Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.

Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« on: May 19, 2024, 21:30:53 PM »
Intro

Salutari,

Ma numesc Cristi si in februarie 2024 am decis sa achizitionez un XV, dupa vreo 2-3 luni de documentare si un test drive care mi-a fost oferit de catre un om cumsecade din Cluj–Napoca (multumesc, Tobi, daca citesti).

In aprilie am intrat in posesia unui Subaru XV MY2018 2.0i second–hand, importat din Germania prin intermediul TwinMotors din jud. Cluj:


(chiar prima poza facuta imediat dupa ce am luat-o in primire pe drumul dinspre Cluj spre Oradea)

Inainte de restul, vreau sa spun ca n-am vrut sa “fur” masina lui @marr dar asa mi-a fost norocul, sa ma aleg cu un Dark Blue (initial urmaream un XV alb).

Masina are data primei inmatriculari 01.2019, am luat-o cu ~60500KM la bord, este trimul Exclusive Plus (trapa, scaune de piele, incalzire in volan) — fosta masina era un Seat Ateca 2.0D 4Drive Excellence (manuala) care avea destul de multe dotari si am tinut sa am acest trim — Exclusie Plus — ca sa nu duc lipsa dotarilor foarte mult.







A fost cumparata de la o reprezentanta Subaru din Germania care s-a si ocupat de service pana la 60000KM (cum trebuie, conform documentelor). Eu, chiar inainte de a o prelua, am cerut la TwinMotors schimb de fluid la CVT, diferentiale, antigel si lichid de frana. In plus cei de la Twin au considerat necesar si schimb de placi + discuri franare fata + placi franare spate.

In momentul in care scriu masina are 63000KM in bord si de cand o am i-am facut o serie de mici modificari pe care o sa vi le impartasesc in postari succesive in acest thread, ca sa nu spun tot din start.

S-ar putea sa pun mai multe poze decat media fiindca sunt fotograf amator. Sa-mi spuneti daca sunt probleme din acest punct de vedere.


Pe curand!
« Last Edit: May 21, 2024, 07:04:28 AM by xpress5 »

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #1 on: May 19, 2024, 21:44:23 PM »
La Sauaieu ai ajus deja cu ea? Sa o folosesti cu placere!

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #2 on: May 19, 2024, 21:46:40 PM »
La Sauaieu ai ajus deja cu ea? Sa o folosesti cu placere!

Corect, bine vazut! Multumesc.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #3 on: May 19, 2024, 21:51:39 PM »
Salut și bine ai venit !
Așteptăm impresii cu plusuri și minusuri.
Drumuri bune !
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #4 on: May 19, 2024, 22:04:22 PM »
Cât a fost „halatul” ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #5 on: May 20, 2024, 06:57:37 AM »
Bine ai venit! Sa te bucuri de masina si asteptam cat mai multe poze.

marr

  • 2255
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #6 on: May 20, 2024, 07:25:33 AM »
Bun venit in club !
Fain agregat - nu-ti urez sa te bucuri de el, stiu ca o vei face !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1315
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #7 on: May 20, 2024, 08:55:11 AM »
Felicitari! La multe plimbari frumoase!
Culoarea e super, le sta bine XV-urilor.
Din ce vad, o sa fie nevoie de alte anvelope, ceva AT, pt extra peisaje.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #8 on: May 20, 2024, 12:18:21 PM »
Plusuri/Minisuri/Impresii

Incerc sa raspund intr-un post tuturor, sper sa mearga.

Salut și bine ai venit !
Așteptăm impresii cu plusuri și minusuri.
Drumuri bune !
Multumesc!
In cele ce urmeaza, impresii cu plusuri si minusuri, dupa cum a cerut "clientul"... Impresiile sunt influentate de ultima masina pe care am avut-o — repet, Seat Ateca 2.0 4Drive diesel, manuala, trim Excellence. In general am trait in universul VAG pana acum dar am mai avut si o Dacia Duster inainte de Seat. In familie mai exista o Mazda CX-3 care se aseamana in anumite aspecte cu XV-ul la interior si decizii de design/usability.

