr-o ora eram gata, cu folosirea masinariei de scos uleiul (cica si spala motorul- nu prea cred dar na, daca spun ei). Uleiul vechi a fost 0w20 Fuchs Titan flex. cred ca am dat vrep 350 de lei pe bidon. PS pana la dealer am dat un pic de pedala- a urcat uleiul pe dealuri la 109 grade- am mers cu 150-160 in panta. Nu e o masina sportiva!!
3. S-a montat si scut motor original- aftermarket inca nu s-a gasit cineva sa faca. Pret bun vs Ro. Acum am scuturi la grup , cutie si motor. Toate de tabla. Cineva care sa vrea un scut de platic? OEM :laugh:
4. Uleiul pus de ei Havoline 0w20 - facut de turci, sub licenta. ESTE UN DEZASTRU pentru MOTOR. Imediat motorul s-a schimbat in comportament. Zgomotos ca un diesel, slabit, cu consum mare. Lesinat. Greu in acceleratie. Un dezastru complet.
5. Am ajuns acasa. 50km- jos cu uleiul de dealer. Cam galbui. Spre inchis.
6. Am pus ulei Fuchs 5w30, bidonul din poze. Cu filtru Knect. La fel in poze.
7. La fiecare schimb am scos saiba de la busonul de scurgere si o inlocuiesc.
8. Am facut si o iesire cu sotia de test dupa- alta masina. Pana si ea recunoaste schimbarea
9. Azi la munca- 80 km. Ne apropiem de realitate. O sa o mai plimb sampataman asta (deja am ajuns cu consum de 6.7- mai am pana la 6.2) dar clar motorul e silentions. |Urca mai bine in ture raportat la viteza si apasarea pedalei.
10. Daca nu ma convinge urmeaza un schimb de Penzoil 0w20(nu mai stiu pretul dar pe la 30 USD) sau Mobil 1 0w20(34.95 usd bidol de 4.7 litri, pentru masini hybride garanatat cica 10.000 de mile)
11. Service usor- nici macar pe cric nu o urc. Ma bag pe sub ea. Cheie de 17. Treaba e gata.
12. La 20 grade ambiental am stat 2 minute sa se stinga becul albastru. Dimineata la 9 grade am stat cam 3 minute.
13. La mers constant 90kmh, drum lin fara panta, sau usor in panta- nu sar de 90 de grade la ulei.
14. Si la schimburile precedente am observat ca motorul se "aseaza" in timp- brusc de la 13k km am consumuri sub 7. Sau dupa 2-3 saptamani se mai dilueaza uleiul si devine mai silentios. Doar observatie proprie.
« Last Edit: March 18, 2024, 17:06:33 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #21 on: March 18, 2024, 17:57:49 PM »
Puteai sa pastrezi filtrul ala original. E mai bun si oricum in 50km nu ai de ce sa il schimbi. Oricum ramane in motor urma de ulei vechi si nu poti inlocui 100% cu ce pui tu acasa.
Faptul ca dupa 50km culoarea era mai inchisa este din nou normal. Chiar si cu aparatul de scos si cu ce vrei tot raman 100-200ml din uleiul vechi prin motor si se amesteca cu cel nou.

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #22 on: March 18, 2024, 19:36:24 PM »
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html

La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #23 on: March 18, 2024, 21:57:17 PM »
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html

La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.
Si temperatura de afara cate grade? 37?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #24 on: March 18, 2024, 22:24:40 PM »
In motor ramane ulei de la vechiul schimb, umplerea initiala este cu 5,1L iar schimbul la service se face cu 4,2 L. Asa ca sunt de acord cu Mihai ca filtrul de ulei l-ai schimbat absolut degeaba, si mie mi se pare mai ok filtrul original.
Pot sa spun ca in Germania schimburile de ulei se fac cu 5w30 nu cu 0w20 ca la noi, am intrebat la AK si mi sa spus ca asa recomanda Subaru Italia pentru zona noastra, pana sa treaca sub tutela Italienilor schimburile se facea si la AK cu 5w30.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #25 on: March 19, 2024, 07:16:36 AM »
Si temperatura de afara cate grade? 37?

Ma squizati ca am omis acest aspect important  ^-^  : au fost intre 3 si 17 grade celsius.

