Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #20 on: May 21, 2024, 22:43:49 PM »
Poți să scrii liniștit. E jurnalul tău. Dacă e deranjat colegul cu adevărul absolut, îl poți ruga să nu mai scrie pe topicul tau.
Felicitari pentru eforturi și investiție !

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 5132
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #21 on: May 21, 2024, 23:12:04 PM »
Sunt moldovean. Daca si acum iti da cu virgula, nasolica.
Drona autonoma care nu e autonoma era o idee de diversiune, nvm.

Xander, te inteapa la operatie? Vezi de treaba ta.
WRX SW 2002

Forester

  • 3125
  • The other right!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #22 on: May 22, 2024, 08:58:05 AM »
Mutley, mai baga si tu cate un emoticon, ca nu te doare mausul  :)
Astia mai vechi iti intelegem (most of the time) vorbele, dar cine nu a apucat inca sa te invete poate intelege gresit. ::)

Vezi? nu-i asa greu.  :P
Inca unu:  8)
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #23 on: May 22, 2024, 09:15:34 AM »
Poți să scrii liniștit. E jurnalul tău. Dacă e deranjat colegul cu adevărul absolut, îl poți ruga să nu mai scrie pe topicul tau.
Felicitari pentru eforturi și investiție !
Multumesc, Xander!

@everybody am inteles pana la urma ca Muttley era ironic, a fost mai greu sa ma prind 🤪
Toate bune, trebuie numa' sa ma calibrez eu si sa mai invat lumea de pe aici.

@Muttley
« Last Edit: May 22, 2024, 09:33:31 AM by xpress5 »

dan_b

  • 1319
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #24 on: May 22, 2024, 10:02:50 AM »
Cool anvelopele, poate profil usor prea agresiv pt un SUV de talia XV-ului, dar dupa indici - C aderenta la umed si C la consum, plus 72 dB zgomot, da, cred ca sunt silentioase si confortabile.
Doar sa fii atent la aderenta la umed, pt ca C-ul ala poate sa insemne haioseli la viraje stranse pe ploaie sau franare extrema. Sau acvaplanare la viteze de peste 120 km/h. Daca anterior ai fost obisnuit cu anvelope mai "de strada", aici probabil vei simiti niste diferente.
Sunt oricum o invitatie pentru plimbari pe offroad - chestiile alea de pe lateral sunt de ajutor in santuri cu noroi, ajuta extra la tractiune. Sau cand intalnesti bolovani, pietre mai mari, sa nu cedeze anvelopa pe lateral.

Referitor la dimensiuni vs CIV, daca ai pe stickerul de la usa dimensiunile, atunci esti deja ok, poti sa dai vina pe eroare materiala de inscriere in carte / talon, daca cineva insista vreodata - putin probabil. Acel sticker este oficial, al masinii, al producatorului si este foarte important si in materie de conformitate anvelopa vs presiune. Ala certifica faptul ca rulezi cu ce trebuie si la ce presiune trebuie. Probabil vei regasi aceleasi date si in cartea utilizatorului, in manualul masinii.
Cand ai timp, sigur e doar o formalitate sa le treaca si in CIV si talon, dar as merge fix pe abordarea asta - eroare de inscriere initiala, adica sa nu para ca vrei tu fitze de roti. Nu, au trecut ei gresit.
« Last Edit: May 22, 2024, 10:04:37 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #25 on: May 23, 2024, 09:05:56 AM »
Cool anvelopele, poate profil usor prea agresiv pt un SUV de talia XV-ului, dar dupa indici - C aderenta la umed si C la consum, plus 72 dB zgomot, da, cred ca sunt silentioase si confortabile.
Doar sa fii atent la aderenta la umed, pt ca C-ul ala poate sa insemne haioseli la viraje stranse pe ploaie sau franare extrema. Sau acvaplanare la viteze de peste 120 km/h. Daca anterior ai fost obisnuit cu anvelope mai "de strada", aici probabil vei simiti niste diferente.
Sunt oricum o invitatie pentru plimbari pe offroad - chestiile alea de pe lateral sunt de ajutor in santuri cu noroi, ajuta extra la tractiune. Sau cand intalnesti bolovani, pietre mai mari, sa nu cedeze anvelopa pe lateral.
Multumesc pentru info.
Pentru dimensiunea pe care am ales-o mi s-a parut cel mai bun compromis de aderenta, consum si zgomot. La A/T-uri cred ca am vazut doar un B la aderenta cand cautam dar aveau in schimb un consum foarte prost, clasa E (nu mai stiu exact care brand era).
Pe fosta masina am avut numai anvelope dedicate vara/iarna Conti si Michelin cu indici de aderenta A, B sau C. Cele de la Conti de iarna aveau C.
In orice caz, de cand cu XV-ul mi-am schimbat destul de mult stilul de condus datorita consumului sporit  :P si cutiei CVT. Merg mult mai potolit si in consecinta am timp sa fiu mult mai precaut. Stiu ca asta nu ma fereste de acvaplanare, totusi...

