@ ALLCON
Atunci ce facem cu 5w30 si 5w40 sau 5w60? Care este rolul indicelui -
Ca si parte practica, pot sa confirm ca 0w20 boxerul il ARDE imediat! Adica din galben il face maroniu foarte repede. Mai mult amorsarea circuitului se face foarte zgomotos la RECE in comparatie cu 5w30! Daca tot ne raportam la temperaturi- cea ambientala influenteaza destul de significant consumul! Deci de ce nu ar fi diferente intre cele 2 tipuri la temperatura ambientala similara?
5w30 imi tine turatiile mult mai jos, imi tine temperatura la ulei mai jos- la acelasi regim de turatii si temp exterioara! Si comparativ cu 5w30, 0w20 este mult mai spre MARO decat spre GALBENUL (ulei nou), pe cand primul foarte greu sa vezi vreo diferenta de culoare. pentru mine 0w20 NU este pentru acest motor, oricat se straduie producator sa ma faca sa fiu ECO!
Tin sa va reamintesc episodul cu WRX (sau Impreza, nu imi amitesc exact) din Canada, cand pe motor scrie ca 0w20 e uleiul preferat si dupa cateva incidente grave, SUBARU a revenit cu mentiunea ca se va folosi 5w30! Deci si-au dat seama ca au dat rateu cu normele lor prostesti!
Acum nebunia uleiurilor subtiri se duce catre 0w16! si 0w8! In curand va fi apa de ploaie! Multumire consiliului CAFE, care brusc a schimbat normele peste noapte, sub amenintarea profiturilor producatorilor auto!
Fiecare decide pe banii si munca lui, dar eu nu ma ghidez deloc, absolut deloc, dupa nicio norma ECO-BIO fanatica! Eco terorismul asta auto nu ma sperie! Ramane proba timpului si a fiabilitatii! Va invit sa vedeti teste reale pe uleiuri de firma si sa observati ce anume se intampla cu acestea! Nu ii fac publicitate canalului de youtube pe care le-am gasit, cine vrea poate sa intrebe in privat!