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #26 on: March 19, 2024, 07:30:18 AM »
@ALL
De acord cu dvs.
Filtrul l-am schimbat pentru prima data cu Knecht. Am vrut sa vad daca sunt ceva modificari (mai am vreo 5 bucati de rezerva) in caz ca nu mai gasesc cel OEM.
Sunt constient ca nu poti scoate tot uleiul din motor la schimb.

Ce am vrut sa mai amintesc e ca dupa schimb(golire ulei vechi si umplere cu ulei curat) nu pornesc motorul ca si in mod normal!
Fac o combinatie de pedale ca sa invarta motorul- FARA A PORNI!
 Procedura- apas pedala de acceleratie la fund+ frana- CONTACT! Motorul invarte pentru cat las eu contactul pus!( las 3-4 secunde) si deconectez. Repet procedura de 2-3 ori maxim.
Urmatoarea pornire o fac normal- masina porneste ca de obicei- fara a se simti intarziere sau vre-un sunet dubios. Reprezentata nu stie asa ceva aici. Nu stiu daca in Ro sau in alte parti se aplica procedeul.

@4croco Foarte dubios- Adica in clima DEU s-ar preta 0w20 mai bine decat 5w30- inseamna ca la ei e mai cald ca la noi?  Foarte interesanta pozitia Subaru ITA. Le-am scris celor de la Subaru EU dar nu mi-au raspuns- exact pe subiectul uleiului.
Atunci de ce in TUR avem 0w20 la fel ca in ROU sau ITA si CAN iar in DEU 5w30?! 
« Last Edit: March 19, 2024, 07:34:54 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #27 on: March 19, 2024, 07:40:03 AM »
Ai aici kit de scuturi AM , si nu de fer :
https://www.asfir.com/underbody-protection-kit-595258bb.html

La ulei ai zis ca ai vazut 109° - cat ar fi ok ? Eu la 150km/h aveam 97-98°, la 130km/h undeva pe la 94 statea, dar masina e noua , inca in rodaj, nu i-am dat asa tare.

Pare a fi ce trebuie. Dar la 830 USD ma depaseste- metal vs Aluminiu- parca ma descurc mai bine cu metal- analogie la jantele de tabla vs aliaj. Pentru protectia CVT am o bucata mult mai mare ca si suprafata- o prefer in locul celei din poza.

LA ulei 109- urcam un deal in acceleratie- aproape la blana. Un ulei standard ar tine pana la 130 de grade C- punctul de fierbere/temperatura de degradare. Majoritatea senzorilor duc pana la 150 C. De asta m-as opri la 130.
Cu un aditiv ar fi posbil sa ai -Un ulei FULL SYNT- 150 C< Ulei racing- 650 C.<Cele "EXTREME"- 1000 C.

La Ulei CVT - 126 e cam la limita(cineva a masurat pe masina cand facea OFF Road). Banuiesc ca la 130 C deja apare avertizare in bord. Pentru tractare se recomanda un OIL COOLER sau mers turat cand e vorba de urcat rampa.

Depinde pe ce tip de drum mergi, calitate benzina,incarcare, temp ambientala- cu cat se tureaza motorul/creste viteza- cu atat creste temperatura. Pe drumurile mele se mentine sub 90, afara 10-20 grade C, 90kmh, 1100rot/min.

Dupa ce am testerul o sa am mai multe live data!  https://www.amazon.com/TOPDON-ArtiDiag-Bidirectional-OE-Level-Diagnostic/dp/B0BNKHCXVC/ref=sr_1_1_sspa?crid=8HBTUG1GS8RZ&dib=eyJ2IjoiMSJ9.zJJx5IEsGo6cNccwgXbDM7RWwKmfS3J03ERF5wSHkYgdIpdLHLiKeTrjTmI_-egCQsGpifhHOhiW22X75A9b-KOTZCnUqtxmXi6HueymHIzhpv2Xaxk_RodzzCFdun4HYP8W01MSBlSjVHp1TNVIZDWmzFy2K4IMYYpp-sbb9TId7ob0pcewzfVx_sVghJOY5pxQFcrviIENFg1tksV1lTW3Xb2HA3yR3ks1am33S4DDey5qY6GnQVHH_bBmgnFqB7kHBJUT1qeFdrJQxx_3A2IwnsSXpVPNu-w06yX_884.oxMZS_gAmCxE19gwGAaKx7a-j5osjGYpALvrKVqAEfU&dib_tag=se&keywords=topdon+scanner&qid=1709879691&sprefix=topdon%2Caps%2C995&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1
« Last Edit: March 19, 2024, 08:04:13 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #28 on: March 19, 2024, 17:54:05 PM »
Cumva out of topic..am vazut ca locuiesti in Turcia si conduci si spre Romania.
Sunt curios daca sesizezi diferente de consum mari folosind benzina turceasca versus cea din Bulgaria sau Romania. Totodata, de unde alimentezi in Turcia? Benzina de 95 sau 97?