Referitor la dimensiuni vs CIV, daca ai pe stickerul de la usa dimensiunile, atunci esti deja ok, poti sa dai vina pe eroare materiala de inscriere in carte / talon, daca cineva insista vreodata - putin probabil. Acel sticker este oficial, al masinii, al producatorului si este foarte important si in materie de conformitate anvelopa vs presiune. Ala certifica faptul ca rulezi cu ce trebuie si la ce presiune trebuie. Probabil vei regasi aceleasi date si in cartea utilizatorului, in manualul masinii.
Cand ai timp, sigur e doar o formalitate sa le treaca si in CIV si talon, dar as merge fix pe abordarea asta - eroare de inscriere initiala, adica sa nu para ca vrei tu fitze de roti. Nu, au trecut ei gresit.

Dimensiunile sunt si pe sticker si in manual:


...doar ca, dupa cum am scris:
*Singura problema cu noile roti este ca, desi totul este conform specificatiilor, dimensiunile de anvelope nu sunt trecute in CIV si in consecinta nici in certificatul de inmatriculare, chiar daca:
  • cei de la TwinMotors mi-au dat in scris ca pot monta roti de 17” cu dimensiunile de mai sus;
  • sunt prezente dimensiunile pe stickerul masinii;
  • alte XV-uri GT le au trecute in CIV, in mod special cele cu motor de 1,6 din cate am inteles.
…pentru ca “nu sunt in baza de date a producatorului” conform RAR care a eliberat CIV-ul si alte 2 RAR la care am fost cu masina.
...m-am dat peste cap si am fost la inca 2 reprezentante RAR crezand ca unii sunt nebuni si altii nu dar toti au spus acelasi lucru, deci n-am nu cine sa discut. Nici in COC nu sunt trecute dimensiunile de anvelope, nici pe certificatul de inmatriculare din Germania nu erau trecute. Cei de la TwinMotors — de unde am luat-o si care au inscris-o la RAR — au spus ca pentru modelul meu n-au reusit niciodata sa treaca roti de 17" in CIV.

Cum zicea Muttley, o sa incerc sa mai trec o data sa mai dau niste bani, sa mai pierd niste timp pentru "omologare individuala" — desi nimeni nu a spus aceste cuvinte magice cand am fost pe la RAR.
« Last Edit: May 23, 2024, 10:37:20 AM by xpress5 »

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #26 on: May 28, 2024, 22:07:19 PM »
Add-ons/mods (interior)

In ordinea numerelor de pe tricou, voi scrie in continuare ce mici modificari am facut la interiorul masinii.

In primul rand am adaugat un ScanGauge II, conectat la OBDII, ca sa tin sub control in timp real in special temperatura din CVT; scaneaza si coduri de eroare si le sterge si poate mai face si alte lucruri de care n-am eu nevoie momentan.




Apoi am adaugat un set de camere de bord fata + spate. Camerele iau curent dintr-un convertor 12V ⇒ 5V 3A cu 2 iesiri USB, ascuns sub un panou din stanga volanului, intre portiera si bord. Convertorul l-am folosit in acelasi scop in masina anterioara timp de 3 ani fara probleme (montat chiar in acelasi loc).




Pentru pasagerii din spate am adaugat o priza cu 2xUSB–A 2.1A in consola centrala. (tutorial) In portbagaj am adaugat o priza de 12V pentru alimentat, la nevoie, lada frigorifica si altele. (tutorial)




Asa arata tabloul de sigurante dupa ce am adaugat convertorul si cele 2 prize, cu etichete ca sa stie si altii ce se intampla acolo daca au treaba dupa mine la sigurante:



  • priza USB–A imparte slotul 4 cu Audio Navi — primeste curent in ACC mode;
  • priza 12V din portbagaj imparte slotul 7 cu cealalta priza 12V — primeste curent doar cu motorul pornit; niciodata n-o sa fie 2 consumatori puternici in ambele in acelasi timp, fiecare are siguranta ei de 15A oricum;
  • convertorul 12V ⇒ 5V e in slotul 34 (era gol) — primeste curent in ACC mode.