Plusuri
  • imi place cum se conduce, cum sta pe drum, cum pleaca de pe loc; este foarte echilibrata; cutia CVT ofera o experienta lina de condus in general*, sistemul 4WD permanent numai ma bucura;
  • este foarte usor de modificat/customizat d.p.d.v. hardware (nu software — la Seat aveam un dispozitiv OBD cu care o puteam configura, nu mai este cazul cu XV-ul); voi detalia micile modificari la interior intr-o alta postare;
  • este foarte "driver centric" — in special imi place display-ul central cu toate datele tehnice pe care le arata;
  • design-ul interior si exterior este placut si arata distinctiv;
  • cu garda la sol nu mi-e frica sa o scot de pe asfalt si sa o duc la "păscut" ocazional;
  • inafara de ceea ce tine de CVT pare destul de usor de intretinut si aproape ma "invita" sa ma ocup eu de schimburile de ulei, filtre si eventual fluidele la diferentiale.

Minusuri (in general chițibușăreli)
  • consumul este mai mare/mai prost decat la Ateca, cel mai mult se observa asta in oras, 8-9 L/100 (dar oricum XV-ul va fi condus preponderent extraurban); era de asteptat, trecand de la diesel la benzina, de la manuala la automata si de la 4x4 on demand la 4WD permanent; inca ma obisnuiesc cu ideea;
  • cutia CVT uneori smucește ușor cand schimba rapoartele din ce am observat (situatii super–secifice: cand decelereaza, fara franare, in jur de 40 KM/h, sau la accelerari usoare/moderate la viteze mici) — probabil asa e comportamentul normal, voi incerca sa aflu de la AutoKino la un moment dat; daca cei care cititi mi-ati putetea confirma sau infirma relativ la XV-urile voastre, as fi recunoscator;
  • eu ascult muzica de pe un stick USB si cand opresc masina, pun in Park si opresc motorul, fiind keyless fara o pozitie intermediara de ACC, taie curentul la USB, se opreste muzica si Android Auto daca functioneaza in acel moment; dar am gasit un "workaround";
  • nu se incuie usile automat cand pleaca de pe loc la o viteza >20 KM/h (sau pe-acolo);
  • nu are ventilatie pentru scaunele din spate;
  • nu are inaltime reglabila la scaunul pasagerului din fata;
  • nu exista posibilitatea ca oglinzile sa se rabateze automat cand masina este incuiata (ceea ce exista, de exemplu, la Mazda CX-3);
  • are rugina pe puntea spate in mod deosebit (va fi o alta postare);
  • capacitatea portbagajului este mai mica decat la Ateca dar chiar nu am simtit diferenta in mod notabil pana acum, mai trebuie niste drumuri lungi si o iesire cu cortul ca sa inteleg pe deplin.


(de la stanga la dreapta, fosta si actuala)

In comparatie cu Ateca, cu XV-ul am facut un pas inainte d.p.d.v. al tinutei de drum si experientei de condus dar am facut un pas in spate la lucruri "nice–to–have" si "infotainment". Pentru mine a meritat acest schimb si sunt multumit de XV pana acum.

Cât a fost „halatul” ?
"Halatul" a fost 22000 euro pret final pe persoana fizica, incluzand importul din Germania, RAR-ul facut si numerele rosii.

Bine ai venit! Sa te bucuri de masina si asteptam cat mai multe poze.
Multumesc pentru primire, nu cred ca voi dezamagi din punctul de vedere al pozelor.

Bun venit in club !
Fain agregat - nu-ti urez sa te bucuri de el, stiu ca o vei face !
Multumesc! Deocamdata da, ma bucur de XV destul de mult.

Felicitari! La multe plimbari frumoase!
Culoarea e super, le sta bine XV-urilor.
Din ce vad, o sa fie nevoie de alte anvelope, ceva AT, pt extra peisaje.
Multumesc! Legat de A/T-uri, ai privit in viitor si ai anticipat subiectul unei postari viitoare.
« Last Edit: May 21, 2024, 07:04:52 AM by xpress5 »

Muttley

  • 5126
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #9 on: May 20, 2024, 14:14:17 PM »
Muam', ce jurnal elaborat, cu bulletpoints, gramatica si multiquote.