Intreb pentru ca cel putin de 3 ori pe an coboram din Bucuresti pana spre SE Turciei si de fiecare data am sesizat ca motorul trage mai bine si consuma mai putin cu benzina turceasca, preponderent BP si Shell.
Testat cu Forester Turbo si Toyota aspirat.

kay

  • 62
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #29 on: March 21, 2024, 16:04:51 PM »
Salut ,

in legatura cu intrebarea lui Ilie ,am fost in Turcia acum 3 ani cu Sj ul xt si mi s-a parut benzina mult inferioara celei de 100 de la MOL cu care alimentez (consum mai ridicat reactii mai lente la accelerare ).Odata ajuns in Ro i-am schimbat uleiul am avut impresia ca -i crescuse nivelul din cauza ca ajunsese benzina in el .
Poti s-o compari cu cea din RO ?
Toate bune !
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #30 on: March 25, 2024, 07:46:56 AM »
Cumva out of topic..am vazut ca locuiesti in Turcia si conduci si spre Romania.
Sunt curios daca sesizezi diferente de consum mari folosind benzina turceasca versus cea din Bulgaria sau Romania. Totodata, de unde alimentezi in Turcia? Benzina de 95 sau 97?

@Ilie & Kay
Alimentez cu singura varianta de benzina de la statiile OPET(am pret preferential aici). Acum de ex a ajuns la 44 lire litrul ( acum 1 an si ceva era 18-19 lire). Posibil sa fie ok SHELL si BP.
Mai am un Tivoli (adus din Ro) si cred ca se comporta ceva mai slab decat in Ro(la inceput). Mi-a tras niste flash-uri cu CHECK ENGINE aprins. Ca sa rezolv am mers mai tare ca de obicei si in 15-25 km s-a stins. A trecut mai bine de 1 an de atunci si nu s-a mai aprins. Acum cred ca merge relativ in regula. Nu sesizez nimic. 99% din timp masinile stau cu plinul facut. Nu am o parere buna despre motorina. Pentru un 2.0 TDI e lenesa. Trebuie tinut in SPORT Passatul.

Per total nu am mers asa de mult in Ro incat sa imi dau seama de diferente. Oricum miroase foarte tare a benzina uleiul. Si l-am schimbat de curand. Am multi colegi cu masini din UE si nu prea se plang de benzina.

In Bulgaria nu ma opresc! EVER! Nici daca vine apocalipsa nu ma opresc!

UPDATE - In weekend am scos uleiul FUCHS 5w30 si am luat de la "magazinul din colt" Mobil 1 0w20. (bidon 5 quartz, 4.7 litri, 35 USD bidonul). Consumul incepe sa scada.
Imediat motor mai silentions, acceleratia mai rapida, zgomot in mers foarte putin, (la 3000 abia se aude ceva). La 100kmh se aud doar anvelopele.
Concluzia- o diferenta CLARA 0w20 versus 5w30. (am avut 5w30 de la Mobil 1 si comportamentul a fost destul de apropiat cu 0w20) ceea ce imi indica faptul ca Fuchs intra la capitolul apa de ploaie(sa mai zic ca alimenteaza si pe cei de la VW la prima umplere- deci NU). De cand Fuchs face sub licenta si uleiul in Turcia(pentru benzinarii OPET) e destul de elocvent ca nu au calitate. Nu as tine uleiul mai mult de 5000km. https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-0w-20

