Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #40 on: July 03, 2024, 22:01:59 PM »
Add-ons/mods II

Am pus niste folie insonorizanta pe interiorul usilor din fata. Nu e o diferenta de la cer la pamant dar parca e un pic mai bine. Foarte usor de desfacut fetele usilor.





Am pus o lumina extra in portbagaj: o banda led pe 12V temperatura/culoare lumina 4000K. Diferenta e "day and night" la propriu:



Am pus-o cu intrerupator si pot folosi fie lumina originala, fie banda led, amandoua in acelasi timp sau nici una. Se opreste automat cand inchid portbagajul, am legat-o la acelasi circuit ca cea originala.





Am apucat sa testez barele Thule si cutia pe care le aveam deja. Plus o marchiza nou achizitionata.

Specificatii complete:
  • Thule Evo Raised Rail — 710410;
  • Thule WingBar Evo 127 — TA711300;
  • Thule Motion XT L;
  • umbrar/marchiza Overlander 2x2,5m.

Zgomotul extra e neglijabil, consumul crescut pe autostrada (in jur de 7,5–8,5 L/100), in rest nu am simtit crestere sesizabila.



Cu aceste adaousuri pe plafon am experimentat urmatoarea situatie: masina destul de incarcata, pe autostrada cu ACC setat la 120km/h, AC-ul setat la 23°C in masina, temperatura exterioara 32°C, urcarea de pe A3 de aici spre Gilau, temperatura la ulei s-a dus la 118°C, CVT pe la 105°C si lichidul de racire 106°C. Doar 1-2 minute a durat situatia, apoi s-au racit toate.

Foarte usor de folosit umbrarul:




MihaiFlorescu

  • *
  • 13988
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #41 on: July 03, 2024, 22:21:27 PM »
Faina ultima poza si cea din lanul de grau.

Ce ai observat ca si comportament legat de oglinzi, inchidere, alimentare curent etc. sunt specifice marcii. Trebuie sa te obisnuiesti cu ele. Asa e la ei...

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #42 on: July 04, 2024, 15:24:43 PM »
Faina ultima poza si cea din lanul de grau.
Mulțam!

Ce ai observat ca si comportament legat de oglinzi, inchidere, alimentare curent etc. sunt specifice marcii. Trebuie sa te obisnuiesti cu ele. Asa e la ei...
Da, sunt constient, pot sa traiesc cu particularitatile astea. Le-am scris mai mult din punctul de vedere al cuiva care ar urma sa treaca la Subaru XV si/sau alte japoneze si se intreaba ce si cum, poate citeste pe aici. Sau daca cineva ma intreaba cum e masina asta diferita, ii dau link aici direct.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #43 on: July 05, 2024, 22:06:02 PM »
Mentenanta I

ODO: aprox. 66000 KM

Am desfacut "coloana" (?) de admisie, am suflat filtrul de aer de praf cu aer comprimat. Nu era foarte murdar si a fost schimbat acum mai putin de 10K KM asa ca nu trebuie schimbat. Am aspirat air intake resonator ("rezonator admisie aer"? — ar merge un dictionar roman–englez cu termeni de mecanica). Astfel mi-am facut loc sa controlez throttle body (clapeta de admisie):

...care se pare ca arata delicios si am facut o programare la AutoKino pentru curatare.

Fiind acolo am controlat si valva PCV:

...care arata tot la fel de delicios — dar totusi inca da semne de viata, se aude zgomotul la miscare. Am curatat-o cat de bine am putut cu break cleaner si am comandat o valva noua tot la AutoKino.



Am fost la controlat geometria la roti:

N-a fost nimic de reglat.

Am cumparat o scula de curatat in jurul suruburilor/prezoanelor la roti, face treaba buna:

(bormasina din imagini are 20 de ani si inca merge parfum)
Apoi am curatat discul in intregime si la final am aplicat pasta ceramica. La fel la toate cele 4 roti.




Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #44 on: July 06, 2024, 19:57:36 PM »
Mentenanta II

ODO: 68380 KM

Primul schimb de ulei de cand e la mine. Am parcurs 9205 KM de la ultimul schimb. De acum inainte am de gand sa schimb la intervale de 7500 KM.

Pana acum am avut ulei 5W-30 si deocamdata tot 5W-30 am pus. Dupa ce am citit multe pareri am decis sa pun pe timp de primavara–vara 5W-30 iar pe toamna–iarna 0W–20.