Dar asta e totala!

S-ar putea sa pun mai multe poze decat media fiindca sunt fotograf amator. Sa-mi spuneti daca sunt probleme din acest punct de vedere.

O data ca-ti ceri voie sa pui poze (PUNE!!! Altii scriu numai tampenii si nu baga nicio poza), apoi pentru ca n-ai cerut ajutor sa pui poze. Majoritatea isi prind urechile la imagehosting.

Desi nu-i deloc genul meu de masina, topicul asta pare-se ca-l voi urmari cu placere.
Deci bine ai venit, sa te bucuri de masina, etc.
Si pune poze! Multe!!!
WRX SW 2002

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #10 on: May 20, 2024, 18:38:57 PM »
Muam', ce jurnal elaborat, cu bulletpoints, gramatica si multiquote.

Dar asta e totala!

O data ca-ti ceri voie sa pui poze (PUNE!!! Altii scriu numai tampenii si nu baga nicio poza), apoi pentru ca n-ai cerut ajutor sa pui poze. Majoritatea isi prind urechile la imagehosting.

Desi nu-i deloc genul meu de masina, topicul asta pare-se ca-l voi urmari cu placere.
Deci bine ai venit, sa te bucuri de masina, etc.
Si pune poze! Multe!!!

Multumesc pentru incurajari! Promit ca voi livra poze.

Lucrez in IT si n-a fost greu sa pricep cum merg lucrurile pe aici d.p.d.v. tehnic.  ;)

Cat despre cum am structurat textul, mereu am apreciat o documentatie bine scrisa si incerc sa scriu si eu cat de bine pot la randul meu, nu neaparat doar la munca.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #11 on: May 20, 2024, 19:03:12 PM »
Refresh

Ca sa continui istoricul...

Dupa ce am luat masina in primire, am constatat ca era destul de prafuita la interior. Am considerat ca are nevoie de o revigorare asa ca am dus-o la un detailing interior (a meritat, au gasit baietii de exemplu mancare de caine si par de animale pe sub scaune) + polish & ceruire. Iar polish-ul chiar a adus culoarea la viata si au inceput sa se vada "perlele" din vopsea.



A mai fost aplicat in plus folie de protectie pe faruri si pe parbriz (cea de pe parbriz nu afecteaza EyeSight-ul).

Apoi, fiind de culoare inchisa, am considerat ca ajuta sa aiba plafonul alb ca sa se incinga mai putin vara:


Tipul care a lucrat la masina a facut ceva extra si mi-a infoliat si oglinzile in alb. Dupa un drum mai lung erau pline de insecte si am hotarat ca n-o sa-mi placa sa se intample asta de fiecare data asa ca am inlaturat folia de pe oglinzi.

Si in cele din urma a fost curatat si compartimentul motor — si aici era nevoie, fiind prafuit:



Toate operatiunile le-am facut la Polish Oradea, la Bogdan. Am platit in total in jur de 4800 de lei. Sunt foarte multimit de cum a lucrat Bogdan si echipa lui; nu numai rezultatul final a fost foarte bun dar si comunicarea a fost peste asteptari, mi-a explicat tot ce am intrebat si mi-a inlaturat orice dubiu. Recomand!

Toate fotografiile din acest post sunt facute de Bogdan (la el in atelier, evident).

Episodul urmator va fi cu si despre roti.
« Last Edit: May 21, 2024, 07:05:39 AM by xpress5 »

NicNic

  • 210
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #12 on: May 21, 2024, 10:45:07 AM »
Sa folosesti XV-ul cu multa placere, Cristi!

Masina arata foarte bine inca din primele poze.  Iar dupa detailing, pare pregatita pentru showroom ...

Sper sa ne povestesti cat mai multe din experienta ce o vei trai alaturi de masina ta.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #13 on: May 21, 2024, 13:30:29 PM »
Pentru o cromatica mai placuta, eu as fi facut plafonul argintiu :) Dar arata foarte bine masina!

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #14 on: May 21, 2024, 19:39:09 PM »
Sa folosesti XV-ul cu multa placere, Cristi!

