In pragul de 200.000 km, de la ultima mententanta am avut cel putin 3 semnalari de "Oil dilution" + limitari de Limp Mode, moment in care am inceput sa ma ingrijorez si alarmez ca DPF-ul (sau altceva) nu functioneaza corespunzator. TwinMotor mi-au zis ca e DPF-ul e infundat ... insa inainte sa dau 2000 euro pe un DPF nou m-am pus sa fac si eu un pic de cercetare si sa inteleg mai exact ce se intampla.
Recent mi-am luat un modul OBD2 si am monitorizat cu CarScanner. Asa urmaresc cand masina ajunge cu soot in pragul de 65% si porneste DPF-ul ... ma asigur sau incerc sa mentin masina pe sosea, sa nu opresc.
Ce am constatat/observat:
- Soot-ul fluctureaza intre 31-75%
- Ash - 6%
- Temperatura in DPF creste corespunzator
- DPF-ul activ nu arde soot-ul, soot-ul nu scade spre 20-10 sau chiar zero.
- DPF regenerative counts si DPF km since last regen, zi eu ca nu arata corect, cred (am vazut si la alti pe YT problema sa nu reseteaza corect)
Ce ma ingrijoreaza e faptul ca regenerarile active (cele cand e pornit DPF-ul ca in exemplu atasat / 600 grade) nu se intampla mai nimic cu soot-ul, nu scade constant. In schimb in regenerarea pasiva (adica cand merg cu masina constant la diverse viteze si turarii, cu DPF-ul oprit adica temp mica 150-200 grade soot-ul flucutreza intre 40-65%). Toleranta asta de 20% e paguboasa si cea care se impacteaza oil dilution pentru ca regenerarea activa se porneste mult mai des si nu poate fi finalizata....
Cum sa imi dau seama daca chiar DPF-ul este chiar dus?
Senzorul de presiune DPF ar putea sa fie si el defect? Cum pot sa-l descifrez.