Forester my23 Xclusive
Subaru club Romania

Forester my23 Xclusive

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #40 on: July 04, 2024, 21:55:23 PM »
Eu am luat XV-ul anul trecut din Germania si in motor avea 5W30, la revizia facuta la AutoKino au bagat Motul 0W20 si motorul se aude altfel si se simte ca functioneaza altfel, la rece era mult mai galagios cu 5W30.
Ma gandesc ca daca un motor a fost proiectat pentru functionarea cu ulei 0W20 de ce ai baga alt ulei si nu ce recomanda producatorul.
Ma refer strict la vascozitate nu marca, fiecare poate sa aleaga ce marca doreste la ulei.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #41 on: July 04, 2024, 22:10:09 PM »
Pe scurt, pentru ca difera conditiile de utilizare.

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #42 on: July 26, 2024, 16:37:21 PM »
Buna ziua tuturor si bine v-am gasit.
Sunt nou aici si in curand o sa ma alatur posesorilor de Forester(sper cat mai repede)... :) A fost o incantare sa va citesc topicurile si va marturisesc sincer ca a atarnat foarte mult in alegerea/inclinarea balantei catre Forester.Sper sa revin cat mai curand pe aici cu un topic propriu.
Acum,de ce am ales acest topic pt introducere...Am citit ceva despre trapă la inceput de topic,cum ca nu ar fi ce trebuie...Marturisesc sincer ca asta a fost unul dintre motivele alegerii mele deci am ramas putin pe ganduri.Problema nu cred ca a mai fost reluata sau poate nu am citit cu atentie eu(scuze anticipate in acest caz)...
Cam asta ar fi pt moment... :)
Drumuri bune sa aveti si sper sa ne auzim in curand...

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #43 on: July 30, 2024, 19:16:51 PM »
Salut. Eu am modelul cu trapa si o consider foarte faina
Copiilor le place la nebunie, mai ales pe drumuri de munte

Forester23

  • 27
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re:Update 30.000KM
« Reply #44 on: October 01, 2024, 08:19:02 AM »
@ALLCON

Am ajuns si la venerabila cifra de 30.000km intr-un an si putin.
Masina benzineste ca in prima zi.
De la 195--Km am pus Pakelo 0w20. Dupa cum am mai precizat a scazut consumul cu un 0.5 litri/100km ( pe acelasi traseu, conditii similare de trafic si temperatura vs mobil 1 0w20 made in USA).
Cum a mai remarcat cineva 5w30 e mai zgomotos. Mai departe nu stiu ce sa zic.
Am mai pus in benzina niste adivitiv - care la benzina de aici s-a simtit. Ceva mai silentios motorul in mers si parca era mai sprinten.
Am facut si un UPDATE DE SOFTWARE- banuiesc ca pe partea de infotainment s-a lucrat. Am gasit niste erori la unitate si dupa update nu au mai aparut. Update-ul s-a facut cu telefonul in mod HOT SPOT si conectat la unitatea radio. A durat cam 5-10 minute toata procedura.
Sambata pe 5 OCT ma duc la revizie. Desigur cu Pakelo adus de acasa!

Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Forester23

  • 27
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #45 on: October 01, 2024, 08:23:25 AM »
@tache & @marianBV

Trapa e o cascadorie- dupa ceva timp se blocheaza canalele de scurgere si inunda plafonul. In rest e o alta piesa fara o folosinta urgenta pentru mine. Intra diverse de pe drum, praf etc. Un alt geam expus la grindina. Fiecare dupa cum ii place. Eu sunt mai practic!