Avand doua sloturi libere langa butoanele care controleaza diverse sisteme de siguranta, am adaugat un buton care controleaza convertorul pentru camera de bord si inca unul “de rezerva” pentru cand decid sa pun senzori de parcare.




In portbagaj am profitat de spatiul liber stanga–dreapta din cavitatile respective si am adaugat 2 plase elastice care “gazduiesc” stingatorul, trusa medicala, o baterie de jump–start si altele. In plus, am pus niste paracord legat de gaicile de la panoul din portbagaj ca sa-l pot deschide mai usor.




Avand trapa, am vazut ca am ocazia sa adaug, totusi, si un suport de ochelari, chestie care mi-a lipsit mult fata de masina precedenta.




In rest, am mai adaugat o scula de urgenta pentru spart geamuri si taiat centuri de siguranta transferata tot din cealalta masina — sta langa pedale.





« Last Edit: May 28, 2024, 22:15:01 PM by xpress5 »

Muttley

  • 5132
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #27 on: May 29, 2024, 00:05:43 AM »
M-ai terminat cu etichetele alea. Tidy woik, bravo!
WRX SW 2002

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #28 on: May 30, 2024, 18:11:23 PM »
M-ai terminat cu etichetele alea. Tidy woik, bravo!

Multumesc, @Muttley!




Roti II (update)

Dupa lupte titanice cu RAR-ul, am înfrănt!

Am fost la RAR Bihor, am cerut sa vorbesc cu seful de reprezentanta, dupa cum a recomandat @Muttley, a spus ca pot sa-mi trec si 225/60 R17 7jX17 in CIV dar cu ceva triplu salt...

La masina anterioara, Ateca, au putut sa treaca in CIV direct toate dimensiunile de anvelope pentru ca erau prezente in baza de date pentru tipul, varianta si versiunea respectiva, chiar daca nu erau in COC:


La XV la fel, este tip, varianta si versiune in CIV:


Mi-a printat omul ce este in baza de date europeana (cu portocaliu ceea ce este pentru tipul, varianta si versiunea mea):


Am platit 1350 RON ("omologare" pe factura), au facut din nou procedurile RAR — teste emisii, frane, etc. — si mi-au dat dupa 3 zile un nou CIV in care au omis versiunea (CJL) si au lasat doar varianta (GX7) ca sa fie posibil sa adauge si dimnesiunile de anvelope de 17.

Rezultatul:

Au trecut dimensiunile de 17 ca cele principale si 18 ca secundare — mai bine!

Daca nu iesea cu RAR-ul, o duceam la sfintit la biserica sa ma fereasca de controale, yolo.



« Last Edit: May 30, 2024, 23:03:59 PM by xpress5 »

Muttley

  • 5132
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #29 on: May 30, 2024, 18:37:06 PM »
Prin fix acelasi rahat am trecut si eu. Rumenia.

Cel mai frustrant nu e ca dai 14 milioane pe un ITP de fatada, sau ca pierzi timpul pentru un drept implicit, dar totodata anulat de ei, si-ti cer bani ca sa ti-l reatribuie. Sa zicem, mizerii clasice la noi.
Dar daca te duci la INJINER si-i zici ce vrei, de ce fiecare, fara exceptie, "nu se poate"? Unul nu si-ar asuma, sa zica "cuae, eu vin aici pentru salariu, ma prefac ca muncesc, plec acasa, intra banu', sarumana, ca tu mi-l dai. Deci mergi si vorbeste cu sefu', eu nu ma pricep". Nu. Toti sunt cu "NU SE POATE". Fmm!!!
WRX SW 2002

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #30 on: May 31, 2024, 13:19:19 PM »
Prin fix acelasi rahat am trecut si eu. Rumenia.

Cel mai frustrant nu e ca dai 14 milioane pe un ITP de fatada, sau ca pierzi timpul pentru un drept implicit, dar totodata anulat de ei, si-ti cer bani ca sa ti-l reatribuie. Sa zicem, mizerii clasice la noi.
Dar daca te duci la INJINER si-i zici ce vrei, de ce fiecare, fara exceptie, "nu se poate"? Unul nu si-ar asuma, sa zica "cuae, eu vin aici pentru salariu, ma prefac ca muncesc, plec acasa, intra banu', sarumana, ca tu mi-l dai. Deci mergi si vorbeste cu sefu', eu nu ma pricep". Nu. Toti sunt cu "NU SE POATE". Fmm!!!

