Doar sper ca ai schimbat pedalierul si kitul de ambreiaj din cu totul alte motive, eventual serioase, nu din cauza unei scartaieli de pedala.
Au scartait pedalele de ambreiaj la jumatate dintre masinile pe care le-am volanit. La unele am ignorat, la altele am uns cu vaselina, de plictiseala. Dar nu la jprei, si nu WD40, ci vaselina pe bune.
Voi cereti aici o solutie definitiva si de amploare (demontat ansamblu pedalier, inlocuit articulatie cilindrica cu frecare metal pe metal cu alta, eventual cu rulment ceramic sau macar material antifrictiune (bronz, teflon)) la o problema minora, sa nu-i zic inexistenta.
Ori se ignora, ori se unge periodic cu ce trebuie. De exemplu, la cuple cu frecare se foloseste vaselina grafitata.
Si se poate face in parcare, cu masina curata si un carton sub genunchi, nu e neaparat material de reprezentanta...
Dane, am schimbat piesele respective pentru acel scartait.
Intai am fost pe la Marian. Pentru o parere despre starea motorului si cloncanitul de la etrieri.
Si am stat vreo 3 ore in plus, fiindca s-a ambitionat sa ma scape de scartait, considerand ca nu se poate merge in starea aia de zgomot. Operatie nereusita, la final.
Apoi, am fost pe la tizul tau (WIM), pe care l-am rugat sa ma scape de scartait.
Povestea interventiei o stie el mai exact decat mine, ce anume s-a shimbat si cu ce ...
Tot ce pot sa iti spun, este ca nu am identificat exact sursa zgomotului.
Intre bucsa pedalei si axul pedalier este o garnitura antifrictiune din folie teflonata.
Deci nu e cazul de grasimi sau uleiuri ca sa dregem "tipatul" masinii, daca ar fi de la acel lagar.
M-am bucurat asa tare cand cei de la SMT au uns pe la pedalier si m-au scapat de zgomot, incat am uitat sa intreb ce a fost si unde s-a uns.
Remedierea lor a tinut ceva, dupa cum am spus.
Dar acum a revenit cu un ton ragusit, nu asa strident, ca la inceput.
PS:
Daca tu ne spui noua ca ne luptam cu o chichita, eu ce pot sa mai spun de tot ce faci tu cu masinile tale, fara gram de rugina ...