Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.

Xander

  • 1325
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #60 on: April 22, 2025, 21:50:13 PM »
Salut,
 A fost schimbat până acum oil coolerul de CVT ? Adică dacă a picat până acum.

Fluiera cvt-ul la temperaturi ridicate de funcționare ?

Ai luat în considerare să pui un oil cooler CVT mai mare comparat cu OEM ?

Plimbări cat mai plăcute cu agregatul !
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #61 on: April 23, 2025, 11:46:59 AM »
Salut,

A fost schimbat până acum oil coolerul de CVT ? Adică dacă a picat până acum.
E prima data cand citesc despre asta. N-a picat absolut nimic la mine pana acum.
Cred ca la asta te referi. Nu prea pare sa fie multe cazuri, totusi.
O sa am in vedere sa verific culoarea de la antigel periodic de-acum incolo, multumesc ca ai adus in vedere.
Tu ai avut probleme la a ta?

Fluiera cvt-ul la temperaturi ridicate de funcționare ?
Nu stiu exact la ce te referi. Poate la "CVT Chain Slip"?

N-am patit asta niciodata pana acum si din ce inteleg e ceva critic si ireversibil (daca se intampla o data, se va tot intampla si probabil din ce in ce mai grav).


Ai luat în considerare să pui un oil cooler CVT mai mare comparat cu OEM ?
Aici cred ca te referi la un radiator separat, cum este detaliat aici.
Am luat in considerare, am discutat la AutoKino si in principiu "s-ar baga" la o operatiune din asta.
Dar cred ca voi decide dupa vara care urmeaza daca pun sau nu, in functie de ce temperaturi mai vad pe la CVT. Nu stiu cum o sa afecteze schimbarile de fluid la CVT (probabil intra mai mult ulei, etc). Trebuie sa mai citesc.

Plimbări cat mai plăcute cu agregatul !
Multumesc, la fel iti doresc si tie cu al tau!

Xander

  • 1325
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #62 on: April 23, 2025, 21:24:34 PM »
Salut,

Nu am avut probleme până acum la CVT , dar mai are timp cu vârsta. Preconizez să îi schimb uleiul de CVT la 35000km.

La drum lung, temperaturi ridicate de vară, după 3-4 ore de mers continuu, în sarcina la deal se aude un șuierat vag. Când scade încărcarea dispare. Când se răcește dispare.
Nu stiu dacă coolerul after market ajuta la șuierare.
Chain slip e altceva, nu am avut nici problema asta.
Iarna la rece se încălzește mai greu uleiul de CVT  ca uleiul de motor și când pleci la rece 🥶 nu se mișcă conurile până nu ajunge la temperatura. E puțin neplăcut dar nu durează mult. Sau cel puțin așa e la mine.

Nici eu nu știam ca CVT are oil cooler și ca exista probleme cu el. Arată dubios de mic și pare ca face damage serios dacă nu e reperat la timp.

Mulțumesc pentru feedback. 
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #63 on: Today at 15:39:57 »
Salut,
Nu am avut probleme până acum la CVT , dar mai are timp cu vârsta. Preconizez să îi schimb uleiul de CVT la 35000km.
La 35000? Cam precoce, as zice, dar n-am eu multa experianta in domeniu (doar din ce am citit si 28K cu CVT-ul din dotare). Daca nu ma insel, la AK au zis sa-l schimb o data la 45K. Pe de alta parte, ceva general valabil: cu cat mai devreme/mai des, cu atat mai bine.

La mine a fost schimbat prima data la 60K, drain and fill, cu fluid Motul cred (chiar inainte sa pun mana pe masina), la TwinMotors, la cererea mea. Apoi din nou la 68K, cu procedura flush (cu aparatul respectiv), pus fluid OEM Subaru (la AK), plus inlocuit filtrul CVT, plus update soft la modulul CVT; dupa toate astea am simtit-o ca a mers mai bine.

La drum lung, temperaturi ridicate de vară, după 3-4 ore de mers continuu, în sarcina la deal se aude un șuierat vag. Când scade încărcarea dispare. Când se răcește dispare.
Nu stiu dacă coolerul after market ajuta la șuierare.
Absolut niciodata nu mi s-a intamplat asta. Si-am urcat rampa pe autostrada, cu 120KM/h, masina incarcata, bare + cutie Thule pe masina, temperaturi ulei/CVT/antigel — 118/105/106. Am urcat si Transfagarasan, Transalpina, tot nimic.

Iarna la rece se încălzește mai greu uleiul de CVT  ca uleiul de motor și când pleci la rece 🥶 nu se mișcă conurile până nu ajunge la temperatura. E puțin neplăcut dar nu durează mult. Sau cel puțin așa e la mine.
La fel se comporta si la mine (si la altii am citit). Vreau sa cred ca e "by design", ca sa ajunga motorul la o temperatura de functionare adecvata cat mai repede.

Nici eu nu știam ca CVT are oil cooler și ca exista probleme cu el. Arată dubios de mic și pare ca face damage serios dacă nu e reperat la timp.
De acord.

Mulțumesc pentru feedback.
Cu placere!