As zice... Si da, si nu.

In primul rand, in cazul meu specific, problema pleaca de la baza de date europeana. Ca pentru tipul, varianta si versiunea mea, 100% legal si conform cu regulile in vigoare, nu se poate (chiar daca pe alte versiuni CU ACELASI MOTOR si transmisie erau prezente). Nici pe actele de Germania nu erau anvelopele de 17. Si macar am inteles de ce nu s-a putut (ce mi-a printat si explicat șeful).

Iar de aici incolo iti dau dreptate: a fost nevoie de un șef ca sa stie sa explice in detaliu situatia dar si ca sa gaseasca o solutie (daca-i sa fim sinceri, a facut o românească pana la urma, omițând versiunea ca sa permita dimensiunile respective; solutie romaneasca la problema europeana).
Restul nu-si bat capul, o apa si-un pamant, te trimit la plimbare sau la omologare la Bucuresti.  O0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #31 on: May 31, 2024, 13:27:06 PM »
Sunt sigur ca undeva pe o hartie apare ca se vand X% modele echipate cu jantele pe 18 care consuma mai mult si Y% cu jante pe 17 care consuma mai putin si media este ce trebuie ca sa fie pusa stampila de UE pe import si vanzare.
« Last Edit: June 13, 2024, 23:13:17 PM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #32 on: June 13, 2024, 21:53:03 PM »
Sunt sigur ca undeva pe o hartie apare ca se vand X% modele echipate cu jantele pe 18 care consuma mai mult si Y% cu jante pe 17 care consuma mai putin si media este ce trebuie ca sa fie pusa stampila de UA pe import si vanzare.

Nu o sa pretind ca stiu la ce te referi exact  ;D Ce reprezinta UA?



Roadtrip Slovenia + camping

ODO: 65737km (am vazut ca se practica)

Am pornit la drum lung recent pana in Solvenia ca sa ne intalnim cu niste prieteni intr-un camping — prima iesire la cort cu XV-ul. Prima observatie: are nevoie de o lumina mai puternica in portbagaj.



Drumul dus intors a fost de ~1800 KM. Consumul per total a fost de 6,8/100, numai benzina de 95; au fost si zone cu serpentine, rampe de 14% si diferente mari de nivel, pasuri montane pe care le-am parcurs de mai multe ori.



Am observat ca depinde consumul destul de mult de tipul de asfalt — de exemplu pe autostrazile din Ungaria si Slovenia am avut un consum de 6,6/100, chiar daca masina a fost mai incarcata si a mai si plouat mare parte din drum, pe cand intre Tg. Mures si Gilau am avut 7,5/100 cu soare. Daca citeste cineva, reamintesc ca am anvelope A/T. In general merg cu 120km/h pe autostrada.



Apropo de serpentine si rampele de 14%, uleiul a urcat la 113 grade in acele conditii, temperatura exterioara fiind de 10 grade. Am mai mers si in spatele unor campere, incetisor la deal. Cu aceasta ocazie am cercetat si am observat ca am ulei 5w30 in motor — brand Motul — pus de reprezentanta Subaru din Germania care s-a ocupat de intretinerea masinii pana sa ajunga la mine. O fi bine, o fi rau? Ar trebui sa fie in limite, chiar daca mai aproape de cea superiora, din ce mai zice lumea. Am de gand sa schimb uleiul in curand — sugestii de brand? Am de gand sa pun tot 5W–30 pe timp de vara si voi incerca 0W–20 cand vine iarna.

Am condus si putin mai sportiv pentru prima data cand am masina prin niste serpentine pentru ca trebuia sa ajung la o anumita ora in camping. Putin umed pe jos dar n-am avut emotii, s-a tinut bine pe strada.

