Subaru Forester 2.0 SJ 2013
Subaru club Romania

Subaru Forester 2.0 SJ 2013

RLX

  • 140
Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #40 on: June 06, 2024, 18:07:58 PM »
Poti incerca procedura de resetare a geamurilor.

O poti gasi pe youtube “subaru auto window reset”.

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #41 on: June 07, 2024, 07:41:45 AM »
Cand am cumparat masina,am parcurs 100 km timp in care am inchis si deschis de mai multe ori si a functionat.acum eram prin oras cand s-a intamplat.e posibil sa se comporte diferit la viteze mari ?

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #42 on: June 07, 2024, 17:12:58 PM »
Nu are legatura cu viteza, ci pare ca simte o oarecare rezistenta la urcare si considera ca ar fi un obstacol, motiv pentru care il coboara inapoi. As face cateva curse de urcare fara functia Auto, altfel cel mai probabil trebuie inspectate sinele/ sufele

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #43 on: June 07, 2024, 20:19:52 PM »
Azi am facut o incercare la rece adica am stat pe loc si a functionat

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #44 on: June 09, 2024, 14:27:13 PM »
De vreo cateva zile am o problema.masina pierde curent sau bateria pusa de fostul proprietar e defecta,desi este aproape noua.
Daca cumva iau bateria jos ,se reseteaza ceva?

marr

  • 2255
Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #45 on: June 09, 2024, 18:21:36 PM »
Nimic important - va trebui sa memoreze din nou posturile radio. Nu țin minte dacă si telefonul trebuie reimperecheat cu mașina.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #46 on: June 09, 2024, 19:13:36 PM »
Adevarul este ca de cand a inceput problema,s-au resetat programele radio

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #47 on: June 09, 2024, 23:06:53 PM »
Ca sa se reseteze programele deja tensiunea pe baterie trebuie sa scada f mult. Mai intai poti cauta de consum anormal cat masina e parcata, altfel orice baterie ai pune, daca exista consum mare, o va termina repede si p'aia noua

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #48 on: June 23, 2024, 11:20:32 AM »
Cum se imperecheaza telefonul cu masina?

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #49 on: August 21, 2024, 07:22:22 AM »
Salut! M-ar interesa cand trebuie facut schimbul de ulei la cutia cvt si cat de greu se schimba.am inteles ca intra destul de mult,peste 12 l ulei.
Si la grupuri as vrea sa stiu.

marr

  • 2255
Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #50 on: August 21, 2024, 08:55:36 AM »
Recomandarea e sa-l schimbi la 60.000 km / 5 ani.
Nu poti sa o faci de unul singur - sau, poti, dar nu stii ce iese ...
Cel mai bine ar fi sa mergi la un service care a mai facut operatiunea asta, au aparatura si uleiul care trebuie.
Eu am facut schimbul de ulei la cutia CVT in Brasov, la Auto Kino.
Nu mai retin cat ulei a intrat, dar da, destul de mult ( daca vrei, poti sa te uiti pe jurnalul de bord al XV-ului meu - gasesti acolo ce, cat cum).

LE; M-am uitat acum - au intrat 15 l de ulei.
Gasesti aici detalii si costuri: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3588.140.html
« Last Edit: August 21, 2024, 08:57:32 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #51 on: August 21, 2024, 19:21:30 PM »
Da,probabil au cumparat 3 bidoane de 5 litri.eu m-am uitat in manual.masina mea are 155000 si are facute reviziile la Subaru in afara tarii in afara de ultima care e doar acreditat subaru in belgia.pe la 146000
Nu stiu ce s-a facut,scrie doar revizii
Ma gandesc sa mai merg vreo 5000 si apoi sa schimb sa  sa stiu eu ca am facut.in carte nu scrie la ce interval trebuie ca sa pot deduce daca s-a facut

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #52 on: August 28, 2024, 22:13:42 PM »
Am ajuns la mare! 700km ,super fain ruleaza,nici nu zici ca un motor aspirat benzina,poate fi destul de puternic si totodata economic pentru un SUV 4X4 permanent.am dat clasa la multe masini in drumul meu!sunt multumit!

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #53 on: August 28, 2024, 22:19:38 PM »
Acum inteleg un pic rigiditatea suspensiei,nefiind obisnuit cu ea,si confirm ca CVT e o cutie de croaziera.