Reamintesc ca am sa trec pe un ulei necunoscut marii majoritati. Nu ii dau numele pentru a nu fi reclama. Insa pana acum 2-3 saptamani nici eu nu stiam ca exista. Am studiat problema si acum cam am idee ce inseamna ulei de top - din mai multe considerente- fara reclama la TV, fara marketing agresiv, fara sponsorizari, cu ambalaj de tabla musai, calitate pentru anumiti constructori -F1, premium..si desigur cu rezulate probabile.
« Last Edit: March 25, 2024, 07:56:05 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Forester

  • 3125
  • The other right!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #31 on: March 25, 2024, 09:16:47 AM »
Asa cum ai pomenit de Fucsi si de Mobili, cred ca poti mentiona si uleiul in tabla - cel putin pe mine m-ai facut curios, in conditiile in care si eu sunt foarte atent ce bag in vechiturile mele.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #32 on: March 25, 2024, 09:27:51 AM »
 ;D
@Forester

Inca nu vreau sa recomand ceva ce nu am testat cu propria piele. Poate nu e bun- cine stie. In teorie suna foarte bine si vreau sa vad si practic cum stau. In mai ajung si fac testul. Am in plan sa pun si in alte masini- Ssangyong Tivoli 162 cp 1,5 benzina, Octavia 2 1.9 TDI PD, Logan 1.5 dci. Sa avem mai multe surse! Pana atunci prefer sa nu pomenesc numele (mai ales ca e un brand "no name").
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #33 on: March 25, 2024, 18:51:39 PM »
Pakelo?

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Diagnoza TOPDON Artidiag PRO
« Reply #34 on: March 29, 2024, 08:40:19 AM »
@Mariansro No comment. O sa vedem dupa ce testam.

UPDATE- A sosit diagnoza din SUA. Totul OK. Am luat de la producator.
Pe Forester- si-a facut updateurile si am gasit 31 de module. PS- Am ajuns acasa si am lasat motorul pornit- Live data pe transmisie- uleiul avea 76 grade iar cel de motor 92. O sa fac si un live cu mers- vreau sa vad cum urca temperatura la CVT.
Astfel>
Inspection Result
Inspections are normal for Vehicle body system

1.Multi-function Display(MFD)

2.Airbag(AB)

3.Subaru Rear Vehicle Detection(RH)(RVDR)

4.Combination Meter(MET)

5.Hybrid Powertrain Control(HPC)

6.Infotainment(INF)

7.Reverse Automatic Braking(RAB)

8.Power Window (Switch)(PWS)

9.Keyless Access with Push Button Start(Power Supply)(SMTP)

10.Brake Control(BC)

11.Drive Motor(DM)

12.Pedestrian Alert(ALT)

13.Power Rear Gate(PRG)

14.Power Window (Driver)(PWD)

15.Keyless Access with Push Button Start(Collation)(SMTC)

16.Telematics(TLM)

17.Body Control(BIU)

18.Subaru Rear Vehicle Detection(LH)(RVDL)

19.Air Conditioner(AC)

20.Engine(EGI)

21.Tire Pressure Monitor(TPM)

22.Headlight / Foglight(LT)

23.Driver Monitor(DMN)

24.Power Window (Passenger)(PWP)

25.Power Seat Memory(SEAT)

26.Occupant Detection(OCPT)

27.Transmission(TM)

28.Automatic Light and Wiper(ALW)

29.EyeSight(ES)

30.Power Steering(PS)

31.High Voltage Battery(HVB)

Pentru SSangyong Tivoli 2019+- cam slabut. Cateva module. Nu am gasit nimic special.

In schimb se gasesc multe marci- ce ma interesa - Dacia, Renault si Skoda- sunt prezente.
Tableta are o functie de raport diagnoza- iti trimite pe mail un link - care te trimtie pe serverul lor unde este generat raportul cu toate sistemele si problemele.

UPDATE CONSUM- 6.3% pe ultimii 300km, 2 persoane in masina. Si AC pentru jumatate din parcurs.(mod eco). Zgomot disipat la nivel perceptibil fata de 5w30. Nu vroiam sa cred ca exista o asa diferenta- dar da, EXISTA!
Si reamintesc episodul cu Octavia2 1.9 TDI--am trecut pe 0w30 de la 5w30- 506.01- La fel zgomot mai putin, ceva mai multa "putere", si consum diminuat. Deci 2 exemple practice traite pe propria piele, ulei subtire, rezultate mai bune.
« Last Edit: March 29, 2024, 08:54:01 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Update
« Reply #35 on: May 29, 2024, 11:13:25 AM »
 Salutari stimati privitori

Am revenit la 22500km.
Dupa un drum TUR-ROU, revin cu niste concluzii.