« Last Edit: June 15, 2024, 07:54:28 AM by xpress5 »

dan_b

  • 1319
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #33 on: June 13, 2024, 22:20:15 PM »
Superba Slovenia, dar scumpa, din ce am auzit.
Motul s-a folosit si pe actuala masina de la prima revizie si pana in prezent, toate efectuate la Auto Kino. 
Deci as zice ca este ok. Si daca masina e in toate mintile ei cu acest ulei, de ce sa schimbi?
Foarte bun consumul, mai ales tinand cont de anvelopele AT.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5132
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #34 on: June 14, 2024, 01:17:58 AM »
Daca ploua e racoare, aer dens, presiune atmosferica mai ridicata, motor mai eficient. La un aspirat, diferentele se simt mai tare, in special cele de altitudine as adauga.
Ai numarul de inmatriculare foarte patat in cateva poze, in altele e ok.
113 grade ulei nu mi se pare grozav... Vechitura mea trebuie sa-si ia omor destul de sustinut ca sa ajunga la 100 grade, dar e alt motor, alt mileniu aproape, nu ma pricep. Motul e destul de contrafacut, si ar putea explica temperaturile mai ridicate. Insist, nu ma pricep.
« Last Edit: June 14, 2024, 01:19:11 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #35 on: June 14, 2024, 06:24:44 AM »
Superba Slovenia, dar scumpa, din ce am auzit.
Motul s-a folosit si pe actuala masina de la prima revizie si pana in prezent, toate efectuate la Auto Kino. 
Deci as zice ca este ok. Si daca masina e in toate mintile ei cu acest ulei, de ce sa schimbi?
Foarte bun consumul, mai ales tinand cont de anvelopele AT.

Intr-adevar, frumos dar scump, cel putin in zona Bled unde am fost noi. Nu mai mergem.  ;D

Intrebasem de uleiuri la un sediu epiesa.ro si au spus ca in ultima vreme pretul dar si calitatea la Motul au scazut si au inceput sa se planga clientii de el ca nu se mai face "cum se facea odata", nu mai e de aceeasi performanta.

Cat despre consum eu nu merg nici cu 140, nici cu 130 ci cu 120 pe autostrada. Nu de cand am XV-ul, dintotdeauna. Voi adauga in postarea de mai sus.

Daca ploua e racoare, aer dens, presiune atmosferica mai ridicata, motor mai eficient. La un aspirat, diferentele se simt mai tare, in special cele de altitudine as adauga.
Ai numarul de inmatriculare foarte patat in cateva poze, in altele e ok.
113 grade ulei nu mi se pare grozav... Vechitura mea trebuie sa-si ia omor destul de sustinut ca sa ajunga la 100 grade, dar e alt motor, alt mileniu aproape, nu ma pricep. Motul e destul de contrafacut, si ar putea explica temperaturile mai ridicate. Insist, nu ma pricep.

Multumesc pentru lectia de fizica.  ;D Probabil aia o fi explicatia pentru consumul mai bun.
Cum am scris si mai sus in reply pentru Dan: nici aia de la epiesa n-aveau o parere buna despre Motul. In trecut am pus la dieselul turbo 2.0 de pe VAG Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 si am fost multumit.

Cat despre numarul patat:


...am inceput sa pun poze cu masina pe interneț:
N-am chef sa tin 4 versiuni pentru fiecare poza: needitate, editate cu numar nepatat pentru forum, editate cu numar patat pentru Behance si editate cu numar patat pentru Instagram. Ma-ntelegi tu.

dan_b

  • 1319
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #36 on: June 14, 2024, 08:37:39 AM »
Eu ziceam de Motul de la reprezentanta, care ma gandesc ca are o garantie de conformitate.
Pt ca altfel, da, pe piata exista multe uleiuri aparent de marca, dar cu probleme de calitate sau conformitate.
Din categoria "nu lua Motul, ca e contrafacut, ia Mobil, ca asta e contrafacut mai bine" :)
E problema cu uleiul, dar momentan si cat mi-oi mai permite, prefer sa fac reviziile la reprezentanta, cu uleiul recomandat de ei.

PS: superbe poze!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #37 on: June 14, 2024, 10:12:50 AM »
Eu ziceam de Motul de la reprezentanta, care ma gandesc ca are o garantie de conformitate.
Pt ca altfel, da, pe piata exista multe uleiuri aparent de marca, dar cu probleme de calitate sau conformitate.
Din categoria "nu lua Motul, ca e contrafacut, ia Mobil, ca asta e contrafacut mai bine" :)
E problema cu uleiul, dar momentan si cat mi-oi mai permite, prefer sa fac reviziile la reprezentanta, cu uleiul recomandat de ei.
PS: superbe poze!