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #54 on: August 28, 2024, 22:22:14 PM »
Desi se descurca bine si la sprint cu un usor lag,la pornirea de pe loc sau la tâșniri in timpul mersului.insa lagul e scurt si motorul se tureaza pentru scurt timp.

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #55 on: September 23, 2024, 08:18:29 AM »
Salut! Ma gandesc sa achizitionez ulei pentru motor si inca nu stiu sigur ce varianta sa aleg.am observat ca uleiul subaru e fabricat de Motul, iar ca norma ACEA e recomandat C2/C3 
Pe busonul de la ulei la masina mea scrie 5w20 dar in cartea service schimburile au fost facute cu 5w30
Inclin sa merg pe  varianta Motul,insa ma tenteaza sa trec si la alt ulei,de exemplu Eneos Hyper.am mai lucrat cu acest ulei la cealalta masina,Mazda 3
Ce parere aveti

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #56 on: September 23, 2024, 14:52:26 PM »
Mai bine Eneos cu standardul recomandat.
c2/c3 e pentru DPF la diesel. S-a mai discutat in alt tread. Nu stiu ce motor ai.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #57 on: September 23, 2024, 20:53:42 PM »
2.0 benzina aspirat 150cp

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #58 on: September 23, 2024, 21:15:07 PM »
Salut! Ma gandesc sa achizitionez ulei pentru motor si inca nu stiu sigur ce varianta sa aleg.am observat ca uleiul subaru e fabricat de Motul, iar ca norma ACEA e recomandat C2/C3 
Pe busonul de la ulei la masina mea scrie 5w20 dar in cartea service schimburile au fost facute cu 5w30
Inclin sa merg pe  varianta Motul,insa ma tenteaza sa trec si la alt ulei,de exemplu Eneos Hyper.am mai lucrat cu acest ulei la cealalta masina,Mazda 3
Ce parere aveti

Uleiul Subaru nu este fabricat de motul. E un mit pentru Europa. Au intrat pe reteaua Subaru Europa si sunt furnizori si parteneri. Pentru Japonia e altceva. In afara de gama 300v nu as lua nimic de la Motul. Inclusiv cei care le importau la inceputuri in Romania nu mai au o parere la fel de buna. Nu zic ca e prost, dar e mediocru in cel mai bun caz. Adica poti sa pui si Castrol si Mobil ca tot acolo e.

Vezi in sectiunea tehnica un topic facut de mine daca vrei sa aprofundezi putin subiectul uleiuri.

Eu recomand AMSOIL. Pentru tine cred ca ar merge European Car Formula, cel improved pentru motoare mai noi, nu cel classic.
Alternative la fel de bune doar de la Royal Purple, Redline sau bineinteles Idemitsu (adevaratul producator oficial pentru Subaru de fabrica din Japonia).

Colegii iti pot recomanda si alte variante mai putin populare si mai putin testate in masa dar care poate sunt ok in cazul lor.
« Last Edit: September 23, 2024, 21:26:27 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Reply #59 on: September 23, 2024, 22:59:14 PM »
Orice brand în care ai încredere și replică aceste specificații. API SN SAE 5w30.
http://pqiadata.org/Subaru_Certified_Synthetic_5W30.html


PHYSICAL TESTS   Standard   Subaru
TBN, mg KOH/g (ASTM D2896)      8.70
Viscosity @ 100șC, cSt (ASTM D445)   9.3 to <12.5   10.4
Viscosity @40șC, cSt (ASTM D445)      56.26
Viscosity Index (ASTM D2270)      177
Viscosity @-30șC mPa s (cP) (ASTM D5293)   6,600 Max   3,389
Volatility, mass % loss, 1 hr, @ 250șC (ASTM D5800)   15 Max -c   10.1

Cum a zis și Mihai idemitsu face uleiul OEM pentru Subaru, dacă îl  găsești.

C2/C3 rareori trec cu puțin de TBN 8 pentru ca înfundă DPF și depășesc 8% standardul de cenușă. Cele care trec sunt la limită cu cenușa.
Tu nu ai DPF așa ca nu te interesează.
La tine fiind aspirat merge și 0w20 dar nu are specificații mai bune ca 5w30 la 150grade și nici HTHS mai bun.
Știu ca azi 0w20 e la modă pe toate drumurile cu ilsac gf 456 numai ca e api sp. Mai nou nu înseamnă mai bun pentru motorul tău.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20