Roata de rezervaMi-am dorit fffff mult sa am roata de rezerva.
Pe plafon n-aveam de gand sa umblu cu o roata extra, prea multe complicatii (trebuie coș/portbagaj de marfa) si afecteaza modul in care se comporta masina (centrul de greutate).
M-am gandit cumva sa o pun pe carlig dar nu sunt optiuni de suporti de roata de rezerva pentru carlig si imi anuleaza camera de marsarier.
Rotile de rezerva "de-a gata" pe care le-am gasit pe interneț erau ceva chinezarii sinistre, cel putin anvelopa.
Apoi diferenta de diametru mi se parea prea mare — cu gandul la symmetrical AWD — intre 135/80 R17 (dimensiunea standard pentru roata de rezerva la XV) si 225/70 R17, ce am eu pe masina.Am incercat sa vad cum ar sta o roata full-size in "oala" din portbagaj. In nici un caz nu sacrific atat spatiu.
Apoi am incercat un 145/85 R18 care la fel, nu intra si n-aveam de gand sa sacrific spatiu pentru ea.
In cele din urma am ales 145/90 R16 (
de la Uniroyal) care
este un pic mai aproape ca diametru, intra destul de bine in "oala" si pentru care a trebuit sa ridic podeaua la portbagaj cu numai 2cm — cu polistiren extrudat. Am confectionat o bucata de metal care s-o fixeze in loc.
Am pus anvelopa pe o janta SH de la VAG (pentru Polo, Fabia) cu PCD 5x100 dar cu CB 57,1mm, asa ca a trebuit un inel de centrare de 1mm.
Lucrurile pe care le aveam sub podeaua portbagajului imi incap la fel de bine, chiar este loc de mai multe — am mai inghesuit un compresor auto pe baterii pe-acolo, pe cel original l-am lasat deoparte; si un set de "cabluri de pornire", care-s in jurul rotii si nu se vad in poze.
...cu doua exceptii: triunghiul reflectorizant si cricul auto.
Triunghiul reflectorizant l-am mutat pe lateralul portbagajului legat de o platbanda metalica care se sprijina intr-un surub — deja existent de la o agatatoare — si intr-una dintre gaicile metalice care fixeaza bancheta. Acopera lumina standard dar
oricum o am pe cea cu led pe plafon.
Cricul auto l-am mutat sub scaunul pasagerului din fata. Sunt acolo doua suruburi care ies din podea si le-am folosit. Ideea am avut-o pentru ca am vazut-o la un XV (Crosstrek) adus din USA care are roata de rezerva si are acolo cricul "din fabrica".
Una peste alta, sunt multumit de solutia pe care am gasit-o si la costuri cred ca am iesit cam la fel sau un pic mai ieftin decat chinezaria.