<<Din categoria "nu lua Motul, ca e contrafacut, ia Mobil, ca asta e contrafacut mai bine" :) >> => buna asta.  ;D

Discutam cu un prieten zilele trecute: ca-ti pune reprezentanta un ulei 100% sigur de calitate si schimba la 15K sau iti pui singur un ulei nu 100% sigur de calitate si-l schimbi la 7,5K... masinii poate ii convine la fel.
Apropo de chestii contrafacute: am gasit la epiesa.ro filtru de ulei OEM Subaru 100% original exact cum e descris aici — asadar se gasesc chestii originale si in comert la noi.

Eu asta am facut la masina anterioara si asta am de gand sa fac si la XV: sa-mi schimb singur uleiul si scurtez intervalele de schimb la jumatate.

Imi schimb singur uleiul pentru ca:
  • n-am reprezentanta aproape — trebuie sa conduc 140km/2h30 pana la TwinMotors doar dus — e frecție de timp si de bani pana acolo;
  • imi place sa ma murdaresc si sa fac mecanica;
  • am scule ca sa-mi fac treaba;
  • mai observ cum se mai prezinta situatia pe sub masina.

Iar la final apropo de recomandarile de intervale de schimb de la reprezentante:

TL;DR — intervalele mai lungi la schimburi (cele recomandate de reprezentante) rezulta in costuri de mentenanta mai mici dar scade longevitatea masinii.

Nu ma feresc de reprezentante — chiar am programata la finalul lui iulie o vizita la AutoKino. Doar ca unele lucruri mi se par prea simple ca sa nu le fac singur in special pentru comoditatea mea.

Iar la finalul finalului: multumesc pentru aprecierea la poze!
« Last Edit: June 14, 2024, 10:13:39 AM by xpress5 »

dan_b

  • 1319
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #38 on: June 14, 2024, 11:58:24 AM »
La benzinara si eu faceam reviziile la maxim 10K.
La dieselul actual se recomanda 20K in carte, iar eprezentanta a recomandat la 15K intervalul, pt ca pe an deja depasesc nr asta de km.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #39 on: July 03, 2024, 21:20:18 PM »
Sa mai sterg praful pe aici cu niste...

Particularitati
...pe care le-am observat in ultimele luni.

  • ACC franeaza dupa depasiri — de exemplu daca e setat la 90 km/h pe DN si incep o depasire prin care ajung la 110/120, dupa ce iau piciorul de pe acceleratie, incepe sa franeze chiar daca nu are nimic in fata in loc sa — m-as astepta eu — lase masina sa decelereze pur si simplu;
  • pe autostrada cu cruise control la 120 km/h sta la la 2200 rpm in viteza a 6-a pe cand la 90-100 km/h sta in viteza a 7-a. Daca o dau pe modul manual din schimbator si “o bag” intr-a 7-a merge oricum si sta la 2000 rpm;
  • “accesories mode” porneste si farurile si priza 12V;
  • “coming home lights” pot fi activate cu maneta pentru lumini printr-un “flash” dupa oprirea motorului; porneste faza scurta dar si luminile de pozitie din spate care se opresc dupa aprox. 30s;
  • oglinzile incalzite si incalzirea in luneta sunt slabe comparativ cu ce aveam inainte;
  • nu se incuie usile automat cand pleaca de pe loc la o viteza >20 KM/h (sau pe-acolo);
  • pentru scaunele din spate are doar ventilatie la nivelul picioarelor, ventilatie care porneste de sub scaunele fata;
  • nu are inaltime reglabila la scaunul pasagerului din fata;
  • nu exista posibilitatea ca oglinzile sa se rabateze automat cand masina este incuiata (ceea ce exista, de exemplu, la Mazda CX-3);
  • sistemul start–stop porneste motorul cand actionez frana de mana/”parking break” ?! — maxim de stupid pentru ca la semafor, de exemplu, mereu actionez frana de mana, nu stau cu piciorul pe frana de serviciu; inca un motiv pentru care mereu opresc sistemul de start-stop cand intru in masina;
  • fiind keyless, daca mai apropii de masina la ~1m se aprind luminile din interior fara sa descui masina — relativ util, mi-ar placea totusi sa fi avut si “puddle lights”;
  • ascult muzica de pe un stick USB si cand opresc masina, pun in Park si opresc motorul, fiind keyless fara o pozitie intermediara de ACC, taie curentul la USB, se opreste muzica si Android Auto daca functioneaza in acel moment; am gasit un "workaround" pentru asta;