Masina arata foarte bine inca din primele poze.  Iar dupa detailing, pare pregatita pentru showroom ...

Sper sa ne povestesti cat mai multe din experienta ce o vei trai alaturi de masina ta.

Multumesc, Nic! Incerc sa fac un jurnal cat mai bun si sa nu dezamagesc pe nimeni.  :D
Am ajuns pe la un post de-al tau si mi-au cazut plombele citind cat ai schimbat intr-o perioada scurta de timp la masina ta. Mai am de citit acolo...

Pentru o cromatica mai placuta, eu as fi facut plafonul argintiu :) Dar arata foarte bine masina!

Gri as fi vrut si eu initial dar ideea principala a fost sa reflecte razele solare cat mai mult. Vorbind cu cel care a lucrat la masina mi-a spus ca alb glossy reflecta cel mai bine razele, mai bine decat gri sau chiar alb mat.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #15 on: May 21, 2024, 20:37:31 PM »
Plafonul e ok, e destul de bine izolat, mai ales la astea mai noi. Eu am mers fara plafon la o impreza break albastru ca al tau si nu am murit.
Problema e cu trapa. Acolo o sa iti radieze caldura.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #16 on: May 21, 2024, 20:40:34 PM »
Roti

Avand in vedere ca rotile de 18” cu care a venit XV-ul aveau anvelope Bridgestone Dueler H/P cu DOT 2018 (probabil cele originale cu care a iesit din fabrica, erau Made in Japan) care nu mai prezintau siguranta din punctul meu de vedere, am decis ca trebuie schimbate pronto.

Si fiindca masina are un sistem 4WD peste medie, X-Mode, garda la sol buna, am spus ca ar fi pacat sa stea doar pe asfalt…

In consecinta am pus jante RC Design RC27 7x17”, PCD 5X100, CB 56,1, ET55 (specificatii ca cele OEM) cu anvelope Bridgestone Dueler AT002 225/60 R17 (dimensiunile sunt prezente pe stickerul* cu valorile de presiune in pneuri pe stalpul portierei). Am prins DOT 2024:


nu are lift, e doar pozitionata strategic  >:D


Consumul cu aceste roti de 17” a ramas neschimbat fata de cele de 18”: 6,2 pe DN, 7,5 pe autostrada si 8–9 in oras. Zgomot in plus nesemnificativ la 120KM/h. Zgomotul oricum depinde de temperatura de afara, presiunea in anvelope, suprafata de rulare, cat de incarcata e masina... Una peste alta, recomand aceste anvelope.

Diferenta de masa/”greutate” pe roata a fost de 1KG in plus fata de 18", luand in considerare si ca cele noi au adancimea nervurilor de 9MM+, iar cele vechi aveau undeva pe la 4-5MM (destul de uzate).

Cu senzorii TPMS a fost bataie de cap pentru ca am decis sa pun senzori noi, cei vechi avand deja o varsta si probabil fiind pe duca. Initial am comandat un set de senzori Mobiletron de la senzoripresiune24.ro care n-au putut fi programati in computerul masinii de 3 vulcanizari diferite cu diferite instrumente. Am reusit sa-i returnez (au fost de treaba cei de la Automobilus) si pana la urma am pus senzori Hamaton care au mers programati din prima in masina.

Masina se simte foarte bine pe strada dar si pe langa cu anvelopele A/T. Sunt foarte multumit. Pe deasupra arata “corect”:

   
semnul de incepator se datoreaza sotiei care si-a invins frica si a inceput sa conduca din nou fiindca XV-ul are cutie automata  ;)







*Singura problema cu noile roti este ca, desi totul este conform specificatiilor, dimensiunile de anvelope nu sunt trecute in CIV si in consecinta nici in certificatul de inmatriculare, chiar daca:
  • cei de la TwinMotors mi-au dat in scris ca pot monta roti de 17” cu dimensiunile de mai sus;
  • sunt prezente dimensiunile pe stickerul masinii;
  • alte XV-uri GT le au trecute in CIV, in mod special cele cu motor de 1,6 din cate am inteles.
…pentru ca “nu sunt in baza de date a producatorului” conform RAR care a eliberat CIV-ul si alte 2 RAR la care am fost cu masina.