Am pus Amsoil la recomandarea lui Serban. El n-a avut nici o problema cu dizelachele lui cu uleiul asta, ma gandesc ca nici eu n-o sa am probleme.
Filtru OEM Subaru, "crush washer" nou de la Elring.

Chiar daca masina are garda la sol relativ mare, fiindca am un carut improvizat cu rotile cu care ma strecor sub masina, am considerat ca trebuie ridicata ca sa mearga totul lin:


...am umplut de sange pe jos. Data viitoare pun si niste carton. Rampele le am de vreo 3 ani.

Cat s-a scurs uleiul am curatat debitmetrul (MAF) si senzorul de presiune aer (? — MAP pe englezeste) cu un spray dedicat pentru MAF. Fara probleme dupa curatare si reinstalare.

Foarte usor accesul la busonul din baia de ulei, nu trebuie scos nici un scut.
Am luat un marker cu care am scris ce si cum ca sa stiu data viitoare — in special cuplul de la busonul de ulei. Am scris "Oil" acolo in cazul in care ajunge vreun mecanic ingnorant pe sub masina vreodata. Am citit povesti de groaza in care mecanicii au scos uleiul din CVT in loc de cel de motor.





Vorbind de Serban, ne-am intalnit la o tura la un moment dat:

« Last Edit: July 06, 2024, 19:59:10 PM by xpress5 »

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #45 on: August 16, 2024, 18:48:02 PM »
Roata de rezerva

Mi-am dorit fffff mult sa am roata de rezerva.

Pe plafon n-aveam de gand sa umblu cu o roata extra, prea multe complicatii (trebuie coș/portbagaj de marfa) si afecteaza modul in care se comporta masina (centrul de greutate).
M-am gandit cumva sa o pun pe carlig dar nu sunt optiuni de suporti de roata de rezerva pentru carlig si imi anuleaza camera de marsarier.

Rotile de rezerva "de-a gata" pe care le-am gasit pe interneț erau ceva chinezarii sinistre, cel putin anvelopa. Apoi diferenta de diametru mi se parea prea mare — cu gandul la symmetrical AWD — intre 135/80 R17 (dimensiunea standard pentru roata de rezerva la XV) si 225/70 R17, ce am eu pe masina.

Am incercat sa vad cum ar sta o roata full-size in "oala" din portbagaj. In nici un caz nu sacrific atat spatiu.
Apoi am incercat un 145/85 R18 care la fel, nu intra si n-aveam de gand sa sacrific spatiu pentru ea.



In cele din urma am ales 145/90 R16 (de la Uniroyal) care este un pic mai aproape ca diametru, intra destul de bine in "oala" si pentru care a trebuit sa ridic podeaua la portbagaj cu numai 2cm — cu polistiren extrudat. Am confectionat o bucata de metal care s-o fixeze in loc.



Am pus anvelopa pe o janta SH de la VAG (pentru Polo, Fabia) cu PCD 5x100 dar cu CB 57,1mm, asa ca a trebuit un inel de centrare de 1mm.



Lucrurile pe care le aveam sub podeaua portbagajului imi incap la fel de bine, chiar este loc de mai multe — am mai inghesuit un compresor auto pe baterii pe-acolo, pe cel original l-am lasat deoparte; si un set de "cabluri de pornire", care-s in jurul rotii si nu se vad in poze.



...cu doua exceptii: triunghiul reflectorizant si cricul auto.

Triunghiul reflectorizant l-am mutat pe lateralul portbagajului legat de o platbanda metalica care se sprijina intr-un surub — deja existent de la o agatatoare — si intr-una dintre gaicile metalice care fixeaza bancheta. Acopera lumina standard dar oricum o am pe cea cu led pe plafon.



Cricul auto l-am mutat sub scaunul pasagerului din fata. Sunt acolo doua suruburi care ies din podea si le-am folosit. Ideea am avut-o pentru ca am vazut-o la un XV (Crosstrek) adus din USA care are roata de rezerva si are acolo cricul "din fabrica".



Una peste alta, sunt multumit de solutia pe care am gasit-o si la costuri cred ca am iesit cam la fel sau un pic mai ieftin decat chinezaria.



« Last Edit: August 16, 2024, 19:05:53 PM by xpress5 »