La 195--km am pus ulei Pakelo 0w20. Am mai avut o varianta de ulei (mai ieftin) insa distribuitorul a fost foarte aproape de Bucuresti si a avut pe stoc ce am avut nevoie. Ca pret nu a fost scump- estimez la 90 lei/litru. Informativ 5 litri+2 litri ulei diferential+1 litru lichid frana dot4= 700 lei (am avut 10% off)
 
Ca si conluzie- nu pot sa ma pronunt in clar, dar in mod CERT e singurul ulei care nu s-a schimbat la culoare dupa aproape 3000km. Consumul a fost zic eu, extra bun- masina plina, AC non stop, 100kmh media, viteza 120-150kmh, autostrada 8%, benzina TUR( mai slaba ca cea din Ro).
Ce as mentiona e- la pornire motorul e mai turat versus alte uleiuri. La capitolul zgomot motor nu e deranjant, dar se poate mai bine ( Fuchs Titan Flex Gt a fost THE BEST- mega silentios).
Consumurile par a fi cele mai bune obtinute pana acum. Pe masina am folosit ulei Texaco ( licenta , facut in TUR, o mizerie), Fuchs 5w30 si 0w20 ( cel mai bun a fost 0w20, 5w30 era zgomotos, slab la consum) si Mobil 1 0w20 - made in USA- destul de bun, consum ok, zgmot normal- dar in comparatie cu Pakelo la 1000 km era deja maroniu.

Benzina TUR ( de la statii OPET) e ok dar mai zgomotoasa si lenesa versus benzina Lukoil 95 sau Petrom 95 din Ro. Motorul e mai zgomotos, ralantiul e mai tremurat, pedala mai anosta, ciudata in acceleratie /deceleratie. Am sesizat ca in Ro masina e mai rafinata in mers!

Suplimentar am schimbat la dealer in TUR uleiul din grupuri- 2 litri se pare ca au fost de ajuns- 75w90 norma GL5. Dealerul nu a comentat atata timp cat pe bidonul Pakelo a specificat normal! Am pus si la frana lichid Pakelo- pot sa zic , fara placebo- masina e un pic mai mult mai rafinata, au disparut mici tremuraturi, trecerea de la EV la termic, e mai lina, in sensul in care trenul de rulare nu mai semnalizeaza oprire/pornire motor termic- respectiv cind intra in sarcina CVT-ul.

O sa tin 10.000km uleiul Pakelo si sper sa mai pot aduce 4 litri din Ro. Daca nu revin la Mobil 1.
Masina per total se comporta normal, sta bine la viteze peste 120, chiar si cu cutie bagaj THULE, consum forate bun pentru aerodinamica si incarcare- 3 adulti, bagaje(pentru prima data masina statea ridicata de puntea fata!!).

Abia ce am inceput deplasarile zilnice, consum dupa 2 zile s-a dus la 6.4.( vs 6.2 inainte de schimbul de ulei).
Ca fapt divers la regimul de mers comparativ cu Mobil 1, imi pare ca uleiul asta preia mai multe grade- am ajuns cred la 116 0C pe autostrada!
La turatii se tine 1200 rot/min pe la 85-90Kmh...120kmh se duce la 3000rot/min si am observat ca la acceleratie se duce la 4000rot/min si o tine acolo pana atinge viteza ceruta. Zgomotul de benzina turata se tine scazut, chiar infundat as zice- pare ca cel mai bine dintre uleiuri pana acum!

In weekend (25.05.2024) am fost la dealer la Subaru (ARKAS ) si am facut schimbul de uleiuri- estimez ca in decembrie o sa ajung la 30.000km.
orientativ- operatiunile au fost 1500 TL (200 si ceva de lei!!!) - urcat pe elevator, dat jos roti, scos lichid gravitational la fiecare roata, dat jos scuturi- schimbat ulei grupuri, primit 1 litru ulei motor, primit 2 perne /tetiera gratis, spalare masina exterior gratis, inlocuit suporti numere cu noul model Subaru, plus banda adeziva pentru eliminare vibratii suporti- mega multumit! Am permutat si rotile, respectiv pe stanga si dreapta intre ele. cam 1-2 mm diferenta la grosime!ochiometric!