@tache- E made in JAPAN. Inclinam catre CRV- noul model, dar e made in CHINA.
« Last Edit: October 01, 2024, 08:29:41 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Forester23

  • 27
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Service la 30 k si 1 an și 2 luni
« Reply #46 on: October 02, 2024, 18:09:34 PM »
Am fost azi la revizie. Am avut filtrele mele. Doar oringul metalic de la bușon l-am plătit. 59 de lire. Per total factura a fost de 90 usd. La software pe infotainment am versiune UK 23.16.70.
Au scos uleiul gravitațional după care au o mașinărie care pulsează o solutie timp de vreo 6 minute și scoate totul. Nu știu de ce au insistat sa pună 4.6 litri în motor. Normal e 4.2 cu tot cu schimbul filtrului. O sa mai dau eu jos vreo 500ml. Cam atât.
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #47 on: November 12, 2024, 22:47:13 PM »
Felicitari pt masina si la cati mai multi km  :)

Sper ca in curand o sa fiu si eu posesorul unui asemenea agregat.

Va ca tot se vorbeste de temperaturile la ulei. Am o intrebare de necunoscator ale temp normale de functionare ale motoarelor pe benzina. De ce este temperatura asa de mare la ulei ? Este normal sa ajunga la peste 95 C ? La dieselul meu temp la ulei este totdeauna mai mica cu 5 grade fata de temp lichidului de racire care nu trece nici vara de 93 C... deci uleiul sta cam pe la 85 - 88 C

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #48 on: November 13, 2024, 09:49:04 AM »
La aspirat stă și la 108 grade. Depinde de ulei și de logica răcirii. Aspiratele după 2021 până în 2025 au tcv cu probleme.
« Last Edit: November 13, 2024, 09:50:55 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester23

  • 27
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #49 on: November 29, 2024, 08:09:39 AM »
@Xander - parca s-au rezolvat problemele cu TCV la Subaru. 108 grade e mult. Ar trebuie sa merg peste 3500 rot/min ca sa tin temperatura asta. Daca merg 160--peste atunci da, ajung si la 113-117 grade la ulei- dar cu uleiul asta nou nu am testat la asa viteza, cat ar putea sa urce temp la ulei.

@Lupul ALB
WELCOME!

Succes si tie si sa fie intr-un ceas bun.
la mine la ulei daca merg cu 90kmh uleiul sta la 89-90 grade. Temperatura aerului aprox 20 Celsius.
Daca urc in ture - rampa- ajung si la 106. Dupa revine la 90-92. Depinde de viteza.
Daca merg super relaxat nu sar de 90 de grade.

@UPDATE - am ajuns si schimb uleiul PAKELO 0w20. Am trecut pe SIROIL 5w30 504/507.
(Am mai testat FUCHS 5w30 dar a fost o dezamagire de la prima cheie. Motor mult mai zgomotos!)

ALTA VIATA! ALT MOTOR! Consumul e cel din carte fara sa ma stresez. Ajung la 6.7 consum extern mers 90-100kmh. Fara clima.
Am folosit si tratament de flush inainte, aditiv pentru ulei si aditiv pentru benzina cand am facut schimbul. Nici cand era noua nu mergea asa. Aditivii sunt de la BLINKER.

Am in stand by si ulei de CVT- AXXON OIL, pregatit sa-l schimb cred ca in ianuarie 2025.
Am ajuns la 34.000km in total si uleiul de motor schimbat la 31380km abia s-a maronizat putin.
La 80-90kmh motorul parca e la ralanti-1100-1200 rot/min. 

Orice ar fi, motorul este MUULT mai silentios. Nu e imaginatia mea sau orice ati mai putea crede. E alt ulei!
Si merg mult mai linistit ca 5w30 e mult mai bun decat apa de 0w20. La peste 30-40 grade sa nu imi ziceti ca merge 0w20! Care e sensul lui xw20- adica temperaturi de maxim 20 grade.
Efectiv motorul nu mai URLA pe la 3000-4000 de ture. Se aude infundat. Pana si colegul de naveta a observat asta..si el e afon cu motoarele!
Consumul am observat ca nu mai fluctueaza de nebun- adica daca rup ritmul sa urce brusc de la 6.x la 8.x pe drumuri scurte. Ramane mult cu variatii mici de maxim 0,5 l/100km. Nu mi-a mai sarit de 7.9% -combinat-, chiar daca am abuzat de pedala, ceea ce inainte se intampla.
EV-ul intra mult mai usor in functiune- nu stiu daca are vreo legatura cu alti factori externi, dar pe acelasi traseu zilnic am observat ca intra mult mai des in modul EV. Poate ca e din cauza temperaturii ambientale? Nu stiu de ce - e doar observatia mea. NU mai simt cand porneste-opreste motorul in cazul asta. Merg si trebuie sa ma uit cand e aprins martorul altfel nu se aude/simte nimic!