Dupa cum se poate vedea, diferentele dintre cele originale si ce am pus eu sunt infime:



S-ar putea sa am un drum pe la Bucuresti vara aceasta si poate incerc o omologare la RAR Grivita (acolo am inteles ca ar trebui sa merg) cu masuratori si cine stie ce costuri, numai sa fiu in legalitate.

Costuri:
  • 4x jante RC Design RC27 17": 2577,24 RON;
  • 4x Bridgestone DUELER ALL TERRAIN AT002 225/60/R17 103H XL + transport: 3067 RON;
  • 4x senzori Hamaton, montare anvelope, echilibrare, etc: 800 RON;
  • bucuria de a merge mai in siguranta pe un drum neasfaltat: nepretuita.

Poate ati observat ca au aparut si numerele definitive pe masina. Daca cineva are vreo animozitate fata de judetul Vaslui, n-am cum sa-l ajut.



Zilele trecute am gasit pe eMag, comandat si instalat un set de aparatori de noroi cu doar 180RON! In conditiile in care la AutoKino un set OEM costa peste 800RON cu TVA inclus.
Cele de pe eMag sunt ceva Made in China dar inafara de textura, se potrivesc foarte bine de banii astia, la prima vedere par OEM.
Sa vedem cat dureaza.

   



Am facut si un video dupa ce am schimbat rotile:


nu m-as fi bagat pe-acolo fara A/T-uri in conditiile in care era dimineata si era totul ud de la roua, chiar daca nu se observa bine.
« Last Edit: May 22, 2024, 09:52:35 AM by xpress5 »

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #17 on: May 21, 2024, 20:52:18 PM »
Plafonul e ok, e destul de bine izolat, mai ales la astea mai noi. Eu am mers fara plafon la o impreza break albastru ca al tau si nu am murit.
Problema e cu trapa. Acolo o sa iti radieze caldura.

Mai rau n-o sa fie cu plafonul alb... Si sper sa nu fie prea rau cu trapa, asa am luat-o, asa o am. #yolo

Muttley

  • 5126
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #18 on: May 21, 2024, 22:07:29 PM »
Mai sunt si alti sholdoveni pe forum, se raspandesc ca molima.
Eu personal am ceva cu aia din Bacau, o boala mai veche de-ale mele.

Pe nevasta ar ajuta-o sa conduca ea cat te prefaci ca butonezi drona aia autonoma. I-ar creste increderea la volan ma gandesc. Daca se descurca-n offroad, pe asfalt va parea o bagatela.

Trecere anvelope in CIV se face oriunde, costa pana-n 2000 lei (parca) si implica ceea ce ei numesc "omologare individuala", care e de fapt un termen fiță pentru un ITP ordinar, care la randu-i e doar o gluma.
Ai aflat ca trebuie sa mergi in Voluntari (sau Grivita, uatevar) din simplul motiv ca ei nu prea stiu care le sunt propriile proceduri interne, ori nimic altceva ca veni vorba.
Sau poti sta linistit, fiind masina foarte noua, si sa tii rotile originale la indemana, pentru cazul ala prea putin probabil.
« Last Edit: May 21, 2024, 22:09:42 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #19 on: May 21, 2024, 22:25:43 PM »
Mai sunt si alti sholdoveni pe forum, se raspandesc ca molima.
Eu personal am ceva cu aia din Bacau, o boala mai veche de-ale mele.

Daca asta-i atitudinea general raspandita, am terminat-o cu postarile pe aici. Mai vad. Dedic timp ca sa scriu si sa documentez si sunt sigur ca sunt informatii de folos pentru altii.

Pe nevasta ar ajuta-o sa conduca ea cat te prefaci ca butonezi drona aia autonoma.

Drona chiar e autonoma, nu ma prefac ca o controlez, nu stiu de unde a reiesit asta. Nevasta conduce pe DN, pe autostrada, pe off-road nu-i place.

Multumesc mult pentru info legat de RAR. Voi mai insista la RAR-ul Bihor desi si aia m-au trimis la plimbare. Vreau anvelopele in CIV si certificat in special pentru situatia in care ies din tara cu masina.