Probleme injectoare /țăcănit motor Subaru Forester 2.0D AWD 147 cp 2010
Subaru club Romania

Probleme injectoare /țăcănit motor Subaru Forester 2.0D AWD 147 cp 2010

Salutare !

Am achizitionat recent un Subaru Forester 2.0d AWD 147 cp, prima inmatriculare 02.2010. Este luata de la o ruda (unic proprietar) si cunosc tot istoricul masinii ( 100%  SMT Bucuresti). Motor+injectoare schimbate in 2016 la SMT. De 2-3 saptamani prezinta un “țăcănit” de injectoare presupun si din cand in cand o usoara fluctuatie de turatie la relanti, iar astazi am constatat ca a inceput sa scoata destul de mult fum alb/albastru, inclusiv la relanti. Mi s-a recomandat o incercare de calibrare a injectoarelor si am programare la SMT la sf. lunii, insa am facut greseala de a circula in continuare cu masina si se pare ca s-a agravat. In paralel am cautat si solutii de reparare /reconditionare a injectoarelor (avand in vedere costul mare de inlocuire) si am gasit 2 firme in Bucuresti care reconditioneaza cu 700 lei/buc, garantie 12 luni, insa fara montat/demontat.  A reconditionat cineva ? In prima faza o sa merg la SMT pt recalibrare si o constatare, insa am cateva intrebari /nelamuriri:

In primul rand: s-a mai confruntat cineva cu o problema similara ? Acest “țăcănit” in prima faza?  Am citit tot forumul pt Forester ca al meu, insa nu am gasit nimic asemanator, ci doar ca s-au inlocuit injectoarele.
Pentru a demonta injectoarele trebuie dat motorul jos ?!?? Am gasit informatii contradictorii pe internet si niciun filmulet pe youtube (unde speram sa ma lamuresc in legatura cu acest aspect).

Va rog sa ma ajutati cu  orice alte informatii relevante  pentru care va multumesc anticipat.
« Last Edit: October 19, 2024, 10:30:15 AM by Iulian85 »

NicNic

  • 208
Re: Probleme injectoare Subaru Forester 2.0D AWD 147 cp 2010
« Reply #1 on: October 19, 2024, 02:01:58 AM »
Bine ai venit pe acest forum.

Despre problema injectoarelor la dieselul Subaru, am putina experienta, avand si eu un Forester D de circa 3 ani.
Pentru calibrarea injectoarelor am apelat la SMT de cateva ori, dar si la un mecanic particular, specialist pentru sisteme Denso de injectie. Reglajul facut de persoana particulara a fost  mai bun,, in opinia mea.

La masina ta spui ca iese fum alb/albastrui pe esapamanet. Asta nu e neaparat de la injectoare. Ar trebui sa faci si alte verificari, inainte de a te gandi la inlocuirea injectoarelor.

Iti propun sa comunicam prin mesagerie personala si iti pot da mai multe detalii despre ce am facut eu la masina mea, ca tu sa te poti orienta, cum si ce sa faci mai departe.

Spor la reparare!
« Last Edit: October 19, 2024, 02:02:43 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Serb

  • 885
  • Breathing for a living.
Din ce stiu injectoarele de Subaru nu se pot reconditiona, ci doar schimba.

Xander

  • 1279
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Asa face toate din cauza regenerărilor in oraș. Se înlocuiesc la 7-8 ani. Orice alta varianta e pe cheltuiala ta. Tot acolo ajungi. Mai strici și altele pe parcurs, gen DPF il înfunzi mai des, egr îl cureți mai des. Motor mai zgomotos și cu detonații pronunțate, alături de mers în 3 cilindri, ocazional , când un injector e gata.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Cu ajutorul lui NicNic am ajuns astazi la un mecanic priceput pe partea de injectie si am aflat ca am un injector care abia mai misca. S-a incercat si o calibrare, dar nu prea a dat roade. O sa mai incerc cu niste solutii de curatat injectoare…poate poate, stiu ca sansele sunt de 1%, dar sa bag 2.500 eur in masina (fix cat am dat pe ea) doar pt injectoare…nu stiu ce sa zic. Astazi nu a mai dat fum deloc si dupa calibrarea respectiva (care nu s-a putut efectua 100% corect, dar s-a facut cat de cat) masina merge putin mai bine….o sa ma gandesc…o sa le mai pun cap la cap
Daca mai aveti idei/informatii, imi sunt de ajutor.
Multumesc toturor pt sfaturi ! 🙏🏼

Xander

  • 1279
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Un preț corect după cum vezi. Mașina nu e de 2500€ dacă e întreținută la minimul necesar. 5000-5500€ e mai aproape de adevăr.
Iei injectoare și apoi te uiți la cotul de intercooler. Verifici bujiile, schimbi lichidele în cutie și diferențial spate, duci  turbina la reparat ca sa nu mai fie cu fum albastru.
Eventual dai și DPF la curățat iar apoi o perioadă o folosești cu plăcere. O sa mai cadă cântarul de la faruri, bucsaraie, rulmenți  și amortizoare dacă nu s-a umblat la ele.
Spor !
« Last Edit: October 19, 2024, 18:30:48 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20