Din 20AUG2023 pana acum masina s-a comportat fara probleme. 
« Last Edit: November 29, 2024, 08:28:48 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #50 on: November 29, 2024, 09:03:33 AM »
W20 nu inseamna 20 de grade ambiental. Ca altfel prius cu w8 si w10 s-ar vinde doar in Norvegia, nu si in California.

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #51 on: November 29, 2024, 12:25:47 PM »
Tcv in 2020 a trecut la alta construcție in ton cu vremurile care s-a dovedit a fi mai puțin fiabilă. A fost corectată în 2021 să pice cu valva deschisă ca să nu strice motorul. Inițial pica ba deschis, ba închis. În 2025 s-a revenit la construcția fiabilă de dinainte de 2020.
Nu poți să compari uleiurile 0w20 cu 5w30. Au repere de temperatură și au scopuri diferite. Boxerul iubește uleiurile care oferă protecție ridicată la temperaturi joase dar și ridicate. Cu accent mai mult pe temperaturi ridicate .
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester23

  • 27
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester my23 Xclusive
« Reply #52 on: November 29, 2024, 12:58:09 PM »
@ ALLCON
Atunci ce facem cu 5w30 si 5w40 sau 5w60? Care este rolul indicelui -
Ca si parte practica, pot sa confirm ca 0w20 boxerul il ARDE imediat! Adica din galben il face maroniu foarte repede. Mai mult amorsarea circuitului se face foarte zgomotos la RECE in comparatie cu 5w30! Daca tot ne raportam la temperaturi- cea ambientala influenteaza destul de significant consumul! Deci de ce nu ar fi diferente intre cele 2 tipuri la temperatura ambientala similara?
5w30 imi tine turatiile mult mai jos, imi tine temperatura la ulei mai jos- la acelasi regim de turatii si temp exterioara! Si comparativ cu 5w30,  0w20 este mult mai spre MARO decat spre GALBENUL (ulei nou), pe cand primul foarte greu sa vezi vreo diferenta de culoare. pentru mine 0w20 NU este pentru acest motor, oricat se straduie producator sa ma faca sa fiu ECO!

Tin sa va reamintesc episodul cu WRX (sau Impreza, nu imi amitesc exact) din Canada, cand pe motor scrie ca 0w20 e uleiul preferat si dupa cateva incidente grave, SUBARU a revenit cu mentiunea ca se va folosi 5w30! Deci si-au dat seama ca au dat rateu cu normele lor prostesti!
Acum nebunia uleiurilor subtiri se duce catre 0w16! si 0w8! In curand va fi apa de ploaie! Multumire consiliului CAFE, care brusc a schimbat normele peste noapte, sub amenintarea profiturilor producatorilor auto!

Fiecare decide pe banii si munca lui, dar eu nu ma ghidez deloc, absolut deloc, dupa nicio norma ECO-BIO fanatica! Eco terorismul asta auto nu ma sperie! Ramane proba timpului si a fiabilitatii! Va invit sa vedeti teste reale pe uleiuri de firma si sa observati ce anume se intampla cu acestea! Nu ii fac publicitate canalului de youtube pe care le-am gasit, cine vrea poate sa intrebe in privat!
« Last Edit: November 29, 2024, 13:01:59 PM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!