Cu ocazia asta am pus diagnoza oficiala pe masina- doar eroare la senzorul de lumina din bord- ca nu era lumina solara in atelier. Am vazut si lista cu toate modulele si o sa o postez ASAP.
Nu s-a gasit niciun update de software, nicio rechemare!

Mai face figuri telefonul cu mizeria de entertainment unit- sunt slabe la capitolul software! Daca nu am GPS activ inainte sa am motorul pornit si fara sa fie cablat, se blocheaza navigatia- si trebuie sa opresc masina, sa inchid si sa treaca vreo 5 minute ca sa isi revina sau resetez unitatea !! Mai ales cu Waze! In TUR nu se foloseste WAZE! E slaba din toate punctele de vedere! Cu maps am macar traficul actualizat!
« Last Edit: May 29, 2024, 11:20:16 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #36 on: May 29, 2024, 12:04:38 PM »
Lista cu module identificate cu soft oficial Subaru Monitor 4!
Din lista am scos cam 31 de module care ar fi functionale. Ceea ce e bine ca le pot vedea si cu scula mea TOPDON de 400 USD vs 2000USD cat costa interfata (mufa OBD) OEM.

PS- o singura eroare pe modulul de AC- b141 sau ceva asemanator- Senzor intensitate solara! Eroare nu se sterge cu interfata daca nu este iluminat senzorul. Ori pui un telefon cu lanterna pe senzor ori scoti masina la soare- altfel eroare reapare! Daca masina iese la lumina cred ca se sterge automat.

« Last Edit: May 29, 2024, 12:16:39 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Update
« Reply #37 on: May 29, 2024, 20:13:05 PM »

Benzina TUR ( de la statii OPET) e ok dar mai zgomotoasa si lenesa versus benzina Lukoil 95 sau Petrom 95 din Ro. Motorul e mai zgomotos, ralantiul e mai tremurat, pedala mai anosta, ciudata in acceleratie /deceleratie. Am sesizat ca in Ro masina e mai rafinata in mers!


De ce nu Shell de 97 sau BP?
Din cat am folosit eu, mai ales la motocicleta, indiferent ca am bagat din Diyarbakir sau Ankara, benzina de la Shell a fost net superioara fata de Opet sau Petrol Ofisi..

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #38 on: July 04, 2024, 10:09:39 AM »
@ Ilie
Cu OPET am discount.

UPDATE-
Am pus Uleiul Pakelo la munca- consumul scade. Sub 6.2.%. Silentios. La 80kmh sta la 1000-1100 rot/min.
Caldura ambientala nu pare sa afecteze temp la ulei. reusesc sa-l tin in 94-95 grade.
Am pus Pakelo si in SSangyong. Si se simte altfel motorul. O sa incerc sa le tin maxim 10k.
Cand revin in Ro o sa mai experimentez si cu alte uleiuri ( ceva mai ieftine dar nu cu mult). Oricum pentru un ulei care nu beneficiaza de reclama si contrafacere, sunt foarte multumit de pret- undeva la 80-90 lei litrul.

Foresterul are 24k km ( 11 luni de cand am cumparat-o).
Tivoli a facut 30k km.
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

VeNoM836

  • 263
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #39 on: July 04, 2024, 16:49:57 PM »
De pe un forum din USA.
Si mie mi s-a parut ciudat cand am vazut in Outback-ul din 2017 0w20 dar o sa-l folosesc in continuare.

Quote
As an engineer that has worked with rotating equipment and various bearing designs, I plan to use the recommended 0w20. The pump flow rate and bearing clearances are all based on the thinner (0w20) oil. As you increase the viscosity of the oil the volume and pressures through the pump will likely be reduced (less oil being feed to the bearings) and the torque on the oil pump will increase (putting more stress on the oil pump). The oil feeding bearings will not flow as well into the bearings and the bearing can lack in lubrication also the oil flow out of the bearings will be hampered and the oil will take more time to flow through and get heated higher than expected. The return oil flow throughout the engine will become slower allowing the oil to get hotter (more dwell time on hot parts) and the oil level in the sump will be a little less.
« Last Edit: July 04, 2024, 16:52:14 PM by VeNoM836 »
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/